Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Takk krille!
Godt det er flere av oss her :) Jeg har gått industriell matematikk(fys.mat.). Du?
 
Har vært med her noen uker. Fant forumet helt tilfeldig i en link fra et svenskt forum, og det er jo greit med et forum her hjemme også.
Selv har jeg vært moderator på WUS sitt Omega forum i flere år, og har samlet en del eldre Omega klokker. Det har vært tidkrevende, og samlingen er heller litt redusert i det siste, enn økt

Her er et bilde av deler av den for noe tid tilbake. Noen er nå solgt tilbake til USA

Feb2006_2.jpg


Og med penger på klokke kontoen er det jo bare å begynne å lete. Mulig neste vil bli en Rolex. 25 år siden sist jeg kjøpte en

Jon
 
Takk krille!
Godt det er flere av oss her :) Jeg har gått industriell matematikk(fys.mat.). Du?
Jeg gikk på elkraft.

Har vært med her noen uker. Fant forumet helt tilfeldig i en link fra et svenskt forum, og det er jo greit med et forum her hjemme også.
Selv har jeg vært moderator på WUS sitt Omega forum i flere år, og har samlet en del eldre Omega klokker. Det har vært tidkrevende, og samlingen er heller litt redusert i det siste, enn økt

Her er et bilde av deler av den for noe tid tilbake. Noen er nå solgt tilbake til USA

Og med penger på klokke kontoen er det jo bare å begynne å lete. Mulig neste vil bli en Rolex. 25 år siden sist jeg kjøpte en

Jon
Velkommen hit! Du ser ut til å ha mye fint, håper du vil trives og dele av dine kunnskaper her!
 
Har vært med her noen uker. Fant forumet helt tilfeldig i en link fra et svenskt forum, og det er jo greit med et forum her hjemme også.
Selv har jeg vært moderator på WUS sitt Omega forum i flere år, og har samlet en del eldre Omega klokker. Det har vært tidkrevende, og samlingen er heller litt redusert i det siste, enn økt

Her er et bilde av deler av den for noe tid tilbake. Noen er nå solgt tilbake til USA

Og med penger på klokke kontoen er det jo bare å begynne å lete. Mulig neste vil bli en Rolex. 25 år siden sist jeg kjøpte en

Jon

Velkommen! Flott samling!:D
 
Velkommen, Hermansen.

En Seamaster er en perfekt inngangsbillett til den mekaniske verdenen. Lykke til med et evt kjøp :)
 
NKOTB

Heisann godtfolk. Jeg tar oppfordringen til Juice og skriver noen linjer om meg og mitt. Jeg er 34 år, bor i Drammen, men er egentlig fra Oslo. Har en sønn på 6 mnd og skal snart smis i hymens lenker. I tillegg til en ganske ny fasinasjon for klokker er motorsport generelt og MC spesielt, min store interesse. Har også en stor interesse for kampsport, men er ikke veldig aktiv lenger på den fronten. Klokkesamlingen min sålangt består kun av quartz'er, men planen er å heve lista til automatisk i den nærmeste fremtid.

Dett var dett. Jeg ser frem til å lære masse nytt av dere.
 
Velkommen Syvern og Hermansen.
Her skapes nye drømmer forter enn dere aner det.....

Jon
 
Nytt medlem

Hei

Er en kar på litt over 30 fra Stavanger. Jobber for øyeblikket i undervisningssektoren, men starter ny skolegang til høsten. Har i grunnen vært klokkeinteressert fra tidlige år, men ingen "fanatiker". Samlingen har lenge bestått av et par Certina-ur, Citizen dykker-ur, samt div. Swatch, men har nettopp utvidet samlingen med:

- Certina DS Action (med rød bezel og sort skive)
- TagHeuer Link Calibre 5 (med brun skive)
- Chopard 1000 Miglia Grand Turismo XL

Setter pris på tilbakemelding dersom noen har erfaring med disse klokkene, alternativt anbefaling av klokker jeg kan kjøpe i fremtiden :) Flere klokker vil nok komme med i samlingen :D
 
Har vært med her noen uker. Fant forumet helt tilfeldig i en link fra et svenskt forum, og det er jo greit med et forum her hjemme også.
Selv har jeg vært moderator på WUS sitt Omega forum i flere år, og har samlet en del eldre Omega klokker. Det har vært tidkrevende, og samlingen er heller litt redusert i det siste, enn økt

Her er et bilde av deler av den for noe tid tilbake. Noen er nå solgt tilbake til USA

Feb2006_2.jpg


Og med penger på klokke kontoen er det jo bare å begynne å lete. Mulig neste vil bli en Rolex. 25 år siden sist jeg kjøpte en

Jon

You are my man ;)
 
Hei

Er en kar på litt over 30 fra Stavanger. Jobber for øyeblikket i undervisningssektoren, men starter ny skolegang til høsten. Har i grunnen vært klokkeinteressert fra tidlige år, men ingen "fanatiker". Samlingen har lenge bestått av et par Certina-ur, Citizen dykker-ur, samt div. Swatch, men har nettopp utvidet samlingen med:

- Certina DS Action (med rød bezel og sort skive)
- TagHeuer Link Calibre 5 (med brun skive)
- Chopard 1000 Miglia Grand Turismo XL

Setter pris på tilbakemelding dersom noen har erfaring med disse klokkene, alternativt anbefaling av klokker jeg kan kjøpe i fremtiden :) Flere klokker vil nok komme med i samlingen :D

Her i Stavanger er det alltids plass til flere ur-samlere- tør jeg anbefale Omega? ;) Flotte ur du har- kos deg...det er faktisk det viktigste!
 
Heisann

Registrerte meg for en liten tid tilbake, og er stort sett innom her hver dag og lærer mye. Så denne tråden først nå idag, så tenkte jeg fikk skrive noe om meg selv.

Er 28 år og bor i Oslo, og er siv.ing datateknikk av yrke. Har vel alltid vært klokkeinteressert, selv om det ofte har vært mer utseende og merke, enn selve urverket jeg har bitt meg merke i, men forsøker å lære mer om den indre skjønnheten.

Min beskjedne klokke samling består foreløpig av en arvet Omega Constellation med Pie Pan dial fra 1963 (tror jeg) i stål, og en nylig ervervet Rolex Sea Dweller.

Ellers er jeg også svak for Panerai, og det er mye mulig det er en Panerai som vil bli neste tilskuddet til samlingen.