Klokkecafé – løst og fast om klokker

(...)
Og så er det en utfording med skjermen, enten klokken er stor eller liten. Vil en slik klokke kunne vise tilstrekkelig informasjon på den lille skjermen? Til dette vil jeg si som dagens (klokkeløse) ungdom; "dette finner jeg på mobilen min".

Derimot, jeg ser ikke bort i fra at iOmega, iPP, iRolex kommer om noen år... Tag Heuer har jo allerede sine mobiler...

Jeg er enig i dette, og tror uansett ikke at "smartklokker" vil oppnå en solid brukermasse inntil de er en faktisk forlengelse/gyldig alternativ av/til en telefon/tablet/laptop - ikke et gimmick-tilbehør.
Da er de ikke lenger "smartklokker", men noe mye mer - og da er de uansett ikke i samme område som analoge ur er.

Når det gjelder smartklokker fra de store, sveitsiske produsentene, er vel det også kanskje en mulighet i fremtiden. Men da tror jeg vi "endelig" har kommet til en periode hvor teknologien har kommet så langt at den ikke lenger trenger å "se ut som teknologi" (for å låne ord fra en annen artikkel).

:)

Nei, det syns jeg ikke. Absolutt en kul klokke :cool:

Liker du designet, og du ikke er intr. i lenke så go for it.

Tror det blir en Armida altså... Klokkebudsjettet mitt var egentlig tilpasset en ny Seiko SKX007, men ser ut som en må låne litt av sparekontoen nå. Skal bare strekke budsjettet liiitt til... :mrgreen:

IMG_20140124_163835_zpsfh0c5u3h.jpg

Fikk leke litt med Watchanish sin HYT H1. Veldig spennende klokke og en av mine personlige favoritter.

[video=youtube;6zn1fTtbp84]http://www.youtube.com/watch?v=6zn1fTtbp84[/video]

Du trodde kanskje at diveren din var skikkelig høy? Altså, hele 20mm nesten! :cool:

Enzo Mechana Ref. 500 XL

50.0mm diameter
33.5mm tall
55.0mm long

Vel, denne er tykk! :mrgreen: Ved første øyekast trodde jeg han hadde en sykkelbjelle på armen...
776308d1343527596-big-divers-watches-big-wrists-thread-enzov.jpg

Du trodde kanskje at diveren din var skikkelig høy? Altså, hele 20mm nesten! :cool:

Enzo Mechana Ref. 500 XL

50.0mm diameter
33.5mm tall
55.0mm long

Vel, denne er tykk! :mrgreen: Ved første øyekast trodde jeg han hadde en sykkelbjelle på armen...
776308d1343527596-big-divers-watches-big-wrists-thread-enzov.jpg

Det er vel forstørrelse i glasset? Dette er vel slik klokke som Trygdekontoret gir ut?

Hvordan får du forresten av jakken etter å ha tatt på en slik klokke?

:cool: