Ja....
Er vel ingen overdrivelse å hevde at samlingen din har et internasjonalt snitt!
En hvilken som helst vel bemidlet mann kan slenge et eller annet rask med en klase diamanter på armen.
Du gjør nøyaktig det motsatte. Et hvert menneske med sann forkjærlighet for ur og teknikk må bare beundre samlingen din og tanken bak, om man liker modellene i seg selv eller ei.
Jeg finner aldri noe annet enn pur glede over de små ting i vurderingene dine over hva du er ute etter å innlosjere i samlingen din. Det er flott!
Hadde vært kjekt med et familiebilde men man trenger etterhvert Hubbleteleskopet for å fange alle på en gang.
Gratulerer Moore, flott ur!!
Tusen takk,
@Chronodiver - det var meget hyggelige ord!
Det er - uavhengig av hva man bruker av midler på hobbyen - uansett ett viktig kriterie jeg føler sterkt for, og det er å ha genuin interesse - og respekt for - hva Faget og mekaniske ur representerer.
Så lenge denne er til stede, vil min stadige nysgjerrighet og generelle "vitebegjær" i forhold til ulike manufakturer og deres kolleksjoner, alltid være en sikker drivkraft.
Så får jeg se hvor langt og hvor lenge den er der.
Pt er den godt tilstedeværende.
Det er godt.
For dette gir meg stor glede.
Gratulerer, dette var imponerende! Fantastisk og lærerik lesning
Gratulerer så mye! Dette var bare rett og slett et fantastisk ur, blir helt stum.
Takker så mye, karer!
Reveil du tsar er fantastisk. Helt sinnsyk faktisk, men er det primert pågrunn av enamel-skiven denne føles korrekt?
Jeg tro, om midlene hadde vært tilstede at denne hadde trukket det lengste strået;
http://www.breguet.com/inventions/chronometrie-10hz/
Det er noe av svaret,
@Entropy
Design er alltid et element i mine kriterier, og jeg må si Reveil du Tsar, med sine 7 ulike guilloche-graverte mønstre på dial, samt vakre komplikasjoner, herunder alarm-funksjonen, er noe av det som tiltrekker meg.
Den ligger høyt på listen.
Uansett hva man går for hva gjelder Breguet, så er man garantert et uovertruffent urverk. Under ellers like vilkår, vil valget måtte avgjøres av komplikasjoner, metallvalg og design. Og ikke minst størrelse på uret.
Reveil du Tsar er 39mm.
Det er i utgangspunktet litt "spedt". Dog er designet på kassen slik at uret bærer større, hensyntatt en relativt minimal bezel. Det taler i dens favør.
Men, dette er bare løse tanker.
Jeg nyter bildene av den relativt nye versjonen du linker til - et meget vakkert eksemplar av en Breguet, med superbe kvaliteter. På 10Hz. Det burde tilsi 72000 vph! Fantastisk.
Og såvidt jeg kan se ligger den på behagelige 41mm.
Takk for tipset.....