Moore's samling

Et fantastisk flott ur! IWC Portuguese Automatic 7-dager er i mine øyne noe av det flotteste IWC har, og svært høyt oppe i den horologiske toppdivisjonen. Jeg visste ikke at denne LE-en eksisterte en gang, så dette var moro. Flotte bilder og bra presentasjon også.

Gratulerer så mye!

Gratulerer!

Hver gang jeg tror at jeg har en genuin klokkeinteresse går jeg inn på denne tråden og innser at jeg kun er en læregutt!

Klokken, og samlingen, er en inspirasjon for oss andre!

Gratulerer Moore!

Utrolig vakker utgave av en fantastisk klokke. Imponerende hvordan du til stadighet klarer å komplettere en tilsynelatende komplett samling. Fortsett gjerne med det! ;) Heldigvis for alle oss som følger dine horologiske bevegelser her inne er det jo ingenting som heter en komplett samling - i hvert fall ikke for mer en et lite øyeblikk :)

Gratulerer Moore! Et vakkert og ikke minst essensielt ur allerede i stålutgaven, og i denne konfigurasjonen er det jo helt makeløst :D

FANTASTISK, Moore - både klokken, bildene og presentasjonen. Gratulerer så mye!


Takk så mye, klokkevenner!
Hyggelige ord fra dere alle - det setter jeg stor pris på.

Det vil nok muligvis gå en stund til neste "update" (les: incoming) i samlingen. Nå har jeg på kort tid "giftet meg" opptil flere ganger, så nå gjelder det å yte litt tilbake, være tilstede og prestere sammen med dem. Alle.
Hvilket sikkert i seg selv kan bli morsomt nok....;)
 
Gratulerer så mye med en ny nydelig IWC Moore, som alltid følger det utrolig flotte bilder med nyervervelsen. For en samling!
 
Gratulerer så mye med en ny nydelig IWC Moore, som alltid følger det utrolig flotte bilder med nyervervelsen. For en samling!

Gratulerer Moore, den er rett og slett nydelig

Stor takk, karer!
Veldig hyggelig bilder og klokke faller i smak. Blir nok noen suppleringer etterhvert som tid og anledning tillater det. (Meaning: bilder).
Tar nok en aldri så liten pause på anskaffelsesfronten nå. Vel, om da ikke et ekstremt godt tilbud på den ene av de to på short-listen skulle dukke opp i mellomtiden.....;)
 
Gratulerer med nok et enestående ur Moore!:D
Om du får tid og lyst hadde det hvert artig med bilder av denne og PC sammen8)


Må vel nesten kvittere ut denne, mens det ennå er ferskvare.
Lite optimale forhold for fotografering i kveldingen, men suppleringer vil definitivt komme etterhvert som tid og lys(t) tillater det. ;)


DSC_0253-1.jpg


DSC_0254-1.jpg
 
Jeg tror aldri jeg har sett et vakrere par klokker samlet på et bilde.

Den nye IWC'en din er en vakker klokke, men i mine øyne er PC'en kanskje det mest fantastiske armbåndsuret som er laget. Hvis jeg skulle gjøre som Chronodiver og holde meg til kun én klokke måtte det vært den (selv om det er utenkelig både at jeg skulle nøye meg med en klokke og at jeg skulle ha råd til en PC).

Hver gang jeg ser bilder av din eller Pondus72s nesten identiske PC blir jeg glad langt inn i sjelen.
 
A pair made in heaven :cool:

Enig.
Et par av de vakreste IWCs etter min enkle mening. De utfyller hverandre svært så godt. Samtidig som den enkelte av dem står så støtt på "egne ben" også.

Jeg tror aldri jeg har sett et vakrere par klokker samlet på et bilde.

Den nye IWC'en din er en vakker klokke, men i mine øyne er PC'en kanskje det mest fantastiske armbåndsuret som er laget. Hvis jeg skulle gjøre som Chronodiver og holde meg til kun én klokke måtte det vært den (selv om det er utenkelig både at jeg skulle nøye meg med en klokke og at jeg skulle ha råd til en PC).

Hver gang jeg ser bilder av din eller Pondus72s nesten identiske PC blir jeg glad langt inn i sjelen.

Veldig enig med tanke på Perpetual Calendar.
Den har det meste. Utsøkte komplikasjoner, vakker harmonisk dial, og ikke minst det tiltalende edle metallet. Et perfekt ur på så mange måter. Samtidig har Automatic sin unikhet på sin måte.
Det var vel det som gjorde at jeg havnet på dem begge...


Jeg takker så ærbødigst Moore!:D

Bare hyggelig, Beining.
Skal finne tid til noen litt flere og mer presentable bilder. Dette får være en liten start.
 
Den der er helt utrolig!! Visste ikke at den eksisterte. Gratulerer så meget! Vurderer selv en 5001-07, har prøvd den flere ganger hos AD, og det er noe magisk med Portuguese-seien...
 
Den der er helt utrolig!! Visste ikke at den eksisterte. Gratulerer så meget! Vurderer selv en 5001-07, har prøvd den flere ganger hos AD, og det er noe magisk med Portuguese-seien...

Det er nesten slitsomt vakkert. Gratulerer med et helt fantastisk ur.

Stor takk!
Uret oppfyller så til fulle mine preferanser for hva jeg søker i denne utsøkte klassiske modellen av en Portuguese Automatic.
Det er så definitivt noe eget ved Portuguese-serien generelt. Og Automatic spesielt.

:D
 
Et bilde sier mer enn ord. "Takk" for at du ødela min lyst på en portugeser... ;)

Nope, den der må du nok lenger ut på landet med, ArthurF!
Så klart du skal beholde den tanken, og skaffe deg Portugieseren din. Her nyter vi mangfoldet, og følgelig er alle modeller like velkomne.

Bare de ikke blir altfor "chunky", da......;)



[video=youtube;IrLEayiv_5Q]http://www.youtube.com/watch?v=IrLEayiv_5Q[/video]
 
Gratulerer med en nydelig klokke, moore.
Prøvde den vanlige versjonen som en av de ansatte hos Alf Lie bar og uret var en nytelse på håndleddet.



Forresten - det er muligens skrevet tidligere her i tråden, men hvordan tar du bildene dine, og med hva slags utstyr? Bildene er knallbra!