Super Compressor hommage - fellesbestilling

Ja MM hva skjer? Skal du selge unna alle Omegaene++? Hva er planen?

Kan ikke svare konkret på dette nå. Årsaken er at det ennå ikke foreligger noen konkret plan. Men, som jeg skrev, en opprenskning i boksen er under vurdering.

I mangel av noe bedre å finne på har jeg forsøkt å analysere mitt klokkebehov. Nå finnes det vel strengt tatt ikke noe bedre å finne på enn akkurat det, og her deles noe spredte tanker:

1. Jeg bruker ikke de klokkene jeg har ofte nok

2. Tre eller fire av dem kan strengt tatt brukes til samme oppdrag - hva er så vitsen med tre?

3. Et par av klokkene skiller seg mer og mer fra de andre, i betydningen "følelsen" ved å ha de på armen. Dette har nå blitt slik at jeg virkelig kjenner velbehag når jeg har på den rette. Det er da jeg ser på klokken flere ganger uten å få med meg tiden. Skulle jeg mot formodning få med meg tiden må jeg allikevel kikke en gang til...

4. Jeg har postet over 1700 innlegg og nærmer meg 2000. Om jeg ikke husker helt feil pakket jeg ut en ny på 1000 og det føler jeg som en forpliktelse. Skal det bli en tradisjon må bedriften gjentas to ganger til - altså på 2000 og 3000.

5. Rastløshet og handlelyst. Kommer alltid over meg når motorsykkelen står parkert for vinteren.

Ingen vet hvor haren hopper, og aller minst jeg. Såpass kjenner jeg meg selv :D

En avgjørelse er imidlertid tatt. Skal det unboxes på 2000 skal det enten være en spesielt pent brukt utgave av en sveitser, eller aller helst en helt ny. Om ikke så skjer blir veien til tradisjon lang.


Med alle forbehold om at min smule filosofering ender med et helt annet resultat enn selv jeg ville trodd. Det "skumle" med TS, iallefall for meg, er all påvirkningen i de forskjelligste retninger. Egentlig ikke skummelt i det hele tatt, men for en som er så lettpåvirkelig som meg kan det iallefall tømme både en og to lommebøker.

Bare noen tanker fra en rødvinsmarinert bygdetulling på en fredag kveld...
 
Veldig OT dette, men....
klarer ikke dy meg, hvis du i den takt du poster her, planlegger en ekstraordinær unboxing pr 1000 innlegg her på TS så må du jammen stå på! :D ;)
 
Her på forumet vil en "ekstraordinær" unboxing kreve et klokkebudsjett som er minst ti ganger større enn mitt. For meg ligger den selvpålagte forpliktelsen i området nesten nytt eller aller helst nytt. Fra Sveits.
Gjerne med krone, men jeg har ikke råd til gulltennene:D
 
Skjønner MM! Du har jo akkumulert i massivt tempo, naturligvis vil ikke alle ha samme verdien for deg som samler.. Det blir fort mange for normal rullering..vet ikke om mine tanker kan hjelpe deg, men etter å ha vært interessert en stund er dette hva jeg tenker.

Jeg vil satse på 7-10klokker totalt, som alle SKAL brukes. Jeg er i mot akkumulering og dårlig impulskontroll. Det ender i et flippingmaraton og penger ut vindu eller i en glemt boks..

Jeg ønsker en variert samling. Dette innebærer flere favorittmanufakturer, helst med lang histore (Rolex,Omega,IWC,JLC,Zenith,PP).

De må være eyecandy som vekker følelser. De må helst være sjeldne, utgåtte modeller og klassikere som har potensial for verdistigning. Det blir jo etterhvert en stor investering..

De må være ur med forskjellige komplikasjoner i verkene, som helst også skal være inhouse, gjerne spesielt for manufakturen. Feks chronograph-3570.50

Jeg vil utelukkende ha klassiske ur og sportsur. Jeg mener det dekker mine ønsker. De kan stort sett brukes til alt.

De må være komplette sett så strøkne at en polering vil gi absolutt nyfølelse.

Preferanser endrer seg, men jeg har kommet til at dette er min vei. Da blir hver klokke en lang tankeprosess og sjansen for å beholde dem er større og godfølelsen varer. Ett eller to ur i året holder for min del, de begynner jo å bli dyre..

Lykke til MM
 
Jeg må si jeg gleder meg til å motta denne!

Jeg har i den siste tiden virkelig falt for Super Compressor-designet. Det finnes mange fine varianter, men denne tar imo kaka:

DSC_0039.jpg


Det er sjelden en klokke virkelig treffer mellomgulvet, men det gjorde virkelig denne..

Vakkert!!

Hva ligger prisen på en sånn en mon tro?
 
Fikk pakke i dag

IMG_0291.jpg

IMG_0292.jpg


Veldig fornøyd. Var desverre for sent ute ved påmeldingen, måtte orden opp selv utenom fellesbestillingen. Rask sjekk hos urmaker: Trykktestet og gikk bra.
 
Jeg har i den siste tiden virkelig falt for Super Compressor-designet. Det finnes mange fine varianter, men denne tar imo kaka:

DSC_0039.jpg



Hva ligger prisen på en sånn en mon tro?

Sorry for OT, krille.

Disse koster rundt 70-80K i såkalt mint condition.

Eplet faller ikke så langt fra stammen. In-house, 44mm - godfølelse på armen!
Veil pris ca 46K.

(Får ikke frem det svakt buede glasset og de polerte ståldetaljene på indekser og visere på bildene)

045-3.jpg
 
IMG_0291.jpg

IMG_0292.jpg


Veldig fornøyd. Var desverre for sent ute ved påmeldingen, måtte orden opp selv utenom fellesbestillingen. Rask sjekk hos urmaker: Trykktestet og gikk bra.

Gratulerer!! Den er litt annerledes enn den på vår felles bestilling ser jeg.. Er andre visere og teksten på skiven er ulik, men ellers et den vel lik, og flott var den jo andolutt:) Er din med ETA 2824 eller der det Miyota på din også?
 
Gratulerer!! Den er litt annerledes enn den på vår felles bestilling ser jeg.. Er andre visere og teksten på skiven er ulik, men ellers et den vel lik, og flott var den jo andolutt:) Er din med ETA 2824 eller der det Miyota på din også?

Vet ikke hvor dere bestilte fra. Jeg fikk min fra Frankrike, ETA 2824-2. Holder tiden perfekt. Veldig fornøyd.
 
Vet ikke hvor dere bestilte fra. Jeg fikk min fra Frankrike, ETA 2824-2. Holder tiden perfekt. Veldig fornøyd.

Tror vi også har bestilt fra Frankrike etter hva jeg har skjønt, men det kan jo evt, krille svare på ;) Vi bestilte vel rubel og bit av de med Miyota urverk så den var vel ikke tilgjengelig lenger.. Lov å spørre hva du betale med ETA verket?
 
Jeg har vært i kontakt med Postvesenet, og sendt dem faktura fra selger og kvittering fra Paypal slik at fortollingen kan gjennomføres. Nå er det forhåpentligvis ikke snakk om mange dagene før pakken ankommer.
 
Jeg har vært i kontakt med Postvesenet, og sendt dem faktura fra selger og kvittering fra Paypal slik at fortollingen kan gjennomføres. Nå er det forhåpentligvis ikke snakk om mange dagene før pakken ankommer.

Da satser vi på at resten av ferden går som smurt:)
 
Dette har jo gått fort...

....med tanke på at stakkaren har skrudd sammen 20 klokker. Gleder meg stort. Nevnt tidligere i tråden, men hva er utsikter og synspunkter rundt gravering? Personlig mener jeg gravering høres kult ut og gjør det hele til en TS-greie.