Den store Rolex Explorer-tråden

Dessa två har tyvärr lämnat samlingen...

Dessa två har tyvärr lämnat samlingen, men det tog inte lång tid före jag var på jakt efter en till...

IMG_3754.jpg

IMG_3747.jpg

IMG_3714.jpg

IMG_2104_zps5a39b849.jpg

IMG_2120_zpsaac71573.jpg

IMG_2093_zpsda57dda4.jpg

IMG_1696.jpg

IMG_3695.jpg

bild_zps405be7c4.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Er det noen som har telefonnummeret til organsvartebørsen? Jeg har et hjerte, to nyrer, en lever og et par lunger jeg kan avse.

Hvis du skal få glede av klokkene foreslår jeg at du holder deg til ei nyre, halve levera og ei lunge. Du har kanskje ikke tenkt på det, men du har sikkert litt blod og beinmarg å avse også, samt ett øye. Eller to, men da får du ikke gleden av å se på klokkene.
 
Redigert:
Takk for svar gmortens.

Jeg fant følgende på rolex.com sin Explorer side som nok bekrefter at denne kan brukes til dykking:

"The screw-down winding crown and the case with screw-down back form the core of the Oyster. Created by Rolex in 1953, the Twinlock system ensures that the screw-down crown is water-resistant thanks to two sealed zones, one inside the tube of the crown, the other inside the winding crown itself. This system is used on all the watches in the Oyster collection that are guaranteed waterproof to 100 metres (330 feet)."

De går altså endel lenger enn "water resistant to 100m" som linken din nevnte.

Da blir nok Exploreren med på dykketur :D
 
Takk for svar gmortens.

Jeg fant følgende på rolex.com sin Explorer side som nok bekrefter at denne kan brukes til dykking:

"The screw-down winding crown and the case with screw-down back form the core of the Oyster. Created by Rolex in 1953, the Twinlock system ensures that the screw-down crown is water-resistant thanks to two sealed zones, one inside the tube of the crown, the other inside the winding crown itself. This system is used on all the watches in the Oyster collection that are guaranteed waterproof to 100 metres (330 feet)."

De går altså endel lenger enn "water resistant to 100m" som linken din nevnte.

Da blir nok Exploreren med på dykketur :D

Flott! Hadde egentlig vært litt forundret om ikke vanntett til 100m på en Rolex faktisk betydde akkurat det. Iallfall slik jeg har oppført meg, i de dager Wikipedia og/eller Internett ikke var oppfunnet og følgelig min kunnskap om ATM var deretter lav. Samt at Rolex' kundeløfte tilsier at 100m er 100m.

Eneste problem med Rolex i dybden er at du ikke får sett en eneste fisk eller vrak, bare en veldig veldig flott klokke på venstre arm:p

Godt dykk!
 
Dette bildet lånt av @Hopalong er så vanvittig stilig! Hadde bare klokkekontoen (eller noen som helst konto for den slags skyld) tillatt en 1655...

 
Redigert av en moderator:
Kom hjem fra Thailand igår, og Exploreren har vært en formidabel ferieklokke.

Med dato så holder man litt call på hvilken dag det er, og med GMT vet man hva klokken er hjemme i Norge.

Den har fått vært med på snorkling, utagerende Tuktuk-kjøring, bading og andre ferieaktiviteter!

130E4A92-7F0D-4CBB-88FB-FFE1368822C8_zpss6znivcl.jpg
 
Vinkel på Rolex-logo på kronen

Et lite newbie spørsmål her. På min nye Explorer I 39 millimeter peker toppen av Rolex-logoen på kronen mot høyre når kronen er skrudd helt til (og ikke mot skiven slik den gjør på reklamefoto etc). Ser ut til at gjengene på kronen er laget slik at den skal havne i denne posisjonen.

Noen andre med denne klokken som har opplevd det samme? Skal virkelig ikke logoen stå "rett opp"?
 
Takk for svar Alinoe. Det ser helt likt ut som på min klokke.

Da slår jeg meg til ro med at dette ikke er en produksjonsfeil (feilkalibrerte gjenger) :D
 
Det er ikke slik at kronen nødvendigvis må vende opp. Dette er i såfall bare tilfeldig.

I en reklame gjøres nok dette av estetiske hensyn :)
 
Og så Archie, måtte gudene tilgi han:rolleyes:
[video=youtube;-pvAGuWejck]http://www.youtube.com/watch?v=-pvAGuWejck[/video]

"The beautiful thing about the ExplorerII is (...) it's not known to every asshole that's out there. Who wears this watch? Well, someone who's not a fucking dickhead."

My man Archie! :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten