Bilpleie

Sære interesser gjør livet interessant :D

Det finnes antakelig fler enn man skulle tro. Det er litt på linje med alle de bra menneskene som henger her på tidssonen. Det er plenty av dem, men man ser dem ikke nødvendigvis på hvert gatehjørne ;)

Ja, og de beste er nok entusiastene dere finner på Detailers Club Norway, ellers så er det faktisk et par veldig flinke folk representert i denne tråden :)

Forståelig at ikke alle syns det er interessant. Det hadde jo vært litt kjedelig om alle var like. :D

Et råd til bilpleie i Oslo området er et firma som heter Rehabil. ( Adresse: Østre Aker vei 206 F. )
Jeg har snakket med gutta der og spesielt da sjefen for bilpleien der og de skal visstnok være flinke og relativt rimelige. En av hoved kundene dems er Møller. Dette er mennesker som er i rehabilitering fra ymse ting så man støtter også en fin sak her. :)

Det finnes antakelig fler enn man skulle tro. Det er litt på linje med alle de bra menneskene som henger her på tidssonen. Det er plenty av dem, men man ser dem ikke nødvendigvis på hvert gatehjørne ;)

@Boro Jeg tviler ikke på at det er bra folk som driver med bilpleie, men det er merkelig vanskelig å finne de gode proffene blant grumset.
Har du navn eller lenke til noen anbefalte proffer i Oslo er det supert!:)

Redigert av en moderator:
Forståelig at ikke alle syns det er interessant. Det hadde jo vært litt kjedelig om alle var like. :D

Et råd til bilpleie i Oslo området er et firma som heter Rehabil. ( Adresse: Østre Aker vei 206 F. )
Jeg har snakket med gutta der og spesielt da sjefen for bilpleien der og de skal visstnok være flinke og relativt rimelige. En av hoved kundene dems er Møller. Dette er mennesker som er i rehabilitering fra ymse ting så man støtter også en fin sak her. :)

De lager også gode vaffler og generelt god overtidsmat også :) Vær dog obs på vekslepengene, noen av de bak kassen er ikke helt stødige i matte og gir ofte for mye tilbake.

Hehehe, sant så sant Mathfjeld :) Han som er sjefen på bilpleien der har vært representant for autoglym. Mener og huske han sa at han utdannet seg som detailer hos dem og var visst betraktet som en av de bedre her i landet.

Redigert av en moderator:
Erfaring med OPT Bilpleie / Handz On

Jeg har kjøpt meg iPad på fire hjul og tenkte å gi den en nybilsshine. Er det noen her inne som har gjort seg erfaringer med OPT Bilpleie på Ramstadsletta eller Handz On i Sandvika evnt Vika?

Det er spesielt Premiumpakke fra OPT (http://opt.no/tjenester/9) og Autoglym LifeShine fra Handz On jeg vurderer (http://www.handzon.no/Produkter/ProdukterSandvika/Polering/tabid/829/language/nb-NO/Default.aspx).

En sak som taler i OPTs favør er at de bruker ansatte på arbeidsmarkedstiltak, i motsetning til arbeidskraft smuglet inn i lukket container som virker å være bransjens foretrukne rekrutteringvei.

Jeg frekventerer også dcn.no regelmessig og koser meg med polering av bilene mine. Var en periode jeg var veldig aktiv, men dette har nå roet seg betraktelig. Men fortsatt gir jeg bilene mine en real runde vær vår med prickbort, iron-x(begge avfetting, ene for asfalt andre for metallpartikler), clay og DA polering med enten scholl produkter eller meguires UC, før det blir voksing med swissvax scuderia. Ellers i året så blir det voksing ca annenhver måned og vaskes alltid riktig med skumkanon, vaskevotter, bøtter med gritguard og microfiber tørkehåndklær. Om vinteren pleier jeg og påføre ett lag med meguires ultimate Quick wax eller Sonax hurtigvoks etter vask. Her er ett lite bilde fra siste runde med polering for ca en med siden.
eda1ae571df2ca1d198a638f5c22745b_zpsu9cia8a7.jpg
og ett bilde av Enzo fra han var nypolert i fjor :)
2f349f3dea9b3c65eaa5a67e61bd3cea_zpsiaodpbbr.jpg

Uff DCN hadde litt for mange gode råd og tips. Kortet ryker på noen høvdinger på Scandicshine nå som jeg hvordan bilene skal vaskes. Foam cannon, prickbort, surfex HD, gritguard. Vokser og felgrens etc etc

• Liker
Reaksjoner: Sindregb og Preacher
Haha, velkommen til nok et asyl - hvor de andre er verre :p
Du kommer aldri til å bli den samme igjen. Parkerer lengst vekk uansett hvor elendig været er, hyler og bærer deg om noen er borti bilen, får ukontrollert puls når unger veiver med alskens drit rundt den nyvaskete bilen etc.. Listen er lang ;)

Haha!! Uff ja enda en "hobby" som fruen ikke skjønner. Men hoi så gøy med skinnende bil

• Liker
Reaksjoner: Preacher