Klokkespotting

For et monster, skulle likt å se uten baklokket, se hvor mye luft det er mellom kassen og urverket...
 
Mannen har flere :D

[video=youtube;kuObWcWNkyI]http://www.youtube.com/watch?v=kuObWcWNkyI&feature=player_embedded[/video]

We all know Sly is a big Panerai and U-boat fan - so it is always nice to find some small clips on youtube.com with him and his big watches. Sly looking at U-boat watches (he says that 55mm is to big ;)) And he says that Arnold is up to 60 mm in size!!

In 1993 the Officine Panerai brand was resurrected. The company based their new models largely on the historic Rolex made models from the past. Sales were not going very well, until American actor Sylvester Stallone happened to walk into the Panerai boutique in Florence. Sylvester "Sly" got so excited about the designs he bought a bunch, and wore them in the movie he was just about to make named "Daylight." Panerai even made special limited edition versions for Sly named Slytech models. Almost overnight, Panerai took off and has been extremely successful ever since. Sylvester Stallone gave one of his Panerai watches to one of his good friends and fellow actor, Arnold Schwarzennegger and Arnold wore Panerai for years. This is ironic since both Sylvester Stallone and Arnold Schwarzenegger previously only wore Rolex http://rolexblog.blogspot.com/2007/07/chapter-3-complete-history-of-rolex.html

Produktplassering i filmer er ikke noe nytt, men tror faktisk han er oppriktig interessert...
 
Sly har nok mye av æren for at Panerai er så populært som det er ja ;)

Men Arnold og Sly er ikke de eneste "though guy" gutta som bruke PAM i film. Kansje det er en deal breaker om de ikke får ha den på? Filmstjerner har jo ofte drøyere krav enn å få bruke sin egen klokke ;)
Transporter9.JPG

TheRock4.JPG


Uansett så er ikke dette den værste merkevarebyggingen for italienske spesialstyrke ur :mrgreen:
66076_gal.jpg
 
Takk, irriterte meg gjennom hele filmen at jeg ikke klarte å identifisere noen av klokkene. Så nå kan jeg sove godt igjen.
 
Jeg også lurte svært på det når jeg satt i kinosalen. Men DiCaprio har jo lenge vært en TAG fan, så det kom ikke som et sjokk at det var en av klokkene :p
dicaprio_tagheuer.jpg
 
Bussjåføren på linje 20 hadde i dag tidlig en Milgauss med hvit skive på håndleddet!

Har tidligere observert samme person med både vintage Heuer (muligens repro) og GMT II :)
 
Bussjåføren på linje 20 hadde i dag tidlig en Milgauss med hvit skive på håndleddet!

Har tidligere observert samme person med både vintage Heuer (muligens repro) og GMT II :)


Bussjåfør med Milgauss? Who would have thougt !
Skjønner at jeg må bli bussjåfør! :p
 
Har ikke du både Milgauss med hvit skive og GMT II jayeff?? :p
Det er vel et skalkesjul at du holder til i Stavanger :p
 
Har ikke du både Milgauss med hvit skive og GMT II jayeff?? :p
Det er vel et skalkesjul at du holder til i Stavanger :p

Hehe... Jeg sier at jeg er en 31 år gammel student fra Stavanger, men egentlig er jeg en middelaldrende bussjåfør fra Grorud :p

Eller ikke...
 
Jayeff: Hvordan visste du at det var snakk om en middelaldrende bussjåfør fra Grorud? ^^
 
Aftenposten melder at nordmenn svikter poteten....

...og mellom poteter,kål, pølser, kniv og gaffel finner vi jammen en Rolex TT på illustrasjonsbildet.

dbd15671.jpg

cb9e556e.jpg
 
Haha, det samme kommenterte jeg til dama over frokosten i dag morges. "Se, TT Rolex!" :D
 
Akkurat vært på befaring med Statoil, og observerte følgende. En sort sub med date, en gullsub med blå bezel, en Omega PO, og en Tag Heuer. Seikomonsteret mitt på svart zulu, følte seg veldig hjemme i omgangskretsen;)
Ble litt klokkeprat nå i lunsjen også
 
Ser på Olje! på skolen om dagen, en NRK produsert serie om norges oljeeventyr, der ser jeg til stadighet kule klokker, en Datejust TT idag.