Tidssonen Passaround II

Den har de siste ukene vært hos Chr og Solli, nestemann ut er BMG og deretter Mogens.
 
Da har passaroundklokken vært hos meg en uke. Timing er som kjent alt, og den kom samme uke som jeg kjøpte Braanaas Explorer Blackout. Noen liker som kjent moren, og noen liker datteren. Jeg liker nok Explorer bedre og innser nå at jeg ikke har vært rettferdig; ikke en gang streng men rettferdig.

Den har nok ikke fått mer enn et par dagers wristtime og jeg har ikke vent meg helt til den. Førsteinntrykket er varierende, den virker mindre enn det den er - Exploreren på 36 mm har mer "presence" på håndleddet. Krona virker uforholdsmessig stor, men lumen er sykt bra!

Min vurdering er et definitivt kanskje. Den når ikke opp mot mer "karismatiske" (i mangel av et bedre ord) klokker, men det er heller ikke å forvente. Innenfor prisklassen er det et spennende og godt ur. Innvendingene forsvinner etter en dags bruk og hadde ikke timingen vært så dårlig som den ble ville jeg antakelig vært fornøyd.
 
Min tid med Ball er over.
Jeg stemte på denne under vår avstemning av hvilket ur vi skulle gå for. Jeg syntes den så meget pen ut på bilder, størrelse, finish og alt annet så ut til å stemme.
Jeg var veldig spent på å få den mellom hendene og har gledet meg til å teste den.
Har nå fått brukt den og må vel egentlig bare innrømme at denne ikke gir meg hjertebank i det hele tatt.
Den er pen å se på med en flott skive, men den gir meg liksom ingenting.:confused:
Størrelsen er jo i utgangspunktet ok men den blir litt borte og anonym på hånden.
Krona er som andre har påpekt for stor og passer ikke helt med resten av uret.
Jeg liker å bruke klokker med god klaring mellom lenke/reim så den er "løs" på håndleddet. Det var ubehagelig å bruke Ball`n på denne måten. Krona gnager seg inn på oversiden av hånden.
Ball er kjent for sin lume, men jeg kan ikke si denne modellen imponerer stort her heller. Den er konstant, men kunne gjerne vært enda sterkere.
Finish skal den ha skryt for. Skiva er som sagt flott å se på og viserne er tøffe syns jeg.
Det er ikke meningen være party pooper, men Ball Fireman var ikke noe for meg.;)
 
Hmm.. Postet visst i feil tråd med bildet mitt, skulle være i dagens.. Blir med på neste passaround da.
 
Kan hende ikke helt off-topic, men noen kan kanskje la seg provosere - det er på ingen måter hensikten.

Jeg er i det stadiet av livet hvor jeg er for ung til å faktisk skjønne at jeg har et barnehagebarn,
han har nå til tross for det gått der i snart et halvår.

Et par uker ut i barnehagetilværelsen får vi så høre om "bamsen".
"Bamsen" er en teddybjørn som blir sent på rundgang, kall det gjerne passaround, mellom barnen.
Barnen (eller i hvert fall dess foreldre) blir så bedt å føre dagbok over hva "bamsen" får oppleve hjemme hos verten.

Lurer på om det efter denne runden blir en avstemming om hvilken type bamse som skal sendes rundt :)
Og bare så det er sagt, jeg er gjerne med på neste runde!!
 
Min tid med Ballen er over, og jeg har sendt den videre.

Mogens var hyggelig nok til å levere den hos meg forrige uke. Førsteinntrykk av Mogens var at jeg ikke visste man kunne føle seg underdressed for et 10-minuttersmøte med klokkeoverlevering! Stilig fyr. Førsteinntrykket av klokkka var litt delt. Jeg likte størrelsen, men utover det var jeg ikke så veldig imponert. Jeg syns timeviseren og til en viss grad også minuttviseren er altfor stutt, jeg likte ikke helt den lille logo-greia på sekundviseren og jeg likte ikke at lugsene kommer ut så høyt fra klokka.

For å være ærlig ble jeg aldri spesielt overbevist. Evighetslumen var ganske kul, og mer enn lys nok for meg. Jeg prøvde den på nato, zulu og på hirsch-remmen, men brukte aldri gummiremmen, som luktet akkurat så mye vanilje som dere andre påstod. Jeg trodde dere overdrev. Jeg skulle gjerne prøvd den på lenke, tror jeg hadde likt det litt bedre.

Ikke misforstå, det er en helt OK klokke, kvalitetsfølelsen er helt grei, den går presist nok og den er jo ikke direkte stygg. Kjæresten min syns den var ganske fin. Men den berømte godfølelsen, den fikk jeg ikke. Til prisen ville jeg nok aldri kjøpt den selv.
 
Skylder denne tråden en oppdatering jeg også. Må innrømme at denne ikke seiler opp som min all-time-favourite heller. Jeg synes den var litt liten, og selv om den finish-messig ikke kan måle seg (og godt er det..) med forrige passaround var heller ikke denne helt der den bør være. Til denne prisen bør kvalitetsfølelsen fra et merke som Ball være bedre synes jeg. Når det er sagt, klokken er pen å se på og jeg likte godt lumen. Den lyste opp opp for resten av safen en hel uke i strekk;) Det var litt dårlig timing for min del, da jeg var bortreist 5 dager, og Ballen kvalifiserte dessverre ikke som reisefølge.

Men den fikk en formiddag i vårsolen på armen!

9cd7548f.jpg


Forøvrig velger jeg å ta ditt førsteinntrykk av meg som et kompliment, Alinoe;)
 
Da har klokka vært noen dager på "landet" i utkantstrøkene av Horten. Dessverre har ikke mine helge-aktiviteter vært helt i tråd med klokkas bruksområder, så det har kun blitt noen rolige timer på kveldene med den.

Ball Fireman Racer var mitt valg i avstemningen, og jeg var veldig spent på å få tatt den nærmere i øyesyn. Har hele tiden syntes det har vært noe litt fasinerende rundt dette merket, og syns flere av modellene har tatt seg godt ut på bilder. Var også veldig spent på hvordan denne evighetslumen fungerte i praksis.

Når jeg åpnet boksen forrige torsdag ble jeg overrasket over hvor "liten" den 40mm store kassen fremsto, men klokka ligger godt på armen, og er absolutt ikke for liten for min del. Gjør seg godt både i kortermet og langermet. Jeg liker kassedesignet og den store krona, men den polerte "bezelen" nærmest trygler etter bruksmerker.

Skiva er enkel og pen, men time- og minuttviserne mener jeg skulle vært litt slankere, jeg syns de fremstår som litt "stutte"(?). RR-logoen på sekundviseren syns jeg er en stilig detalj. Cyclopsen har jeg egentlig ikke så mye tanker om, den er nå der, og jeg plages ikke. Avstanden mellom glass og skive er som flere har nevnt ganske stor, men jeg ble fort fortrolig med det. Lumen er ikke tilstedeværende på dagen, men når kveldsmørket kommer krypende stråler lume-rørene godt, og gir god lesbarhet igjennom hele natten.

Jeg så det var noen som hadde kommentert tikkingen på denne, og jeg må si meg enig. Har ikke opplevd at jeg hører tikkingen fra verket så godt på noen av klokkene jeg bruker, men denne hører jeg selv på avstand.

Jeg har kun hatt den på Hirsch-reima fra maghas9 som kom med underveis, og må si at den kler klokka svært godt, og er behagelig i bruk. Skal se om jeg drister meg til å vippe den over på vaniljegummi i kveld.

Slenger med et par raske ws

IMG-20120402-00051-1.jpg


IMG-20120330-00039-1-1.jpg


Alt i alt er jeg fornøyd med den, både med tanke på finish og funksjon. Om jeg hadde brukt 10k på den selv vet jeg ikke, men jeg vinner den gjerne! :)

noelrock er nestemann ut, men han må tømme meldingsboksen sin! ;)
 
Innboksen ble tømt samme dag og pakken er på vei. Det ser dog ut som om den må tilbringe påsken på postterminalen, men har da hele påsken å glede meg på:) God påske alle sammen!
 
Da har min runde med passaround klokken endelig kommet. Det bar rett på postkontoret når første arbeidsdag etter påskeferien var omme. Ventetiden har vært lenge, men det har til tider vært meget bra oppfølging i denne tråden. Jeg prøver å ta staffettpinnen videre etter beste evne

Noen synes klokken er liten, men jeg hadde forberedt meg godt. Jeg benyttet meg av en Hamilton Jazzmaster Viewmatic, som en slags ”overgangsklokke”, i påvente av passaround klokken. Til min store overraskelse føles ikke klokken liten ut. Førsteinntrykket er at klokken er akkurat passe til mitt håndledd. Klokken er behagelig å ha på med den medfølgende reimen(takk til Maghas9) . I morgen skal den få være med på kontoret.

IMG_4631_2.jpg


IMG_4623.jpg


Accuracy under adverse conditions
 
IMG_4662.jpg


IMG_4677.jpg


Klokken er fortsatt på ts-reim. Jeg synes ikke det ble alt for ille. Andre meninger? Har enda klokken noen dager til, før den sendes videre til nestemann;)
 
Da mottok jeg klokken på tirsdag. Jeg ville prøve å ha den original og satte derfor på den originale gummiremen. Den lukter som tidligere nevnt av vanilje, men imo ikke så mye at det er sjenerende. (bortsett fra at jeg av og til får grufulle assosiasjoner til den heldigvis død og begravde vaniljecolaen som var på markedet en kort stund for noen år tilbake). Størrelsen på klokken er imo perfekt. Kronen er stor og glasset langt fra skiven, men dette gjør ikke noe for min del.

Noe som gleder meg positivt med denne klokken er den smakfulle måten Ball her har innebygget de gassfyllte lumerørene på. På andre Ball-klokker jeg har sett har de utgjort en brautende og lite tiltrekkende del av skiven, mens på denne klokken er det gjort riktig:) skal kose meg med denne frem til neste uke, da den går videre til Guybrush:)
 
Jeg mottok klokken idag.

Førsteinntrykk: Passelig stor for mine frøkenlanker, pen, rolig skive selv om jeg synes timeviseren blir litt for kompakt og markørene tilsvarende litt for lange. Plasseringen dypt i kassen gir klokken et litt hult uttrykk. Originalremmen var pen, men stanken av syntetisk vanilje såpass fremtredende at den umiddelbart ble byttet ut med Hirsch-remmen. Alt i alt en passe pen, klassisk-sportslig klokke. Jeg skal bruke den noen dager og oppdatere.

P5160146.jpg