Utrolig flott de nye EXPIIene. Hva tenker man på forumet om de særdeles tykke viserene?[/QUOTE]
Enig at de er flotte! Jeg fikk men 216570 forrige uke og syntes rett og slett visere var helt ute. Etter en ukes bruk er jeg vant med dem og syns faktisk de kler klokka da den jo er relativt mye større enn forrige modell. Og lumen er fantastisk!
Forøvrig er jeg veldig fornøyd, spesielt med stålbezelen. Den gir et solid og litt mindre bling uttrykk enn ceramic bezel, samt at den er flatere som gjør at klokka ikke ser så stor ut.
[IMG]http://i1299.photobucket.com/albums/ag77/gmortens/DSC_0431_zps1dc048b4.jpg
Ps, ligger en veldig fint priset Polar på KS nå - løp og kjøp!
Meget god kommentar / artikkel @RELOX. Da er det altså slik å forstå at vi som har automat urene våres i winder også bør ha dem til service hvert 5. - 6. år. Selv om de bæres lite.
Men hva er da egentlig best for selve urverket om uret bæres forholdsvis skjeldent. La det stå i winderen (og la service intervall tiden løpe), eller legge uret i klokke boksen (og "stoppe" service intervall tiden å løpe)?
Mener å ha lest noe om at tidligere benyttede oljer kunne kokse seg (stivne) om urverket stod i ro for lenge. Men at dette ikke skal være en problemstilling med nyere oljer.
Frode
Hvor skadelig er det egentlig at uret stopper? Jeg forstår jo at det ikke er kritisk, men går det for eksempel noen grense på hvor sjeldent det bør stoppe i løpet av et serviceintervall?
edit: med stopp mener jeg at det for eksempel ligger ubrukt i 3 dager slik at gangreserven går ut, for så å bli startet opp og gå kontinuerlig i mange uker før neste stopp.
Jeg synes den nye exploreren tar seg best ut i svart, de sorte viserene mot hvit skive føler jeg blir litt vel tykke. Men ellers en nydelig klokke.
Tanker noen om pris på nye Oysterlenken?