Ikke den første i det som skulle bli (nok) en legendarisk linje fra IWC men den mest kjente. IWC Mark XI. I mine øyne en legemeliggjøring av uttrykket; Less is more..... Bildet taler for seg.. Lansert i 1948.
Prøvde denne på torsdag:
![]()
Denne versjonen får litt negativ omtale av puristene pga sine rosegold numerals og visere. For meg var det total klaff. Perfeksjon. Optisk nytelse. Jeg likte hverken låsen eller remmen. Men den hyggelige og service innstilte betjeningen hos Otteren i Stavanger kunne trekke ifra dette og gi meg en rem "of my own choosing" med standard spenne med på kjøpet.
Vi prøvde. Denne passer både brun, blå og sort gator. Fantastisk finish! Litt høy kasse, men det er pga urverket. Verdens største automatiske urverk. Det ble ikke kjøp. Men den er på ønskelisten. Sjeldent en klokke gir et så kraftig inntrykk.
Tenk en grønn gator på denne! Håhå...
Du er en heldig mann, GT!
Du har den med blå indekser og visere?
Det fine med Seven Days er at man kan velge hvilken som helst modell og allikevel være 100% sikker på at man tok riktig valg. Det finnes nemlig ikke et dårlig/feil valg.
Urverket har fått litt sutring av nøyaktighetsmafiaen, men ærlig talt: Bitcher man om dette har man ikke helt forstått tegninga!
Kan forøvrig nevne at jeg har meldt meg ut av nevnte mafiagren.![]()
Prøvde denne på torsdag:
![]()
Denne versjonen får litt negativ omtale av puristene pga sine rosegold numerals og visere. For meg var det total klaff. Perfeksjon. Optisk nytelse. Jeg likte hverken låsen eller remmen. Men den hyggelige og service innstilte betjeningen hos Otteren i Stavanger kunne trekke ifra dette og gi meg en rem "of my own choosing" med standard spenne med på kjøpet.
Vi prøvde. Denne passer både brun, blå og sort gator. Fantastisk finish! Litt høy kasse, men det er pga urverket. Verdens største automatiske urverk. Det ble ikke kjøp. Men den er på ønskelisten. Sjeldent en klokke gir et så kraftig inntrykk.
Tenk en grønn gator på denne! Håhå...
For meg er det litt som å si at man har giftet seg med verdens feiteste dame...