International Watch Company-tråden

+1 For meg er Nautilus er AP er denne om du forstår. Den appelerer ikke til meg.

Er helt enig i den første setningen din - "Nautilus er AP er denne" - men for meg er det akkurat derfor den appellerer til meg. Jeg liker både Nautilus og AP RO, og synes denne på mange måter utfyller og komplementer de to designene.

Mens vi venter på at sonens egen sønn legger ut bilde av sin så slenger jeg ut et her av 3536, kanskje tidenes flotteste dykker.. Med den geniale to-punktsbezel som kun roteres med trykk på, ja to ulike punkter på den,
iwc3536ti-1.jpg

3536 er virkelig flott, ja. Føler at min blekner i forhold, men jeg er veldig fornøyd med den som den er. Blir aldri lei av å studere detaljene på skive, indekser og visere. Jeg har tilgode å se et bilde som rettferdiggjør disse nydelige detaljene slik de fremstår i virkeligheten. Det er noe med de polerte flatene/fasettene som leker med lyset.

Det nevnes noe om "sonens egen sønn". Med mitt høye selvbilde kan jeg i et oppglødd øyeblikk tro at det er meg som omtales i slike flotte ordelag og slenger derfor med et bilde av min AT Vintage Collection. In-house verk i denne. Homage til den opprinnelige Aquatimeren som kom i 1967.

327.jpg

• Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Jeg er svært glad i IWC. Få merker har, etter min oppfatning så mange modeller som faller i smak.
De har utviklet noen av klokkeverdens flotteste urverk samtidig som de rafinerer solide masseproduserte verk til helt egne nivåer. Jeg elsker mine to IWC'er. Og dømmener en Big Pilot.:cool:

Her e mine:

e9c88502.jpg

bb3fa229.jpg

Bildene dine taler for seg selv Frodo, to klassikere!! ATen din lurer jeg ofte på hvorfor jeg ikke kastet meg på da annet forummedlem lå ut en her, hadde nok blitt for glad i min AT2000. Men for et ur, en perfekt blanding av det gamle designet med innerbezel og det "nye" GST-designet jeg ikke forstår at ikke føres lenger. Ingenieuren din er utrolig flott, skulle bare ønske de var litt mindre, men sånn er det, det flotte inhouseverket bygger høyt.

@Iveland; kan ikke du ta noen makrobilder av ATen din, mye flotte detaljer som ikke kommer frem med mine fotokunnskaper:D

Hei :)

Ny til forumet og tenkte jeg skulle bidra med noen fine bilder.

Bilde tatt med iphone sist gang jeg var på jobb.
Klokken er ikke min, men den satt veldig bra på hånden ;)

image_zpsb9dd714c.jpg

image_zpsfc3965c5.jpg

image_zps0fbce9dd.jpg

• Liker
Reaksjoner: Der Rittmeister
Vi fortsetter med Da Vinci, denne gang i Ceramic utgave, relansert i 2010, 24år etter første ur i ceramic-utførelse. Jeg er ikke noe på squares men denne er bare råflott.
iwc_dav_cgraph_bk_sm.jpg

iwc_dav_cgraph_sm.jpg