Patek Philippe-tråden

Har søkt høyt og lavt etter svar på det. Noen sier det går, andre sier det definitivt ikke går.

Da lurer jeg på om dette er akseptabelt?
Selv liker jeg ideen, men kanskje ikke helt blinkskudd.
patek_image.3013723.jpg

Synes det der var en pen kombinasjon! Er vel like akseptabelt som å bruke brune sko etter 18.00. Hvilket det jo, heldigvis, begynner å bli etterhvert.
 
Har søkt høyt og lavt etter svar på det. Noen sier det går, andre sier det definitivt ikke går.

Da lurer jeg på om dette er akseptabelt?
Selv liker jeg ideen, men kanskje ikke helt blinkskudd.
patek_image.3013723.jpg

Jeg har undersøkt dette med Patek Saloon i Geneve fordi jeg lekte med tanken om en gang å kjøpe en lenke. De svarte følgende:
"Congratulation for your new purchase, the Nautilus 5726A/001 Annual Calendar is a great watch. Unfortunately, you cannot adjusted a steel bracelet on this watch. The lugs and the attachment are different."

Så da la jeg det på hylla ;)
 
Jeg har undersøkt dette med Patek Saloon i Geneve fordi jeg lekte med tanken om en gang å kjøpe en lenke. De svarte følgende:
"Congratulation for your new purchase, the Nautilus 5726A/001 Annual Calendar is a great watch. Unfortunately, you cannot adjusted a steel bracelet on this watch. The lugs and the attachment are different."

Så da la jeg det på hylla ;)

Takk for et godt svar!

Har hatt tanken i hodet lenge, men først nå jeg ser ordentlig på en Nautilus.
Igjen, veldig misunnelig på klokken du har. Og jeg syntes den ser penere ut med skinn remmen, enn lenken.
:cool::cool::cool:
 
Jeg har undersøkt dette med Patek Saloon i Geneve fordi jeg lekte med tanken om en gang å kjøpe en lenke. De svarte følgende:
"Congratulation for your new purchase, the Nautilus 5726A/001 Annual Calendar is a great watch. Unfortunately, you cannot adjusted a steel bracelet on this watch. The lugs and the attachment are different."

Så da la jeg det på hylla ;)

Sjekk Patek sin hjemmeside ;)

Ikke vet jeg om det er en oppgradering av lugsene, eller hva..men denne klokken er i alle fall et faktum :)

Patek_Ref_52761A-blackdial_560.jpg


http://www.watchtime.com/wristwatch-industry-news/watch-to-watch/patek-philippe-ref-5726-nautilus-annual-calendar/#
@Hansaeng - har lest at denne modellens rotor er ganske så følbar på lanken vs feks 5711/12..er dette noe du har merket? Snakker vi noe à la "7750-wobble"?
 
Redigert av en moderator:
Sjekk Patek sin hjemmeside ;)

Ikke vet jeg om det er en oppgradering av lugsene, eller hva..men denne klokken er i alle fall et faktum :)

Patek_Ref_52761A-blackdial_560.jpg


Patek Philippe Ref. 5726 Nautilus Annual Calendar
@Hansaeng - har lest at denne modellens rotor er ganske så følbar på lanken vs feks 5711/12..er dette noe du har merket? Snakker vi noe à la "7750-wobble"?

Nei nei ikke i nærheten av 7750 wobble. Samme urverk i bunn på 5726, 5980, 5711 og 5167 med flere.

Rotoren er, som på 7750, en type som trekker kun ene veien og den er i massivt gull. Men det er noe veldig veldig mye mer diskret enn på 7750.
 
Redigert av en moderator:
Du får 5726 med lenke ja, men det er "enten eller".

Nå sitter vi her med min 5712 og hansaengs 5726 og rent visuelt klarer jeg ikke å se hvorfor det ikke skal gå på om man klarer å klemme av innerste endlink på begge. Ser heeeelt likt ut.

Men klart, skulle jo tro patek selv vet hva de snakker om :)
 
Skulle likt å se 5726 med hvit skive på rem. Får vente i spenning å se om det kommer noe nytt fremover.

Når pleier Patek å slippe nytt? Basel eller kanskje SIHH?
 
Jeg klarer faktisk ikke å få 5167 ut av tankene mine:rolleyes:
Våkner opp fra en drøm om at @andersmp la ut sin for salg i K/S og måtte selvfølgelig inn å sjekke:(
Har nå stalket frem alle bildene som @andersmp har lagt ut av Aquanaut'en å sitter å drømmer meg bort.
Det verste for min del er at DavidSW har en til salgs, men jeg har ikke råd til momsen:(
 
Redigert av en moderator:
Jeg klarer faktisk ikke å få 5167 ut av tankene mine:rolleyes:
Våkner opp fra en drøm om at @andersmp la ut sin for salg i K/S og måtte selvfølgelig inn å sjekke:(
Har nå stalket frem alle bildene som @andersmp har lagt ut av Aquanaut'en å sitter å drømmer meg bort.
Det verste for min del er at DavidSW har en til salgs, men jeg har ikke råd til momsen:(

Hehe, den var tøff å få tak i. Jeg brukte laaang tid :cool:

EDIT: Den blir nok ikke lagt ut for salg før klokkekontoen har nok kapasitet til å håndtere en 5980.
 
Redigert av en moderator:
Etter å ha hatt en 5165 i ett år syns jeg at der lov å komme med en kort oppsummering:

Dette er en perfekt klokke - egentlig kunne jeg klart meg med den alene (om nødvendig, men det er det jo ikke).

wristshotCham_zpsbcb00407.jpg


Oppsummeringen gjelder selvfølgelig Aquanaut på gummirem. Hva PP tenkte på da de designet lenken er det ingen som vet, men den tyder på at noen fremdeles bruker LSD i traktene rundt Geneve.