Moore's samling

.....

Wall-Street-Money-1.jpg


M Douglas kjører igjennom med sin IWC Da Vinci Perpetual Calendar Edition Kurt Klaus. Men det relativt morsomme poeng er at filmen også inneholder "mitt" ur, IWC Portuguese Perpetual Calendar. På hånden til Shia LaBeouf.
Som igjen - og dermed gir meg det andre relativt morsomme poeng - også spiller karakteren ved navn...... Moore.
Fiffig.

- Any similarities are entirely accidental.

.....Og nei, jeg visste intet om rollefiguren eller uret før filmen var ute.

Hehe :)

Artig sammentreff! :)

Hehe, det er en liten verden ;)



Sure is....
Pussige greier, og man kan jo bli "troende" av mindre tilfeldigheter enn dette......:confused:

images-3.jpg
 
Litt julelektyre kom.....

Klokkerelatert kuriosa. Slikt må med.

Posten kom.
Som bestilt, da det er rolige lesedager fremover.

Jeg tok meg en sterkt forsinket gjennomgang av bokser/papirer til urene for litt siden (noe jeg gjerne gjør innimellom, da det er en like hyggelig opplevelse (ofte) som å betrakte selve uret), og måtte gjøre et ekstra stopp ved Patek Philippe-boksen.

Her ble jeg påminnet det triste faktum at jeg ikke hadde tatt meg u(r)maken å registrere mitt eksemplar i de offisielle Patek Philippe-arkiver i Geneve. Enkelte manufakturer tilbyr deg jo å gjøre nettopp dette, hvoretter du - "for evigheten" - inngår i listene over eiere av nettopp deres ur. Så oppdaget, så gjort.
Fiffig.

Det hyggelige er jo at man gis tilgang på mang en interessant klokkerelatert informasjon man ellers ikke ville fått. Som eksempelvis et eget Patek Philippe magasin, spekket med informasjon om både ur, historie, kunst, kultur etc. Og forøvrig ulike happenings rundt omkring, og annet "nice to know" updates. Ja, også medfølgende et hyggelig brev fra President Thierry Stern, da.
Men, magasinet er utsøkt, og mitt første ankom denne uken.

Morsom gimmick av Patek.
Og, blant mye morsomt er det kanskje intet som passer bedre enn å nyte de litt rolige dager med klokkerelatert lektyre....;)

IMG_1597-1.jpg
IMG_1599.jpg
 
Jeg ble minnet om denne finurligheten i dag. Pussige greier.
Filmen er jo i seg selv gammelt nytt for den harde kjerne, men et par morsomme poenger har den faktisk.
Og da tenker jeg hakket utenfor den "G. Gekko-diskusjon" vi har hatt her inne på sonen....;)

Det forekommer jo hyppig, .......stundom, at ur har en relativt sentral plass på film.
Men, generelt kan jeg ikke mene annet enn at dette må være noe av de mest fremtredende produktplasseringer jeg har sett noen gang.


Wall-Street-Money-1.jpg


M Douglas kjører igjennom med sin IWC Da Vinci Perpetual Calendar Edition Kurt Klaus. Men det relativt morsomme poeng er at filmen også inneholder "mitt" ur, IWC Portuguese Perpetual Calendar. På hånden til Shia LaBeouf.
Som igjen - og dermed gir meg det andre relativt morsomme poeng - også spiller karakteren ved navn...... Moore.
Fiffig.

- Any similarities are entirely accidental.

Litt lesestoff om akkurat "mitt case" her:
http://www.hodinkee.com/blog/2010/9...he-iwcs-of-wall-street-money-never-sleep.html
http://www.watchtime.com/2010/08/iwc-starring-roles-in-wall-street-money-never-sleeps/






I alle fulle fall; - relativt (men bare relativt) morsomme poeng er det lell.
:rolleyes:
Og nei, jeg visste intet om rollefiguren eller uret før filmen var ute.

Må bare korrigere litt her, det et Josh Brolin som spiller "Moore", han bærer en Patek Philippe i YG på rem, mens GG bærer en JLC Reverso ;)

Shia smykker seg derimot med samme flotte IWC Perpetual som deg :)

AW:)
 
Må bare korrigere litt her, det et Josh Brolin som spiller "Moore", han bærer en Patek Philippe i YG på rem, mens GG bærer en JLC Reverso ;)

Shia smykker seg derimot med samme flotte IWC Perpetual som deg :)
AW:)


Thanks, A.Warhol, - men her må nok presisjonsnivået ditt korrigeres litt.....;)

Josh Brolin spiller karakteren Bretton James.
Uret til Josh Brolin ("Bretton James") har også hyppig flashing i filmen (men noe mindre produktomtalen/profilering i media), men det er en Vacheron Constantin Les Historiques American 1921 i RG.

Shia LaBeouf spiller karakteren Jacob Moore.
Uret Shia LaBeouf ("Jacob Moore") bærer, er en IWC Portuguese Perpetual Calendar i WG.

Michael Douglas ("Gordon Gekko") bærer den andre IWC i filmen. Dette er ifølge Watchtime en IWC Da Vinci Perpetual Calendar Edition Kurt Klaus i RG. Den er ikke lett å registrere, og det må sies at Moore´s IWC er den som får sole seg mest i glansen.
Det er mulig Gekko også har en JLC, men det kan jeg ikke si jeg har registrert.

Anyways; - produktplasseringene i filmen er mange og omfattende, men hva gjelder ur er det de nevnte urene fra IWC og VC som er de sentrale.
:cool:
 
Thanks, A.Warhol, - men her må nok presisjonsnivået ditt korrigeres litt.....;)

Josh Brolin spiller karakteren Bretton James.
Uret til Josh Brolin ("Bretton James") har også hyppig flashing i filmen (men noe mindre produktomtalen/profilering i media), men det er en Vacheron Constantin Les Historiques American 1921 i RG.

Shia LaBeouf spiller karakteren Jacob Moore.
Uret Shia LaBeouf ("Jacob Moore") bærer, er en IWC Portuguese Perpetual Calendar i WG.

Michael Douglas ("Gordon Gekko") bærer den andre IWC i filmen. Dette er ifølge Watchtime en IWC Da Vinci Perpetual Calendar Edition Kurt Klaus i RG. Den er ikke lett å registrere, og det må sies at Moore´s IWC er den som får sole seg mest i glansen.
Det er mulig Gekko også har en JLC, men det kan jeg ikke si jeg har registrert.

Anyways; - produktplasseringene i filmen er mange og omfattende, men hva gjelder ur er det de nevnte urene fra IWC og VC som er de sentrale.
:cool:

Åja, Bretton var det ja som jeg mener fortsatt bærer en YG PP eller godt mulig det er en VC. Men er ganske sikker på at GG har en JLC Reverso, sjekk bare opptaket fra manhatten leiligheten hans ;)

Da blir det jo Moore som har IWC da jo :)

AW:)
 
Klokkerelatert kuriosa. Slikt må med.

Posten kom.
Som bestilt, da det er rolige lesedager fremover.

Jeg tok meg en sterkt forsinket gjennomgang av bokser/papirer til urene for litt siden (noe jeg gjerne gjør innimellom, da det er en like hyggelig opplevelse (ofte) som å betrakte selve uret), og måtte gjøre et ekstra stopp ved Patek Philippe-boksen.

Her ble jeg påminnet det triste faktum at jeg ikke hadde tatt meg u(r)maken å registrere mitt eksemplar i de offisielle Patek Philippe-arkiver i Geneve. Enkelte manufakturer tilbyr deg jo å gjøre nettopp dette, hvoretter du - "for evigheten" - inngår i listene over eiere av nettopp deres ur. Så oppdaget, så gjort.
Fiffig.

Det hyggelige er jo at man gis tilgang på mang en interessant klokkerelatert informasjon man ellers ikke ville fått. Som eksempelvis et eget Patek Philippe magasin, spekket med informasjon om både ur, historie, kunst, kultur etc. Og forøvrig ulike happenings rundt omkring, og annet "nice to know" updates. Ja, også medfølgende et hyggelig brev fra President Thierry Stern, da.
Men, magasinet er utsøkt, og mitt første ankom denne uken.

Morsom gimmick av Patek.
Og, blant mye morsomt er det kanskje intet som passer bedre enn å nyte de litt rolige dager med klokkerelatert lektyre....;)


IMG_1597-1.jpg
IMG_1599.jpg

Det ser jammen ut til at Patek har et litt mer personlig forhold til kundene sine enn feks. Rolex ;)

Forøvrig syns jeg det er godt å se det er fler som titter litt i boksen(e) sin(e). Har jo bare en enn så lenge jeg da, men syns det er trivelig å titte litt i den iblant. Har til og med lest i bruksanvisningen til Submarineren. Det stod heldigvis ikke så mye der jeg ble overrasket over.
Der vil jeg tro boken du har til IWC Perpetual calendar har litt mer å by på :D
 
Åja, Bretton var det ja som jeg mener fortsatt bærer en YG PP eller godt mulig det er en VC. Men er ganske sikker på at GG har en JLC Reverso, sjekk bare opptaket fra manhatten leiligheten hans ;)

Da blir det jo Moore som har IWC da jo :)

AW:)

Kjekt vi er enige, A.Warhol!;)

Og ja, jeg er også noe undrende til Gekko sin IWC, men jeg kan ikke se den tydelig nok til å være sikker. Støtter meg til at det er å lese i Watchtime. Samt IWCs egen pressemelding.
http://www.watchtime.com/2010/08/iwc-starring-roles-in-wall-street-money-never-sleeps/
http://www.prnewswire.com/news-rele...wall-street-money-never-sleeps-103722884.html
Så nok uansett for meg at Da Vinci´en ville "gjøre mer av seg" på håndleddet - det lille vi tross alt ser av uret.

Når det gjelder Bretton sin Vacheron Constantin, er den rimelig greit bekreftet.
http://www.horlogerie.com/news-vacheron-constantin-wall-street-cannes-1423-21

Det er jo også et fjerde ur profilert i filmen, båret av Frank Langella, som spiller karakteren Louis Zabel.
Dette er hevdet å være en Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin i RG (YG).
 
Det ser jammen ut til at Patek har et litt mer personlig forhold til kundene sine enn feks. Rolex ;)

Forøvrig syns jeg det er godt å se det er fler som titter litt i boksen(e) sin(e). Har jo bare en enn så lenge jeg da, men syns det er trivelig å titte litt i den iblant. Har til og med lest i bruksanvisningen til Submarineren. Det stod heldigvis ikke så mye der jeg ble overrasket over.
Der vil jeg tro boken du har til IWC Perpetual calendar har litt mer å by på :D

Det tror jeg du har rett i, Boro!

Til tross for de mange forhold som skiller disse to produsentene til at sammenlikning kanskje blir hakket "unfair" overfor Rolex. Boksene er det uansett like hyggelig å sjekke innom iblant. Og lese litt igjennom bøker og papirer.
Sært muligens, men helt OK og dønn logisk om man er litt over snittet klokkeinteressert...;)

Forskjellene i boksene mellom manufakturene er store.
Og når først Rolex er nevnt; - her kunne man kanskje gjort litt mer "ut av det". Joda, jeg er veldig klar over det; - det er tross alt uret vi bærer på armen, og Rolex har tatt sitt valg. Poenget er likevel at en lekker boks og innpakning kompletterer det hele, og utgjør en viktig del av totaliteten som (for noen) øker kjøps-/kvalitetsopplevelsen.

Uansett; - det er alltid hyggelig å svippe innom boks og papirer innimellom.
Som regel er det jo ikke bare tekniske spesifikasjoner og innstillingsmanual som ligger vedlagt. Det er like ofte mye annet hyggelig lesestoff - som eksempelvis Patek Philippe og IWC er gode eksempler på.
;)





Mitt tidligere dykk i bokssamlingen min ga dette resultatet...
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?2385-Moore-s-samling/page64
 
Det tror jeg du har rett i, Boro!

Til tross for de mange forhold som skiller disse to produsentene til at sammenlikning kanskje blir hakket "unfair" overfor Rolex. Boksene er det uansett like hyggelig å sjekke innom iblant. Og lese litt igjennom bøker og papirer.
Sært muligens, men helt OK og dønn logisk om man er litt over snittet klokkeinteressert...;)

Forskjellene i boksene mellom manufakturene er store.
Og når først Rolex er nevnt; - her kunne man kanskje gjort litt mer "ut av det". Joda, jeg er veldig klar over det; - det er tross alt uret vi bærer på armen, og Rolex har tatt sitt valg. Poenget er likevel at en lekker boks og innpakning kompletterer det hele, og utgjør en viktig del av totaliteten som (for noen) øker kjøps-/kvalitetsopplevelsen.

Uansett; - det er alltid hyggelig å svippe innom boks og papirer innimellom.
Som regel er det jo ikke bare tekniske spesifikasjoner og innstillingsmanual som ligger vedlagt. Det er like ofte mye annet hyggelig lesestoff - som eksempelvis Patek Philippe og IWC er gode eksempler på.
;)





Mitt tidligere dykk i bokssamlingen min ga dette resultatet...
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?2385-Moore-s-samling/page64

Litt unfair er det nok ja. Og det er som du sier flere og vesentlige forskjeller på Patek og Rolex. Det var igrunn bare en observasjon tatt litt ut av luften, og som jeg syns det er kult at Patek gjør. Det skal jo være noe helt spesielt å handle ny Patek, og dette er vel en del av det :)

Helt enig i at boksen min ikke er allverdens fantastisk. Slikt sett syns jeg de Breitlingboksene jeg har hatt er flottere. Har ikke tatt så mange andre bokser i nærmere øyensyn enn Rolex, Breitling og Omega, men jeg tror nok at du innehar en del bokser som er verdt en titt i ny og ne.

Ja, se der! Patekboksen så jo helt fenomenalt lekker ut! Stilig :D
 
Litt unfair er det nok ja. Og det er som du sier flere og vesentlige forskjeller på Patek og Rolex. Det var igrunn bare en observasjon tatt litt ut av luften, og som jeg syns det er kult at Patek gjør. Det skal jo være noe helt spesielt å handle ny Patek, og dette er vel en del av det :)

Helt enig i at boksen min ikke er allverdens fantastisk. Slikt sett syns jeg de Breitlingboksene jeg har hatt er flottere. Har ikke tatt så mange andre bokser i nærmere øyensyn enn Rolex, Breitling og Omega, men jeg tror nok at du innehar en del bokser som er verdt en titt i ny og ne.

Ja, se der! Patekboksen så jo helt fenomenalt lekker ut! Stilig :D


Joda, Boro!
Jeg synes alle bokser har sin sjarm og sitt særpreg.
Det være seg OMEGAs røde, Breitlings sorte (fortsatt?), og Rolex sine særpregede grønne.
Bokser "er" jo litt uret og manufakturen. Uansett hvilken leverandør det måtte være, så er det morsomt å ta dem frem iblant.

Oversikten over mine boksbilder er ikke oppdatert, da det er tre bokser :) solgte ur siden sist) som skal ut, og tre skal inn. Jeg får ta en aldri så liten oppdatering i løpet av dagen.
;)
 
Regner med du skal bruke IWC PC ikveld, Moore?

Må være en horologisk orgasme å se alt som beveger seg ved midnatt. Sekundviser, minuttviser, timeviser, ukedag, måned og årstall :eek:

Skulle nesten vært filmet, hehe...
 
Regner med du skal bruke IWC PC ikveld, Moore?

Må være en horologisk orgasme å se alt som beveger seg ved midnatt. Sekundviser, minuttviser, timeviser, ukedag, måned og årstall :eek:

Skulle nesten vært filmet, hehe...

Joda, Sponon....
Det er nok en viss mulighet for at akkurat denne vil prege hånden i kveld.... natt.....;)

DSC_0223-2.jpg


Hvordan mulighetene er for å ta frem kamera og starte filming av datoskifte kl 2359++, det kan jeg gi lite garantier for her og nå. Jeg må nok ta et ikke så rent lite hensyn til omgivelsene også......:cool:
 
Litt boksologi - Part II

Årets siste post.
Det blir oppdatering av klokkeboksene, da jeg sveipet innom dem i all sin vakre innpakning i formiddag.
Sært muligens, men helt OK og dønn logisk om man er litt over snittet klokkeinteressert...;)

Forskjellene mellom manufakturene er store.
Noen fremstår åpenbart mer eksklusive enn andre. Men joda, det er tross alt uret vi bærer på armen. Poenget er likevel at en lekker boks og innpakning kompletterer det hele, og utgjør en viktig del av totaliteten som (for noen) øker kjøps-/kvalitetsopplevelsen.

Uansett; - det er alltid hyggelig å svippe innom boks og papirer innimellom.
Som regel er det jo ikke bare tekniske spesifikasjoner og innstillingsmanual som ligger vedlagt. Det er like ofte mye annet hyggelig lesestoff. Det har litt av starten på dagen i dag gått med til.

For i likhet med urene; - boksene fortjener også sin tid i solen. Da passet det godt med en aldri så liten oppdatering av denne posten. Siden sist har det gått 3 bokser ut, og 3 kommet inn.
Nå knytter jeg spenningen ved inngangen til 2012 til hvilken som eventuelt skal ut, og ikke minst til hvilke(n) som kommer inn...:cool:

Here goes:



A. Lange & Söhne, Grand Lange 1
Størrelse: 15,5x9,5x17,5 (BHD)
Materiale: Ytterst skinn, innerst skinn og filtstoff
IMG_1623.jpg


IMG_1631.jpg



Audemars Piguet, Royal Oak Dual Time
Størrelse: 16x10x16 (BHD)
Materiale: Ytterst edeltre, innerst skinn
fcde9311.jpg


9f41c82c.jpg



IWC, Portuguese Chrono-Automatic
Størrelse: 17x11x14 (BHD)
Materiale: Ytterst tre/filtstoff, innerst filtstoff
fe4cc7aa.jpg


cbe0ddf1.jpg



IWC, Portuguese Perpetual Calendar
Størrelse: 25,5x11,5x19 (BHD)
Materiale: Ytterst skinn, innerst skinn og filtstoff
IMG_1624.jpg


IMG_1633.jpg



Officine Panerai, Luminor 1950 10 Days GMT
Størrelse: 18,5x10,5x18,5 (BHD)
Materiale: Ytterst tre, innerst filtstoff
2c0e49ff.jpg


f0bacbb4.jpg



OMEGA, Speedmaster Professional
Størrelse: 14,5x7,5x12,5 (BHD)
Materiale: Ytterst skinn, innerst filtstoff
IMG_1625.jpg


IMG_1630.jpg



Patek Philippe, Nautilus 5712/1A
Størrelse: 24x10x15,5 (BHD)
Materiale: Ytterst edeltre, innerst skinn og filtstoff
5a00eac2.jpg


a468c43a.jpg



Rolex, RED Submariner
Størrelse: 12,5x5x10 (BHD)
Materiale: Ytterst papirtrekk, innerst tre
3bd4c4cc.jpg


42111f99.jpg



Rolex, Sea-Dweller
Størrelse: 14,5x7x11 (BHD)
Materiale: Ytterst papirtrekk/skinn, innerst tre og filtstoff
e70fc8bb.jpg


0c3e1b85.jpg



Zenith, Grande Chronomaster GT
Størrelse: 24x8x12 (BHD)
Materiale: Ytterst tre (imitert), innerst tre og skinn
4fbfb0e4.jpg


305ff234.jpg





Og til slutt; - litt uhøytidelig fjas av noen boksutnevnelser

Største boks: IWC Portuguese Perpetual Calendar
Minste boks: Rolex Submariner (RED)

Mest elegante og high-class finish treboks: Patek Philippe Nautilus 5712/1A

Tyngste boks: Patek Philippe Nautilus 5712/1A
Letteste boks: Rolex Submariner (RED)

Suveren “High-flying” boks: OMEGA Speedmaster Professional
Like suveren “Deep diving” boks: Rolex Sea-Dweller

Stiligste treboks fra manufaktur med italiensk opprinnelse: Officine Panerai Luminor 1950 10 Days GMT

"Looking cool"-kind of boks: IWC Portuguese Chrono-Automatic

Vakreste skinnboks: A. Lange & Söhne Grand Lange 1

Peneste boks fra familieeid foretak: Audemars Piguet, Royal Oak Dual Time

Vakreste asymmetriske boks: Zenith Grande Chronomaster GT
Andre asymmetriske bokser: Ingen



And finally; - familien samlet på ett brett...

IMG_1627.jpg
 
Flott at du gir oss noe vakkert på en nyttårskveld, Moore.

Hva er forskjellen på IWC-boksene, bortsett fra størrelsen?

Hyggelig at den oppdateringen falt i smak, Minuteman!;)

Forskjellene i størrelse mellom boksene er den ene åpenbare, da Chrono-Automatic har 17x11x14 (BHD), mens Perpetual Calendar har 25,5x11,5x19. Den er stor.
Utover det er den største forskjellen at Perpetual Calendar har yttermateriale i sort skinn, med tilsvarende innvendig i kombinasjon med et meget fint filtstoff. Finishen er meget god, og kassen gir et meget pent og eksklusivt preg, uten å være altfor "flashing"; - in lack of a better word....
Her har Chrono-Automatic en noe enklere løsning med filttrekk, kombinert med de mer harde/rene flater på både inner- og ytterside av boksen.

Forøvrig er designen relativt lik på begge, - den innvendige løsningen under lokket likeså. Bare i ulik skala. Sort i kombinasjon med hvitt, og aluminium-look detaljer mellom dette er pent.
Jeg liker stilen til IWC. Også her. ;)
 
Jøss, det var ikke dårlig at alle vant minst én pris hver! Morsomt hvordan tilfeldighetene utjevner;)

Usikker på hva APen synes om seier kun for lukt, men bedre enn ingenting kanskje? Tør jeg forslå en kåring for peneste boks fra familieeid foretak?
 
Jøss, det var ikke dårlig at alle vant minst én pris hver! Morsomt hvordan tilfeldighetene utjevner;)

Usikker på hva APen synes om seier kun for lukt, men bedre enn ingenting kanskje? Tør jeg forslå en kåring for peneste boks fra familieeid foretak?


Joda, hver og en måtte få jo sin lille smak av seier, om ikke vet jeg veien er kort til både manglende presisjon og ønsker om eierskifte. ;)

I forrige runde ble det en korrigering av Officine Panerai sin vinnerkategori.
Det er på sin plass med tilsvarende for Audemars Piguet denne gang. Responsen hos AP var meget god, så forslaget ditt er høyst godkjent.;)
 
Her var det mye lekre bokser!

Takker, Boro!:cool:
Som regel vet man jo lite om innpakningen når uret kjøpes (bortsett fra de manufakturer som kjører relativt mainstream og like løsninger til stort sett alle sine ur). Å oppdage hvilken boksløsning - og innholdet forøvrig - som følger med uret er imidlertid en meget hyggelig del av en handel, det også.
 
Moore, først må jeg si at det er rett og slett en helt utrolig flott samling du har! Og ikke minst bærer den preg av å være meget godt gjennomtenkt og velloverveid. Satt mer eller mindre med haken på knærne når jeg scrollet meg nedover her...Og i tillegg en meget god write up. Artig at du tok med boksene også, hehe. Nice.
Takk for at du deler dette med oss:D