Klokkespotting

Var på elvefestivalen i Drammen i helgen (selv hadde jeg på meg GMT Pepsi), og spottet mange rolex`er, bla.a:
Submariner Stål
Submariner 14060 (Ga meg et annerkjennende "nikk" etter å ha studert klokka mi på avstand:D)
Submariner Gull/Stål
GMT2C
Datejust SS
Datejust TT
Day Date i YG

Så endel Breitling også, men her er jeg på dypt vann når det kommer til modellbetegnelser..
 
Jeg er rævva på å få tatt bilder av godsaker jeg spotter.
Men nevner likevel; så en fyr med Patek Philip Aquanaut på vei inn i garderoben på Elixia før i dag. Og en Omega PO xl på hiphop trening med sønnen min.:cool:
 
Jeg er rævva på å få tatt bilder av godsaker jeg spotter.
Men nevner likevel; så en fyr med Patek Philip Aquanaut på vei inn i garderoben på Elixia før i dag. Og en Omega PO xl på hiphop trening med sønnen min.:cool:

Tror kanskje det hadde blitt tatt ille opp dersom du begynte å ta bilder av han inne i garderoben..? :D
 
På et så usannsynlig klokkespottingssted som infodesken på Maxbo Vækerø sitter det en eldre herre med en sliten Tudor Snowflake på armen. Jeg gjorde ham oppmerksom på at den etterhvert er ganske ettertraktet blandt entusiaster, hvorpå han kunne opplyse at "det er ikke en Rolex altså og den går ikke særlig nøyaktig, men greit nok til å være 40 år". Den har neppe sett olje siden den forlot fabrikken.
 
Jeg så "I love you phillip Morris" igår. Der var det Rolex som gjaldt :mrgreen:

normal_iloveyou-still27.jpg


Filmen i seg selv var ikke noe å anbefale.
 
Jeg så "I love you phillip Morris" igår. Der var det Rolex som gjaldt :mrgreen:

ttp://corvedacosta.com/wp-content/gallery/i-love-you-phillip-morris/normal_iloveyou-still27.jpg

Filmen i seg selv var ikke noe å anbefale.

Var en meget fin helgull SUB der ja, men filmen var elendig. Begynte ok, men etter 15 min døde den helt.
 
Stod i hotell resepsjon etter birken i dag, spottet en Omega smp og en planet ocean. Men så ut som begge var quartz (eierene stod leeeenge i resepsjonen og fyllarælet om hvor gode tider de hadde prestert, så fikk got tid til å sjekke ut urene)
 
Spiste lunsj på Mangiamo på Grünerløkka i dag, der satt det en ung, meget tatovert kar med en Speedmaster Professional i baren.
 
Stod i hotell resepsjon etter birken i dag, spottet en Omega smp og en planet ocean. Men så ut som begge var quartz (eierene stod leeeenge i resepsjonen og fyllarælet om hvor gode tider de hadde prestert, så fikk got tid til å sjekke ut urene)

Planet Ocean er ikke å få i quartz-utgave. SMP derimot, finnes i quartz, vanlig auto og coaxial.

Var for en stund siden på Kjeller og fløy en tur, og traff på min gamle instruktør fra tiden da jeg tok PPL der. La for første gang merke til at han hadde en Speedmaster på armen. Jeg går med Speedy selv, og det er favorittklokken min, så jeg så meg nødt til å kommentere :) Fikk titte litt nærmere på den, og han fortalte at han kjøpte den ny i 1968! Litt uklart om det var en 321 eller 861, men den var helt fantastisk nydelig, med fin brukspatina. Fineste detaljen på de gamle Speedyene i forhold til de nye er applied logo på urskiven. En nydelig klokke!
 
Var på jobb for et eventfirma i dag. Tur med et oljerelatert selskap. Der gikk det bl.a. Seamaster, Daytona TT, Sub TT (16613 blå), Datejust, etc.

Samt min egen GMT IIc, som i hvert fall en av deltakerne la godt merke til :)
 
Panerai 332 Regatta in The Expendables

Whether you like the movie or not, it does feature Sylvester Stallone wearing a Panerai. Sly is of course the man who put Panerai back on the map in the 90's as I'm sure most Panerai fans will know. His PAM332 Luminor 1950 Regatta Rattrapante is clearly visible in several shots in the movie.

SlyExp28.jpg
 
Verd å merke seg at Sly på bildet har på seg den nye Egypteren, PAM 341 :)

60 mm diameter om jeg ikke husker feil. Latterlig stort, men fortsatt noe mindre enn originalen fra 1953.
 
Stemmer DJM. Tror ikke mange her på forumet hadde sett bra ut med 60mm, men Sly kan til nød godkjennes
max-sylvester-stallone-panerai-watches.jpg


Slik ser det ut når Sly bruker vanlig 44 mm PAM ;)
rambo-panerai.jpg