Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

1966046_10152204609467211_842241262_o.jpg

Jeg er litt nervøs for juksepatineringen..
concerned.gif

Men skiva ser fin ut da, og bezelen er ikke av gull her ihvertfall :D

Redigert:
Kanskje meg som er sær her, men liker klokker med imitasjons-vintage med juksepatina, plexi osv svært dårlig :p
Syntes det gjør urene til et slags moteobjekt og det er jeg overhodet ikke interessert i

Kan se ut som markørene er skjært ut panerai-style på denne. Hvis det er tilfellet, så er jo det litt kult?

Kan se ut som markørene er skjært ut panerai-style på denne. Hvis det er tilfellet, så er jo det litt kult?

Du har helt rett! Det ser mistenkelig ut som sandwich dial :)

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg synes enda. Tror nok jeg først klarer å gjøre meg opp en mening når jeg har sett det fullstendige produktet..

Tror denne nye dykkeren til Omega kan bli veldig bra! Sandwich dial er jo stilig, og falsk patina er helt greit i min bok. Moderne klokker blir jo kanskje laget med materialer som ikke vil patineres som gamle modeller (keramiske bezler, og vil luminova forandre farge med alder?), så dermed må det etterlignes om den stilen skal fortsette på nye klokker. Men ser samtidig poenget om å la klassikere forbli klassikere, men det kan jo være rom for begge deler. :)

Håper den ikke blir større enn 40mm!

Det er omega vi snakker om her. Vi er heldige om den blir mindre enn 46mm

Tja, til Basel for to år siden slapp de en Speedy "homage" i sine originale 40mm.

31132403001001-20.png

Jeg lurer ellers på om denne nye Seamasteren kan havne litt på samme hyllen som denne Speedy "First Omega in space". Fantastisk klokke, jeg og mange med meg elsket den da den kom, men jeg kan ikke erindre at noen på TS faktisk har kjøpt en.

Sandwich dial er jo stilig, og falsk patina er helt greit i min bok.

Enig i at sandwich dial er stilig, og så lenge den ikke ser altfor "bakt" ut, kan falsk patina fungere. Fargen JLC har på sin Tribute to Deep Sea syns jeg ser ganske fin ut, så noe i den gata kan jo bli bra.
Vi får vel se om en uke :)

Da har Rolex sluppet sin teaser
[video=youtube;SPAmFHjxFYA]http://www.youtube.com/watch?v=SPAmFHjxFYA[/video]

Tja, til Basel for to år siden slapp de en Speedy "homage" i sine originale 40mm.

31132403001001-20.png

Jeg lurer ellers på om denne nye Seamasteren kan havne litt på samme hyllen som denne Speedy "First Omega in space". Fantastisk klokke, jeg og mange med meg elsket den da den kom, men jeg kan ikke erindre at noen på TS faktisk har kjøpt en.

Blir alltid "bergtatt" av dette uret når jeg kikker inn i Omega monterne rundtom. Den er sinnsykt pen! Usikker på om den kanskje er hakket for liten, påtide å prøve tror jeg!