Kopier/fakes på Finn.no

Det er vel en sånn lenke som sitter på Montbrillant legende. Klokka ser litt suspekt ut.På alle Montbrillant legeder jeg har sett, så sitter datohjulet kl 6.
 
Utrolig vanskelig med slike bilder, Santos-Dumont. Og dermed en god kjøpsanledning for de som bor sånn til at de kan ta en kikke på klokka selv. Ifølge selger er papirer borte men kjøpskvittering finnes. Skulle uansett ikke være vanskelig å møtes hos Lian og få ektheten bekreftet.

Men jeg er jo alltid i utgangpunktet betenkt ved kombinasjonen lav pris, dårlige bilde, ingen beskrivelse og ulistet telefonnummer.
 
Jeeez, det verste er at det ser ut som om han fikk en tusenlapp for den! Jeg kjenner også at jeg blir litt matt av slike utsagn i annonsen:
Jeg har heller ingen annen mulighet til å stadfeste om uret er ekte, så dette er opp til kjøper, uret selges derfor som defekt og kopi!

Med det samme vi er inne på Finn-annonser, dette er nok ikke fake, men dette MÅ du se (eller ikke). Klikk deg gjennom bildene for en god latter.
 
Nå er ikke jeg en stor kjenner av Rolex. Men utseende på den klokken ser vel ikke helt ut som 160k.
Koster ikke en ny Sub i helgull ca 160k ?
 
Nå er ikke jeg en stor kjenner av Rolex. Men utseende på den klokken ser vel ikke helt ut som 160k.
Koster ikke en ny Sub i helgull ca 160k ?

Søk på Tridor Rolex på google. Det er faktisk ikke ss/18k lenke, men en lenke laget av rødt, gult og hvitt gull. Ikke den peneste Rolex'en IMO, men Datejust'er finnes faktisk med sånne diamanter rundt bezelen. Og han forlanger altså 105.000, ikke 10.500... Man burde vel lett kunne sjekke med Askeland om de solgte en sånn i 2006, skulle være lett å huske. :p
 
Nå var det jo sånn at han forlangte 10.500 kroner.
Annonsenvar: Sist endret: 19.02.2010 21:58

Uansett så er klokken ikke pen nok til å betale 10.500,- . Selv om undertegnede har tatt et par glass med røtt.
Hvordan gjør man med en lenke i hvitt guld som må inn å behandles for å beholde hvitfargen, når den er blandet med gut og rødt guld.
Tar de lenken helt fra hverandre og behandler bitene med hvitt guld, og så setter de sammen igjen.
Er Rolex lenken fullstendig demonterbar?
 
Tar de lenken helt fra hverandre og behandler bitene med hvitt guld, og så setter de sammen igjen.
Er Rolex lenken fullstendig demonterbar?

Høres riktig ut.

Her er et bedre bilde av en tridor lenke.

Jeg heller ville ikke betalt noe særlig for den Rolex'n, men mitt svar var egentlig til dem som mente at denne ikke var helgull, men det kan det altså godt være. (selv om et veldig dårlig blide som regel ikke lover så godt for ektheten)