International Watch Company-tråden

Jeg er svært glad i IWC. Få merker har, etter min oppfatning så mange modeller som faller i smak.
De har utviklet noen av klokkeverdens flotteste urverk samtidig som de rafinerer solide masseproduserte verk til helt egne nivåer. Jeg elsker mine to IWC'er. Og dømmener en Big Pilot.:cool:

Her e mine:

e9c88502.jpg


bb3fa229.jpg
 
Bildene dine taler for seg selv Frodo, to klassikere!! ATen din lurer jeg ofte på hvorfor jeg ikke kastet meg på da annet forummedlem lå ut en her, hadde nok blitt for glad i min AT2000. Men for et ur, en perfekt blanding av det gamle designet med innerbezel og det "nye" GST-designet jeg ikke forstår at ikke føres lenger. Ingenieuren din er utrolig flott, skulle bare ønske de var litt mindre, men sånn er det, det flotte inhouseverket bygger høyt.

@Iveland; kan ikke du ta noen makrobilder av ATen din, mye flotte detaljer som ikke kommer frem med mine fotokunnskaper:D
 
Hei :)

Ny til forumet og tenkte jeg skulle bidra med noen fine bilder.

Bilde tatt med iphone sist gang jeg var på jobb.
Klokken er ikke min, men den satt veldig bra på hånden ;)

image_zpsb9dd714c.jpg


image_zpsfc3965c5.jpg


image_zps0fbce9dd.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Der Rittmeister
Vi fortsetter med Da Vinci, denne gang i Ceramic utgave, relansert i 2010, 24år etter første ur i ceramic-utførelse. Jeg er ikke noe på squares men denne er bare råflott.
iwc_dav_cgraph_bk_sm.jpg

iwc_dav_cgraph_sm.jpg
 
Jeg har to for øyeblikket.

Har en sterk crush for Portuguese-linjen. Jeg har derfor valgt meg ut disse to klassiske versjonene - den ene hakket mer komplisert enn den andre.



Portuguese Automatic, LIMITED EDITION
Modell 500104


DSC_0247.jpg


DSC_0245.jpg


IMG_0232.jpg




Portuguese Perpetual Calendar
Modell 502218


DSC_0222-2.jpg


DSC_0231-3.jpg


DSC_0250.jpg




Og sammen...

For anledningen også et snapshot etter at PPC etterhvert ble supplert med en sort croc.


DSC_0245.jpg


DSC_0254-2.jpg


DSC_0248.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: lantin og Jørgen
Utrolig flott Frode. Du som faktisk dykker aktivt med urene dine, har du noen tanker om AT2000 i praksis?

Tjaaaaa - ikke noe mer enn at lesbarheten under vann er lysår (man måler lesbarhet i lysår, ikke sant?) bedre enn RLX'er, både nye og gamle modeller. Vel, DSSD er jo ganske ok da. Spesielt på natt-dykk (og på litt dype dykk) er lumen i AT2000 helt fantastisk, både på visere og bezel.

Bezelen er enkel å rotere med både kraftige tørr hansker og 5 mm neopren hansker.

Selv bruker jeg AT'en min mest med mørk grønn og ekstra lang Zulu. Dette for å ha "nok reim" for både tørr- og våt drakt.

Den ruver jo en smule mer enn en SeaDweller, men betraktelig mindre enn en Shark hunter fra Helson. Og nøyaktigheten er det ingen ting å si noe på. Den går ihvert fall mer nøyaktig enn Seamastern min (8500 verk).

Frode.
 
Jeg kjøpte min AT chrono litt pga. Frodes positive erfaringer...IWC lager prima klokker!

20121006_101555.jpg


20121007_141628.jpg


SC20121008-165737.png


Noen som vet hva endeleddene med tilhørende borrelåsrem koster?
 
Wow!!!

Her var det kjempemye fint. Jeg har dessverre aldri hatt særlig sansen for IWC, men det er kanskje i ferd med å snu:confused:
De lager jo noen helt fantastiske ur, men det er noe som jeg ikke helt klarer å plassere fingeren på som får meg til å ikke kjøpe. Men uansett, sinnsykt mange fine bilder av klokkene her inne. Takk som deler:D