Moore's samling

Du store verden. Dette var fantastisk. Gratulerer så mye, Moore :)

Takk for en fin gjennomgang av klokken. ALS er et hakk over Patek i min bok. Har selv bestilt en poor mans Lange, men det er ALS som er drømmen. Ønskedrøm kanskje.

Igjen, gratulerer så mye med klokken :)

Takk så mye, Sponon!
Jeg må nok si finishen i ALS gjør - i det minste følelsen/inntrykket - av at den virker hakket vassere, ja. Men jeg er hverken en utpreget Patek-kjenner eller A. Lange & Söhne-kjenner, og det er alltid vanskelig å rangere manufakturer. Spesielt to som dette. Men det er suverene ur.

"Poor mans Lange" er vel fortsatt ifølge noen den smått urettferdige karakteristikken på Glashütte Original det. Litt for "galt" å bli sammenliknet med ALS, men når man valgte å "kopiere" off-centre konstruksjonen, så må man vel nesten regne med den der...;)
Men GO står særdeles godt på egne ben. Så definitivt.


Wow! Gratulerer så mye, ord kan ikke beskrive hvor vakkert dette uret er!

Fantastisk Moore. Jeg er normalt ikke spesielt glad i dial layout som er offcenter, men her tror jeg jaggu jeg må gjøre et unntak.:D
Baksiden av dette mesterverket er jeg nødt til å be om flere bilder av. Dekoreringen ser jo helt "vill" ut.
Som vanlig er det flott tekst med tilhørende flotte bilder, takk for at du deler.
Gratulerer så mye med grailen og nyt hvetbrødsdagene.
Mvh BMG.

Takker så mye, BMG!
Supplerende bilder av både kunstverk og håndverk kommer.;)

Utrolig flott Moore, enda et fantastisk ur fra øverste hylle. Det meste har vel allerede blitt sagt om denne, men jeg må si jeg har veldig sansen for World-Timer funksjonen og estetikken "byene" tilfører uret. Har siklet på et ur med denne komplikasjonen selv, på endel hyllerader under denne selvsagt:)

Gratulerer så mye! :)

Stor takk alle, for meget hyggelige tilbakemeldinger!
Veldig kjekt at ord og bilder faller i smak.
 
Helt enig! Det gir mye glede, og som med mye annet, de blir enda bedre når man deler dem med noen :)

Kan bare forestille meg vekten. Har kjent litt på forskjellen mellom stål og gull, og ser man på fysikken i det er nok platina merkbart tyngre enn gull også. Det gir kanskje en ekstra dimensjon til kvalitetsfølelsen også :D

Gleder meg til bilder. Du er jo riktig så flink med kameraet.

Jeg takker, Boro!
Vekten gir så absolutt en ekstra dimensjon ved uret. Ingen tvil om det. Kompakt og massivt - ligger særdeles stødig på hånden. Slikt gir jo gjerne en viss hevelse av kvalitetsfølelsen, du har rett i det.
Men hånden føles "lett" etterpå.
;)

I'm speechless:eek:

Tusen takk som deler dine tanker og bilder med oss andre dødelige her inne, er bare å ta av seg hatten og bøye seg i støvet!:D

Tusen takk, Beining!
Det blir fortløpende oppdatering av tråden så lenge den ligger ute i denne hyggelige TS-sjappa. Kan ikke annet.
;)
 
Jeg takker, Boro!
Vekten gir så absolutt en ekstra dimensjon ved uret. Ingen tvil om det. Kompakt og massivt - ligger særdeles stødig på hånden. Slikt gir jo gjerne en viss hevelse av kvalitetsfølelsen, du har rett i det.
Men hånden føles "lett" etterpå.
;)

Som den nerden jeg er kan jeg opplyse om at platina er ca 11% tyngre enn gull (dvs massetetthet). Ikke all verdens forskjell der, men det vil likevel si at vi nærmer oss 2 x bly og 3 x rustfritt stål.
 
Gratulerer med et fantastisk kunstverk!:D
Det er gøy at noen går til det skritt og anskaffer seg noe slikt!:D:D
Takk flotte bilder og god lesning!:D
 
Gratulerer med et prakteksemplar av et ur :—)
Vet det ikke er kutyme, men må spørre for å tilfredsstille egen nysgjerrighet:
Hvordan oppleves det egentlig å gå med et ur av det kaliberet (pun intended) på armen på en vanlig norsk grå hverdag?
 
Her er vi i slike høyder at man blir svimmel. Takk for at du deler. Delt glede er også større glede, ikke sant?
 
Det får man si....! Gratulerer så mye. Må være deilig å krysse av på dette fantastiske metallet på listen :).
 
NYYYYDELIG!!!

Som den nerden jeg er kan jeg opplyse om at platina er ca 11% tyngre enn gull (dvs massetetthet). Ikke all verdens forskjell der, men det vil likevel si at vi nærmer oss 2 x bly og 3 x rustfritt stål.

Nice, Tore!
Bra info. Det er så åpenbart vektforskjeller på høyt nivå ute og går her. Interessant er det å føle forskjellen i praksis på uret. Urene. Det er vel egentlig først da man får et reellt inntrykk av forskjellene. Og de er der.
Den er så definitivt høyere enn 11%, som i et 1:1-forhold. For, vi må ikke blande metallets massetetthet ift et gitt volum (som 11% er forskjellen mellom gull og platina), med den reelle vekten av uret. I en slik sammenheng er platina omtrent 50-60% tyngre enn gull.
Jeg får kanskje finne frem kjøkkenvekten. ;)

Rett og slett et nydelig ur. :D
Fantastisk bakside. :D
Gratulerer så mye Moore. :D (Takk som deler :D)

Gratulerer med et fantastisk kunstverk!:D
Det er gøy at noen går til det skritt og anskaffer seg noe slikt!:D:D
Takk flotte bilder og god lesning!:D

Fantastisk. Vakkert. Hinsides. Det er vanskelig å finne ord. Gratulerer, moore :D

Gratulerer med et prakteksemplar av et ur :—)
Vet det ikke er kutyme, men må spørre for å tilfredsstille egen nysgjerrighet:
Hvordan oppleves det egentlig å gå med et ur av det kaliberet (pun intended) på armen på en vanlig norsk grå hverdag?

Takk så mye, endofmessage!

Vet nå ikke helt om du bryter noe såkalt "kutyme", så spørsmålet er helt greit det.;)
Pussig ordvalg du har forresten, da jeg den senere tid ikke har smakt så mye på "en vanlig norsk grå hverdag", men stort sett oppholdt meg på oppdrag utenlands.
Den settingen preger meg enda.

Men til saken; - det er selvsagt veldig hyggelig å bære "et litt utenfor gjennomsnittlig" ur - uansett hvor jeg måtte befinne meg. Jeg liker ur litt utenfor "mainstream".
Derfor er det også tilfredsstillende å bære ur de færreste vet (så mye) om. En og annen gang har det vanket et "kollegialt nikk" fra en likesinnet "in the know".
Ellers lever jeg meget godt med en lav og diskret profil, og jo mindre oppmerksomhet og jo mindre jeg trenger kommentere mine ur, jo bedre er det.
Uret/urene gir meg rett og slett bare en personlig godfølelse, og påkaller det tilfredse smilet innimellom. Det er interessen for det unike mekaniske, manufakturens og urets historie, kombinert med det estetiske, som driver meg. Det holder lenge.
For meg.;)


Stor takk forøvrig, alle gode klokkevenner!
Hyggelig å høre denne "baben" faller i smak. Denne har jeg giftet meg med, så her snakker vi et meget intenst og innholdsrikt forhold.
:cool:
 
Fantastisk at tidssonen kan bli del i slike horologiske julaftener. Når én lekkerbisken legges ut på finn er det for å gi plass til et enda mer ypperlig eksemplar av arten. (Hvilket ur skal du "oppgradere" neste gang?) Vidunderlig ur, gratulerer så mye.

Men Moore (hvis jeg forstår komplikasjonene riktig), er du på lokal GMT-tid? ;)
 
Gratulerer med nok et horologisk mesterverk Moore!

WOW!

Kos deg med den! Denne var råere enn jeg hadde turt å håpe på....
Store gratulasjoner herfra! :)

Her er vi i slike høyder at man blir svimmel. Takk for at du deler. Delt glede er også større glede, ikke sant?

Det får man si....! Gratulerer så mye. Må være deilig å krysse av på dette fantastiske metallet på listen :).


Tusen takk, karer!

Det har vært lidenskapelige timer siste døgnet. Ingen tvil om det.
Uret har så mange detaljer og er så kraftfullt gjennom sin vekt, som alt hever både kvalitetsfølelsen og unikheten. Dette klarer ikke bilder få frem. Logisk nok.
Det er virkelig synd vi ikke har A. Lange & Söhne-forhandler i Norge. Kan ikke annet enn anbefale å ta turen innom nærmeste sjappe når man måtte være på reise. Platinum i seg selv er slik et fantastisk edelmetall.
:cool:
 
Det er så utrolig artig at du "finnes"... Du er definitivt en av søylene som bærer sonen... Utsøkt smak. Fantastiske bilder... Velskrevne innlegg.

Håper aldri du går lei av den fascinerende hobbyen klokker og klokkesamling er.

Det er vanskelig å finne gode ord som dekker dagens unbox, så jeg begrenser meg til et enkelt GRATULERER
 
Det der er bare fullstendig innleggelse på lukket avdeling, i positiv forstand :D Speechless!!
Vil gjerne høre detaljer om overleveringen om det ikke er å grave for mye, ikke hver dag en klokke kommer personlig overlevert fra utlandet.
 
Jeg kan ikke skrive noe som ikke allerede er uttrykt i alle gratulasjonspostene som har strømmet på.....

Men,
imponerende klokke i en imponerende samling som er imponerende skrevet med en imponerende innlevelse!

Ærbødigst,

The Player (aka The Rubber)
 
Jeg sender deg de største gratulasjoner!
Dette var rått og det meste er allerede sagt. For min del ble dette en gigantisk øyeåpner og jeg lot meg rive med i drømmene og fasinasjonen av å skaffe seg et slikt ikon.
Ærbødigst hilsen, Relox.