Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei, Marius her. Student i Bergen.

Jeg er ferdig med min mastergrad nå til våren, og tenkte jeg skulle feire det med å spandere på meg et ordentlig ur. Klokker har alltid tiltrukket meg, men jeg har aldri tatt meg tid til å lese meg opp på det, før nå..

Jeg har nok falt ned på en Omega som mitt første ordentlige ur. Seamaster 300m Chrono Diver. 213.30.42.40.01.001 (Herre, for et nummer...) Skal en tur til London snart, og vurderer å kjøpe det i Omega Boutiquen som er der. Noen tips? Høflig pruting i London etc?

Dette virker som et trivelig sted, og jeg har allerede tilbrakt maaange timer her inne. Og flere skal det bli!

Hei og velkommen!

Det høreds ut for meg som du har en god plan. Mange forhandlere har mulighet til å trekke fra mva i butikken.
Så spø om det. Enklere fremgangsmåte.

Forøvrig et godt urvalg, spør du meg. Omega er en kjærlighet for livet!:D

Velkommen Lama!

Omega er et kjempevalg:D

Hvilken skole tilhører du i Bergen. Er nemlig masterstudent selv i Bergen ;)

Hei!
Har drevet å sneket rundt såpass lenge her nå at det er på tiden å presentere meg!
Magnus heter jeg, er fra Bergen og er 1-års økonomi student.
Interessen for klokker begynte så smått da far fikk seg rolex til 50 årsdagen og tok virkelig av da jeg i fjor kjøpte en Tag Heuer Aquaracer chronograf i dimmegave til meg selv, og etter det har jeg (i følge kjæresten) brukt alt for mye tid på klokker :D

Hei!
Har drevet å sneket rundt såpass lenge her nå at det er på tiden å presentere meg!
Interessen for klokker begynte så smått da far fikk seg rolex til 50 årsdagen og tok virkelig av da jeg i fjor kjøpte en Tag Heuer Aquaracer chronograf i dimmegave til meg selv, og etter det har jeg (i følge kjæresten) brukt alt for mye tid på klokker :D

Velkommen, Magnus!
Og gratukerer med helt riktig dimmegave!
Dama får seile sin egen sjø. Leser du trådene her, særlig de om kjøp, så lærer du knepene så dama ikke merker noe.
Et triks er f.eks. å kjøpe så mange at hun ikke skjønner når noe er nytt!:cool::cool::cool:

Hei!

Velkommen til Tidssonen ! Hyggelig med såpass mange bergensere i forumet ! IMO... ;)

Som noen muligens fikk med seg, hadde vi en liten GTG i Bergen sist lørdag...Få, men hyggelige perosner møtes og viste frram mye pent...Hyggelig med å få truffet ansiktene bak nick'ene våre !

Velkommen til Tidssonen ! Hyggelig med såpass mange bergensere i forumet ! IMO... ;)

Som noen muligens fikk med seg, hadde vi en liten GTG i Bergen sist lørdag...Få, men hyggelige perosner møtes og viste frram mye pent...Hyggelig med å få truffet ansiktene bak nick'ene våre !

Skulle ønske jeg kunne være der, men var dessverre bortreist!

Neste gang :D

Var desverre på jobb under den GTG, men satser på å stille neste gang :D

I søken etter mine gamle innlegg gjorde jeg den flaue oppdagelsen at jeg har vært så uhøflig å ikke presentere meg, til tross for at jeg har skrevet flere innlegg og vært på to NURK-møter. Jeg håper dette letter på skammen.

Jeg er siv.ing. opprinnelig fra sørvestlandet, men har etter mange års farting i inn- og utland slått meg ned i Bærum. Den på grensen til nerdete interessen (langt over grensen, mener kona) for mekaniske ting ser ut til å være et resultat av belastninger fra både arv og miljø (alle menn i familien har lik diagnose). Når jeg ikke bruker uforholdmessig mye tid og ressurser på klokker går det i gamle motorsykler (se innlegg nr 2 her: http://www.tidssonen.no/showthread.php?2468-Italienske-motor-sykler-Snart-Vr!!!&p=19292#post19292), biler og jakt. En parodisk samling av gutteinteresser påpeker kona når hun av og til og nesten helt frivillig deler interessene med meg.

Jeg har med varierende intensitet samlet på klokker i 10-12 år, men interessen har nådd nye høyder etter at jeg gjorde den finansielt katastrofale oppdagelsen av dette forumet. Vær snill med meg og ikke tilby fine ting på salgssidene!

Hei Magnus,velkommen skal du være!

Jeg har akkurat samme TAG (CAF2010?),og en samboer som etter utsagnet å dømme er ganske lik din kjæreste.. :mrgreen:

Hei Magnus,velkommen skal du være!

Jeg har akkurat samme TAG (CAF2010?),og en samboer som etter utsagnet å dømme er ganske lik din kjæreste.. :mrgreen:

Takk for det! Ja nesten samme, min er CAF2011, så samme bare med hvit skive :)
Etter at den fylte 1 år i januar så begynner lengselen etter et nytt familiemedlem imidlertidig å bli stor :D

Hei folkens,

Nå har jeg trålet sidene her i litt over et år og begynner så smått å komme med noen innlegg så det er vel på tide for meg å introdusere meg.

Odd Christian heter jeg, født og oppvokst i Tanzania, men har falt til ro med å bo i Bærum. Jeg er ingeniør og holder på med en mastergrad i systems engineering ved høgskolen i buskerud samtidig som jeg jobber for en av bedriftene i kongsberg.
Jeg ble interessert i klokker for et par år siden, men har levd et liv som student litt for lenge til å ha råd til de store utleggene og nøyer meg derfor med en seiko skx007 (et innkjøp jeg er kjempe fornøyd med). Jeg følger nøye med på forumet her i håp om å lære masse om klokker så jeg kan gjøre noen gode kjøp når kontoen en dag spiller på samme lag som meg!!

Takk for oppmerksomheten!!

Nok en klokkegærning...

Hei

Er i slutten av 30-årene, har en klokkesykdomsom som har eskalert de siste årene, og det siste året har jeg vært spesielt hardt rammet... :D

Kom ved en tilfeldighet over dette forumet, og det fremstår for meg som en gullgruve fylt av kunnskapsrike og entusiastiske mennesker.

Så langt har det ikke utviklet seg til spesielt dyre kjøp, men jeg aner at dette kommer til å skje om ikke lenge. Tidligere var jeg mer opptatt av at uret skulle ha en spesiell look, og var ikke så nøye på merket. Nå er jeg vel blitt litt mer merkebevisst, men er fremdeles opptatt av å kunne rullere klokker med ulikt utseende.

Har ingen imponerende samling så langt, har slike merker som Pulsar og Festina, mens juvelen er en Seamaster fra tidlig 60-tall, som jeg arvet etter min far. Den er falmet og slitt (han brukte den som "arbeidsklokke"), men brukes likevel ved høytidelige anledninger.

Så får vi bare se på hvordan dette utvikler seg...