Mathfjeld gjør ting han ikke har gjort før del 2

Beklager dårlig jobb fra min side, men mangler fremdeles noen kritiske deler. Har purret på selgeren og bestiller på nytt fra andre om jeg ikke hører noe snart. Gleder meg til å få ferdig dette prosjektet.

Beklager dårlig jobb fra min side, men mangler fremdeles noen kritiske deler. Har purret på selgeren og bestiller på nytt fra andre om jeg ikke hører noe snart. Gleder meg til å få ferdig dette prosjektet.

Tipper det er fler som gleder seg til det :)

Hvordan går det med dette prosjektet?

Om dette uret kjøpes for neste passaround(sånn at flest mulig får klådd litt), så melder jeg meg opp;)

Jeg hentet prosjektet hjem her om dagen. Samtidig som jeg bestilte nye deler ettersom han jeg kjøpte først av ikke leverte.

Tror nok ikke det blir noen pasaround kanidat, men den blir nok med på de gtg jeg kommer på :)

Jeg slenger meg inn i rekken av nesegruse beundrere på dette prosjektet. Jeg er imponert over presisjonsarbeidet og venter spent på fortsettelsen og resultatet :D

Jeg slenger meg inn i rekken av nesegruse beundrere på dette prosjektet. Jeg er imponert over presisjonsarbeidet og venter spent på fortsettelsen og resultatet :D

Tusen takk, hyggelig at du bruker førsteposten din i denne tråden :)

Etter en lang pause har jeg i dag tafset litt på prosjektet igjen. Ble dessverre ingen bilder da det ikke er så synlig det jeg har gjort.

Jeg har "forsket" litt på børsting av kassen, kom fort frem til at jeg ikke hadde det utstyret som trengtes, Endte derfor opp med tre handler på ebay. Så litt fremskritt har vi her heldigvis. Jeg kommer til å kjøre børstet kasse hele veien.

Skille.

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en krone? Bare krone med innvendig gjenger som passer på eta 6497 stemmet. Planen var å lage krona selv også, men har verken tid eller utstyret som trengs om dagen.

Om jeg ikke har glemt noe vesentlig så har jeg alle delene som trengs for å fullføre prosjektet (minus krone) på vei i posten.

Hei på deg, Matfjeld! Såpass underholdning hadde jeg ikke trodd jeg skulle få her inne! Dette var veldig morro for en gammel børsemaker! Kjenner meg godt igjen fra yngre år med panneklasking for hvorfor man ikke planla bedre osv :) Du har gått i lære hos bra folk, ikke mange steder folk lærer såpass maskinarbeid i dag! Alfa og Omega for slikt arbeid er oppspenning, oppspenning, oppspenning. Du gjør en bra jobb! Aluminium er såpass mykt at mange oppspenninger fort deformerer om man ikke gjør det rett. At du klarer deg gjennom hele prosjektet uten å måtte skrote deler synes jeg er morro å se! Har du fått fixet hullet der fresen knakk? Selv ville jeg frest ut til 6mm, satt i en plugg på presspassning med en dråpe superlim i bunn, borret og gjenget på nytt og frest de utvendige flatene til slutt. Stort kudos for idè, pågangsmot og gjennomføring! Men du har såpass peiling at jeg anbefaler å gå rett på rustfritt på neste prosjekt! Takk for inspirasjonen, jeg skal hjem og starte maskinparken! :D