Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg har heldigvis ikke lyst på blå skive. Har en blåskivet CW allerede, blir for kjedelig å ha to. Men enig i at blå skive på C65 høres utrolig flott ut, og ser det er mye snakk om det på forumet. Rart så populært det er med blå skive, man ser ikke sååå mye blått ute i det fri..

Ja, da er det jo perfekt med hvit :) Kunne også tenke meg hvit skive med blå indekser og hender.
 
Det hadde jeg støttet! Hvit skive, blå hender og ev detaljer, brun skinnrem - fantastisk kombo! Har heldigvis en slik allerede, men er så glad i den at den er reservert til spesielle dager. En CW som ikke er fullt så perfekt burde gjøre seg, hehe.

Kikket gjennom cw-forumet og så på forslagene til forum LE nå - mange morsomme forslag der, og syns det var bedre forslag på C65 enn på C5. Mer rom for å gjøre noe spenstig og spesielt med C65. C5 syns jeg har et design som kun passer med et helt klassisk skive- og hånddesign.
 
Er ikke dette en bra deal @Hammerfjord ? syns og huske at du har en slik ? Er ikke veil. nypris rundt 60K ?
Noen vurderinger ?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52838719&searchclickthrough=true

Mye er avhengig om tilstand, alder(siden det er en NOS og den kan trenge snart service) etc...
Klokken er ikke mer produsert av GP.
Full pris var rundt 60K ja.
30K er den absolutt beste pris man får for en ny(NOS) klokke i utland. Disse er ultra sjelden i Norge egentlig.
Det er en ikonisk dykkerklokke uten sidestykk og kanskje rundt 1000 stk ble laget i 10 års produksjon.
3000m gjør at den må ha 5mm tykk krystall og 5mm tykk skrudd bakk kasse siden det er ikke en monoblok kasse.
klokken er ofte "for stor" for den average-Joe...
 
Redigert av en moderator:
Mye er avhengig om tilstand, alder(siden det er en NOS og den kan trenge snart service) etc...
Klokken er ikke mer produsert av GP.
Full pris var rundt 60K ja.
30K er den absolutt beste pris man får for en ny(NOS) klokke i utland. Disse er ultra sjelden i Norge egentlig.
Det er en ikonisk dykkerklokke uten sidestykk og kanskje rundt 1000 stk ble laget i 10 års produksjon.
3000m gjør at den må ha 5mm tykk krystall og 5mm tykk skrudd bakk kasse siden det er ikke en monoblok kasse.
klokken er ofte "for stor" for den average-Joe...

Opps....der kom den på ks sidene,konvertert fra finn.no.
Den har faktisk lugs som er børstet @Hammerfjord ,da er den vel produsert 2004/5 da ?
Må vel beregne service da.
 
Redigert av en moderator:
Opps....der kom den på ks sidene,konvertert fra finn.no.
Den har faktisk lugs som er børstet @Hammerfjord ,da er den vel produsert 2004/5 da ?
Må vel beregne service da.


Ja @Phenix: Mest sannsynlig. En service hos GP på den ligger sikkert en del over 5000Nok.
Men det fins en man i landet som har vært hos GP for opplæring og som kan det der: Jeg kan spør min urmaker igjen hvor han er siden han kjenner fyren...
Fordelen på den børstet modell var at den passet bra med den "titanium bracelet" som var også børstet.
Men allerede da tiden var den bracelet kjent til å bli den dyreste i klokke industri: Rund 25000Nok full pris.
Den var CNC maskinert i titanium klosser og ikke mange ble laget faktisk...
Det var veldig uvanlig at en slik manufakture som GP kommer ut med en så ekstrem klokke.
GP lager ikke mer hverken klokken eller den bracelet: Jeg fikk å vite det fra manufakturen selv noen mnd siden.
De ny SeaHawk er 1000m nå og har en mer firkant design: Med en del gummi på kronen og bezelen.... Veldig feil etter min mening.

http://www.p178host.com/gpgallery/seahawk_waffle/seahawk_history.html
 
Redigert av en moderator:
I dag ble jeg trolig vitne til en ung manns første "dyre" klokke. En Alpina et eller annet, er ikke så dreven på merket. Men veldig gøy å se gleden :) Jeg fikk også muligheten til å teste denne som nå er tilgjengelig hos forhandlere, dette var egentlig grunnen til at det ble en liten tur til urmakern i dag:


Pris: rett i underkant av 14. Syns den var meget pen og er nå på listen over Longines jeg godt kunne tenkt meg.
 
I dag ble jeg trolig vitne til en ung manns første "dyre" klokke. En Alpina et eller annet, er ikke så dreven på merket. Men veldig gøy å se gleden :) Jeg fikk også muligheten til å teste denne som nå er tilgjengelig hos forhandlere, dette var egentlig grunnen til at det ble en liten tur til urmakern i dag:


Pris: rett i underkant av 14. Syns den var meget pen og er nå på listen over Longines jeg godt kunne tenkt meg.

Den er dødsfet! Med manuellt urverk og uten dato hadde jeg lett klint til på den;)
 
Jeg så filmen "Fury" med Brad Pitt her om dagen....hva kan man si...War is hell...Noen som har sett/hørt noe om hvilket ur Brad bar i filmen? Det så vintage, eller tidsriktig ut.
 
Kom over et lite polsk(!) klokkemerke i går da jeg surfet Chrono24, og fant til og med et ur jeg med én gang fikk lyst på. Merket heter G. Gerlach, og er startet av en gjeng klokkeentusiaster. Her er en liten artikkel av Worn and Wound som omhandler merket for de som er interesserte.

Veldig hyggelige priser (omkring 399 USD for uret på bildet under), gjort mulig grunnet bruken av Seagull-urverk, men selve opplevelsen av klokken slik jeg har lest rundt omkring på nett er veldig positiv.

Og her følger et bilde (hentet fra nett) av klokka som fort kan bli min neste - M/S Batory med small seconds og double date.

jasonjolly.jpg



For de som ønsker å sjekke ut merket selv, her er nettsiden deres. :)
 
Kom over et lite polsk(!) klokkemerke i går da jeg surfet Chrono24, og fant til og med et ur jeg med én gang fikk lyst på. Merket heter G. Gerlach, og er startet av en gjeng klokkeentusiaster. Her er en liten artikkel av Worn and Wound som omhandler merket for de som er interesserte.

Veldig hyggelige priser (omkring 399 USD for uret på bildet under), gjort mulig grunnet bruken av Seagull-urverk, men selve opplevelsen av klokken slik jeg har lest rundt omkring på nett er veldig positiv.

Og her følger et bilde (hentet fra nett) av klokka som fort kan bli min neste - M/S Batory med small seconds og double date.

jasonjolly.jpg



For de som ønsker å sjekke ut merket selv, her er nettsiden deres. :)

Ble kjent med disse litt over ett år siden... For meg er det bratt stop når jeg hører Seagull:(
Disse urverk funker greit men jeg hadde foretrukket en god Miyota der. En 9015 hadde vært best.
Du må vel forstå at ingen polsk klokkevaremerke skal bruke russisk urverk: Da gikk de for den neste billigst opsjon.
Alt for dårlig egentlig: Disse klokker kan bli en god "beater" eller billig hverdagsklokke.
Men de gjør som de vil... For min del, blir det ingen Gerlach så lenge det blir Seagull. Jævla måse...;)
 
@Hammerfjord

Ja, jeg ser absolutt poenget ditt. Hadde selvfølgelig vært flott med et bedre urverk, men samtidig hadde det gjort utslag på prisen - som igjen hadde gjort at klokkene hadde vært utenfor min rekkevidde i en forholdsvis trang studenttilværelse. Har litt lyst på et morsomt alternativ til min Seiko SKX009. :) Finnes selvfølgelig mange andre alternativ i den prisklassen, men absolutt morsomme klokker til en okei pris, såfremt man klarer se bort fra at det er Seagull-urverk!
 
Redigert av en moderator:
@Hammerfjord

Ja, jeg ser absolutt poenget ditt. Hadde selvfølgelig vært flott med et bedre urverk, men samtidig hadde det gjort utslag på prisen - som igjen hadde gjort at klokkene hadde vært utenfor min rekkevidde i en forholdsvis trang studenttilværelse. Har litt lyst på et morsomt alternativ til min Seiko SKX009. :) Finnes selvfølgelig mange andre alternativ i den prisklassen, men absolutt morsomme klokker til en okei pris, såfremt man klarer se bort fra at det er Seagull-urverk!

Ja alt er avhengig av summen du kan gi... Men de fins mange billig fisk i havet ;)
 
Redigert av en moderator:
Liker MB&F jeg altså, men dette blir for sært for meg:

1415053674768


MB-F-HM6-Watch-20.jpg


[video=youtube;3f6PnylUP1o]http://www.youtube.com/watch?v=3f6PnylUP1o[/video]
 
Måker

jeg har hørt mye rart om måker men det går for å være et rimelig ur verk som også gjør jobben. For 400 dollar så ser ikke dette så galt ut! Hvorfor ikke? En god erfaring ?

Flott klokke og artig med dobbel dato! Det kan alltid være en prøve med nye produsenter men det er kult å være blandt de første eller få!

:cool:
 
Har også sett på disse G.Gerlach-urene.
Hadde modellen over hatt rette lugs hadde jeg bestilt en for lenge siden, synes du bør prøve dersom du liker den. :) Dobbel dato og pent plassert sub-seconds i såpass pen innpakning har jeg ikke sett i den prisklassen før i alle fall.