Moore's samling

Fantastisk: bilder, tekst og ikke minst ur. Gratulerer så mye:):):)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
:eek:

Et mer komplett ur må man lete lenge etter. Utrolig hyggelig at du delere dette fantatiske uret med oss, Moore :) GRATULERER!



Ps. Er det lov å be om et lite gruppebilde av samlingen?
 
Hva skal jeg si? Samlingen din har tatt litt av siste året. Gratulerer med nok en fantastisk tilvekst. Og elegant ledetråd tidligere i tråden :)

Kan jeg være så freidig og be deg om en aldri så liten beskrivelse av gløden i metallet? Har ikke sett fryktelig mye platina i real life, så det kunne vært moro med en liten sammenlikning mot feks hvitt gull :)

Hadde vært artig å sett et bilde med de to Langene side om side i klart dagslys.
 
Her blir superlativene fattige. Gratulerer med et fantastisk kunstverk. Flotteste ur på sonen.... igjen.
 
Fantastisk vakkert! Mest av alt setter jeg stor pris på hvordan du deler gleden!:p Regner med det blir honey-moon i helgen;)
 
Du store verden. Dette var fantastisk. Gratulerer så mye, Moore :)

Takk for en fin gjennomgang av klokken. ALS er et hakk over Patek i min bok. Har selv bestilt en poor mans Lange, men det er ALS som er drømmen. Ønskedrøm kanskje.

Igjen, gratulerer så mye med klokken :)
 
Fantastisk, for et ur... Grattis med platina i sin aller lekreste form!

Sent from my fridge using pure magic

Deilig deilig deilig ur, og som alltid, en uovertruffen presentasjon!
Tusen takk for at du både velger et slikt ur, og ikke minst deler det!

Et stort GRATULERER MED DAGEN, er på sin plass!

Gratulerer så mye med en helt sinnsykt flott Lange, Moore:D Jeg tar av meg hatten og synes det er kjempe fint at vi har medlemmer på sonen som kan gi oss innblikk i et så flotte ur, som ikke er hverdagskost å se for de fleste av oss.

Takk så mye, mahas9!
Det er i stunder som dette vi så definitivt skulle hatt AD for A. Lange & Söhne i Norge. Synd man må ut av landet for å både se på og kjøpe disse horologiske perlene.

Bøyer meg i støvet! Fantastisk bra skrevet, og nydelige bilder, av et utrolig lekkert ur.

:eek:
Jeg har ikke adjektiver nok til å beskrive dette uret, og langt mindre den komplette samlingen din. Når du på et tidspunkt begynner jakten igjen, skal du måtte lete lenge for å finne en klokke som kan overgå, eller i det hele tatt måle seg med denne.
Gratulerer!

Takk så mye, Hopalong!
Jeg må nok likevel snike inn en erkjennelse av at det ikke blir noe mål å overgå denne. Nå har jeg fått de kombinasjonene av ur jeg har sett meg ut.
Riktignok gjenstår et par alternativer, men de blir så definitivt ikke å overgå denne. Det er likevel ur det vil være meget hyggelig å eie.
;)

Du verden! Gratulerer! Jeg er egentlig fortsatt slått i bakken over at klokker av dette kaliberet finner veien til Norge og ikke minst TS. Flott at det finnes folk som tar galskapen til dette nivået :D :D :D

Takker, Anders!
Og...
- når man først er bitt av galskapen, så er det jo like greit å utfolde seg på et sted med hyggelige likesinnede.;)

Gratulerer så mye med ett fantastisk ur!

WOW! Her overgikk du deg selv! Grattis!

Forøvrig stor takk, alle!
Veldig hyggelig at ord og bilder faller i smak. :)
 
Gratulerer med et fantastisk håndtverk i ypperste klasse. Bedre enn dette kan det vel neppe bli!

Nydelig! Rett og slett nydelig! Gratulerer så masse! Dette kan man vel kalle klokke-erotikk?:)

Takker, Mulliner!
Det er så definitivt noe erotisk... sensuelt... over dette uret. Så absolutt.
Har dog en mistanke om at et annet herværende TS-medlem muligens har et noe sterkere ord på dette. Forutsatt det faller i smak, da...;)

Utrolig lekkert ur!:) Blir helt målløs her!:) Gratulerer så mye med nyanskaffelsen!!

Fantastisk, gratulerer med Det nye uret! Ekstra bonus for oss andre er den gode beskrivelsen som følger med.
Takk for at du deler!

Takk for at du deler dette mesterverket med oss!
Gratulerer med en fantastisk klokke! Den var helt RÅ!

Fantastisk! Lesing, bilder og tanke bak i perfekt harmoni fra begynelse til mål.

Ubeskrivelig fascinerende hvordan klokken er bygd, gratulerer så mye!

Gratulerer! Ord blir knappe.. Nyt alle jentene dine nå, her mangler ingenting i samlingen din!

Tusen takk, Timekeeper!
Jentene duger. Jeg kaller dem nå babes, da. Men det er to sider av samme sak.
Jeg mangler nok et par til, men nå tar jeg meg selv litt med ro....;)

Ord blir fattige - gratulerer så mye!

Gratulerer!! Og ikke minst, takk for at du deler med slik entusiasme :)
Et såpass spesielt ur fortjener å være i platina.

Kan jeg være så freidig og be deg om en aldri så liten beskrivelse av gløden i metallet? Har ikke sett fryktelig mye platina i real life, så det kunne vært moro med en liten sammenlikning mot feks hvitt gull :)

Bare hyggelig, Boro!
Ur er passion. Da må det være snev av engasjement. Sånn i all forsiktig anstendighet...;)

Gløden er en ting.
Vekten en annen.
Jeg skal ta frem de gode eksempler i både stål og hvitt gull. Blir interessant å se om det lar seg gjøre å få frem de visuelle forskjeller mellom dem.
Det er nok lettere å se det "real life" enn hva kameraet klarer levere, men jeg skal gjøre et forsøk.


Stor takk forøvrig til alle, for meget hyggelig tilbakemelding!
 
Oooooooh! .......... Hva skal en si?
Gratulerer så mye med et utsøkt mesterverk!

Gratulerer så mye. Virkelig et kunstverk denne klokken!

Fullstendig målløs! "Hipp Hipp Hurra" blir litt spinkelt her......

Fantastisk: bilder, tekst og ikke minst ur. Gratulerer så mye:):):)

Gratulerer!! Et helt fantastisk ur!
Og som vanlig, meget gode bilder og godt skrevet!

:eek:
Et mer komplett ur må man lete lenge etter. Utrolig hyggelig at du delere dette fantatiske uret med oss, Moore :) GRATULERER!



Ps. Er det lov å be om et lite gruppebilde av samlingen?

Stor takk, dafho!
Det er lov å be, absolutt. Det fordrer nok en del logistikk å ta bilde av alle samlet, men det kan jeg komme tilbake til.

Hmmm... Ord blir fattige... Hmmmm.... Sjukt

Her blir superlativene fattige. Gratulerer med et fantastisk kunstverk. Flotteste ur på sonen.... igjen.

Fantastisk vakkert! Mest av alt setter jeg stor pris på hvordan du deler gleden!:p Regner med det blir honey-moon i helgen;)

Stor takk, alle!
Og Mogens; - joda. Honeymoon it sure is. Det blir en "intim" helg.....:cool:
 
Fantastisk Moore. Jeg er normalt ikke spesielt glad i dial layout som er offcenter, men her tror jeg jaggu jeg må gjøre et unntak.:D
Baksiden av dette mesterverket er jeg nødt til å be om flere bilder av. Dekoreringen ser jo helt "vill" ut.
Som vanlig er det flott tekst med tilhørende flotte bilder, takk for at du deler.
Gratulerer så mye med grailen og nyt hvetbrødsdagene.
Mvh BMG.
 
Utrolig flott Moore, enda et fantastisk ur fra øverste hylle. Det meste har vel allerede blitt sagt om denne, men jeg må si jeg har veldig sansen for World-Timer funksjonen og estetikken "byene" tilfører uret. Har siklet på et ur med denne komplikasjonen selv, på endel hyllerader under denne selvsagt:)

Gratulerer så mye! :)
 
Hva skal jeg si? Samlingen din har tatt litt av siste året. Gratulerer med nok en fantastisk tilvekst. Og elegant ledetråd tidligere i tråden :)



Hadde vært artig å sett et bilde med de to Langene side om side i klart dagslys.


Takk så mye, Tore!
Den ledetråden var et morsomt lite forsøk, midt i all frustrerende venting. Og så er det engang slik at jeg aldri selger skinnet før bjørnen er skutt. Da venter jeg heller til jeg har "fast fisk"...;)


PS!
Jeg lot min Grand Lange 1 gå inn som del av denne handelen, så den er ikke en del av samlingen lenger.
 
Bare hyggelig, Boro!
Ur er passion. Da må det være snev av engasjement. Sånn i all forsiktig anstendighet...;)

Gløden er en ting.
Vekten en annen.
Jeg skal ta frem de gode eksempler i både stål og hvitt gull. Blir interessant å se om det lar seg gjøre å få frem de visuelle forskjeller mellom dem.
Det er nok lettere å se det "real life" enn hva kameraet klarer levere, men jeg skal gjøre et forsøk.


Stor takk forøvrig til alle, for meget hyggelig tilbakemelding!

Helt enig! Det gir mye glede, og som med mye annet, de blir enda bedre når man deler dem med noen :)

Kan bare forestille meg vekten. Har kjent litt på forskjellen mellom stål og gull, og ser man på fysikken i det er nok platina merkbart tyngre enn gull også. Det gir kanskje en ekstra dimensjon til kvalitetsfølelsen også :D

Gleder meg til bilder. Du er jo riktig så flink med kameraet.
 
I'm speechless:eek:

Tusen takk som deler dine tanker og bilder med oss andre dødelige her inne, er bare å ta av seg hatten og bøye seg i støvet!:D