Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Takker og bukker!

Sponon, det sa ikke damen hos Bjerke noe om, men etter å ha googlet litt, så våger jeg å si at det er JV Gold Nubuck. :) Likte denne mye bedre enn standardremmen.
Ikke lenge siden jeg oppdaget Panerai, så jeg er ikke noen fagmann riktig ennå. ;)

Og i går forelsket jeg meg i en Bvlgari:

IMG_0112.jpg


Sukk …
 
Flotte klokker og flott at du "joiner" forumet. Velkommen!

PS: La ikke merke til remmen med det samme, men den var jaggu fin. Det ser ut som du har god dreis på kameraet så du får poste flere bilder av klokker og remmer. Det blir aldri for mange bilder her ...

:D
 
Det blir aldri for mange bilder her ...

:D

Da tok jeg noen fler. :)

Satt på originalremmen nå også, bare for å se. Valget er ikke så vanskelig, heh. :)

6648074755_46535be07b_z.jpg


6648075215_1b00dcc342_z.jpg


6648074231_d77cfe736c_z.jpg


6648072581_0fb34ae73a_z.jpg


6648070467_d9edd04ae6_b.jpg


6648069291_1d79523c1e_b.jpg


6648070015_8abaef1953_z.jpg


6648071547_7396a5b938_b.jpg


6648075985_ce1958e7d9_z.jpg


Gummiremmen på Breitlingen var egentlig bare tøys. Synes klokka ble veldig kjedelig med den. Hadde tenkt å kjøpe crocorem med foldelås, men kommer nok til å la den være som den er nå som Paneraien er i hus.
 
Velkommen til Galskapens hjem;) Flotte klokker du har, og fler blir det sikkert:) Winder-skapet du har bilde av er vel fra Rapport London og de leverer veldig god kvalitet:) Er ikke de billigste heller, men de leverer!
 
Nei og nei. Kvitte seg med 312 … Galskap! ;)

Tar gjerne imot tips på klokker med store kasser. Har ganske kraftige håndledd, så da jeg prøvde en Rolex Submariner (som jeg vurderte) var det som å ta på seg et dameur. (Mulig jeg banner i kirka nå, men no offence, heh.) SA-en sitter som et kondom på labben. Noen av dere som har noen meninger om U-BOAT?

espenbki/maghas9, ja, det er rålekkert. Blir et møbel, men yes, det koster skjorta.
 
så da jeg prøvde en Rolex Submariner (som jeg vurderte) var det som å ta på seg et dameur. (Mulig jeg banner i kirka nå, men no offence, heh.)Noen av dere som har noen meninger om U-BOAT

Nei, dette er ting jeg hører på sonen titt og ofte og er nok folks generelle oppfatning:rolleyes:

EDIT: Jeg har ingenting imot Uboat, så lenge de ser slik ut;)

german-u-boat.jpg
 
To lekre klokker, du får komme deg til tigerstaden når det er GTG så skal vi nok få deg over på andre tanker :)

Har du prøvd DSSD? Høres ut som Rolexen du er ute etter.
 
Velkommen til forumet!

Hvis du vil ha en fet klokke som er stor, er vel IWC Big Pilot det optimale uret :)
 
Velkommen! To flott, staute klokker! Pen rem på PAMen!
Prøv Rolex Deepsea evt en utgått modell av SeaDweller, ikke beveg deg inn i "moteklokkehelv***" med Uboat og dess like ;)
 
Nei, dette er ting jeg hører på sonen titt og ofte og er nok folks generelle oppfatning:rolleyes:

EDIT: Jeg har ingenting imot Uboat, så lenge de ser slik ut;)

german-u-boat.jpg

HAHAHA! :) Jeg har fått vite det jeg trengte å vite; båten legger ikke til kai utenfor meg. ;)
Er glad for at jeg laget ubåt-tråden!

To lekre klokker, du får komme deg til tigerstaden når det er GTG så skal vi nok få deg over på andre tanker :)

Har du prøvd DSSD? Høres ut som Rolexen du er ute etter.

Takk! GTG …? :oops: (Jeg er helt fersk.)
Ikke testet. Fin, men blir fortsatt litt sped, synes jeg. Her er den med en PAM 312:
image638.jpg


Velkommen til forumet!

Hvis du vil ha en fet klokke som er stor, er vel IWC Big Pilot det optimale uret :)

Veldig fin! Og hadde vurdert om den hadde vært litt tykkere. (Er jeg vanskelig? Heh. :) )

+1 på Big pilot! Finnes også Pam i 47mm.

PAM i 47mm hadde vært noe.

Velkommen! To flott, staute klokker! Pen rem på PAMen!
Prøv Rolex Deepsea evt en utgått modell av SeaDweller, ikke beveg deg inn i "moteklokkehelv***" med Uboat og dess like ;)

Takk! Nei, nå har jeg lært — ubåt utgår. ;)
 
Endelig ble jeg medlem jeg også!

God aften!

Etter å ha lest en del på forumet her kan jeg ikke lengre unngå å bli medlem; denne utømmelige kilden til kunnskap ønsker jeg å bli del i!
Kan fortelle litt om meg selv først. Min interesse for ur har jeg hatt siden jeg var barn, jeg åpnet alt som inneholdt tannhjul men klarte sjelden å sette det sammen igjen. Det går forhåpentligvis bedre nå da jeg er maskinist av yrket.
Min interesser for ut går nok litt i retning vintage (gammelt dritt som min samboer ynder å kalle det!) Jeg rett og slett elsker 40 - 50 talls utseende og synes eldre urverk har uendelig mye sjarm. Så jeg har en tre fire lommeur, to vintage Omega og noen andre obskure ting jeg ikke helt vet hva er...
Jeg samler også på russiske ur, også noe obskurt, men jeg bor i Russland og tilgjengligheten av russiske ur er stor. Litt for stor...

Jeg ser for meg å kjøpe ei Zenith med tiden, men noen venteklokker før den tid blir det nok. Skal først ha ei Epos med 7750 og muligens ei Capeland (hvem kan vel unngå å like telemeter, fantastisk anvendlig funksjon). Men mine ønsker forandrer seg for hver dag, lange nattetimer i kontrollrommet før til mye lesing av klokker!

Så, ønsker da å runde av med følgene spørsmål:

Ulysse eller Zenith? Hva velger dere?
 
Velkommen.:D
Zenith hadde vært mitt førstevalg. Legendariske in-house verk til relativt overkommelig pris.
Ulysse Nardin har endel pent, men har ikke helt den samme "horologiske tyngden" som zenith i mine øyne.