Tidssonen Passaround II

Flotte bilder :)

Kjenner at jeg gleder meg mer og mer til den kommer hjem til meg!
 
Det virker jo som de fleste liker klokken, men at den faller litt mellom to stoler i forhold til bruksområde.

Skal bli spennende å få den på armen! :cool:
 
Da er min tid med Ball-en snart over og her er noen bilder og noen tanker om den.
Førsteinntrykket var at den var mindre enn jeg hadde trodd. Nå, etter å ha hatt den på armen i noen dager, synes jeg størrelsen er passe. Det neste jeg merket meg var lukten av remmen. Jeg var forberedt på at den skulle lukte vanilje, men for meg er det faktisk såpass ille/kraftig lukt, at jeg ikke orket å bruke den. Når jeg dessuten synes remmen var litt tynn og puslete, og jeg synes klokken fremstår mer tiltalende med den medfølgende (i vår passaround-pakke) natoremmen, gikk gummiremmen raskt av, og natoen kom på.
Ellers må jeg si at jeg liker den. Den er litt jålete med mye blanke flater og store visere med dilldall på, men for meg funker den både som en hverdagsklokke og en klokke til litt mer pent. Kvalitetsfølelsen er god, og lumen er fantastisk. Jeg vet ikke om jeg ville brukt såpass mye penger på å kjøpe meg en selv, men nå som jeg først har den kunne jeg godt tenke meg å beholde den. :)
Og nå, bilder: (Noen som kan se hvor jeg har vært i jula?)



 
Ser ut som Røros kirke for meg også. :)

Flotte bilder ja, begynner å like den klokken der. Synd jeg ikke fikk meldt meg på passarounden.. :(
 
Leeeeeeenge igjen til den er hos meg :(

Her er det bare å begynne å glede seg, for nå har den ankommet hos meg, og jeg var nummer 9 på listen! :D

IMG_2458.jpg


Denne har jeg veldig sansen for... Syntes rett og slett den er kul, uten å kunne helt sette fingeren på hva det er som gjør det for meg. Gleder meg til uken som kommer! :cool:
 
Liten statusoppdatering!

Klokken har vært på armen i 24 timer, og dette føles riktig!

Har nå byttet til gummiremen som mange har reagert på lukten til. Den lukter omtrent som en Isofrane, så jeg skjønner at dette kan være litt uvant for mange, men jeg vente meg raskt til dette. NATO er jo alltid super confy, men jeg føler at den sitter litt tightere på håndleddet med den originale remen som forøvrig er urolig myk og god.

b568d3c9.jpg
 
Ny oppdatering for dem som er interessert.

Har timet klokken de siste 24 timene, og den har gått ca 1 sek. for fort. Dette må vel kunne sies å være riktig så bra!

Så til det som gjør denne klokken spesiell i mine øyne! Lumen som er helt fantastisk... Ved første øyekast virker det ikke så imponerende, og sammenliknet med en nylig "ladet" klokke med superluminova blir det jo direkte pinlig, men i daglig bruk blir forhodet helt annerledes. Du våkner av barnehyl og titter bort på nattbordet, og der der man klart og tydelig hvor mye klokken er. For ikke å snakke om bilkjøring på nattestid når det grønne skjæret er trofast tilstede hele veien hvor enn man skal! Hvis denne ikke ender opp hos meg tror jeg at jeg må sette opp klokke med tritium på ønskelisten...

Det blir trist å la denne gå videre over helgen, men jeg må si at det har vært et hyggelig bekjentskap.
Om jeg skulle kjøpt denne ny selv tror jeg at jeg ville valgt versjonen med noen røde detaljer for å live opp skiven litt, men bortsett fra det har jeg ingenting å utsette på klokken!
 
Da var passaroundklokken overlevert til maghas9. Litt vemodig å sende den videre for jeg likte den veldig godt.

Det ble også tid til en hyggelig klokkeprat! Kos deg med den maghas9! :)
 
Da var passaroundklokken overlevert til maghas9. Litt vemodig å sende den videre for jeg likte den veldig godt.

Det ble også tid til en hyggelig klokkeprat! Kos deg med den maghas9! :)

Takk for overlevering og hyggelig klokkeprat, boenna_69:)



Da har klokken vært på mitt håndledd noen timer, og jeg hadde ikke satt meg noen særlig forventninger til verken det ene eller andre. Dog har jeg jo fått med meg det som tidligere "lånere" av uret har gitt uttrykk for av både positive og negative meninger!

Må si jeg synes det er flere positive ting ved denne Ball klokken:) Jeg synes den gir et generelt godt kvalitets inntrykk, det meste virker for seg gjort og med god kvalitet! Remmen likte jeg veldig godt, og klokken og remmen kler hverandre godt:) Kassen har generelt god finish, men den virker liten til å være 40mm! Dette kan ha noe med at skiven ligger litt langt ned i klokken og at viserne er ganske så små;)

Hadde vel gledet meg en del til Ball sin tritium, og den trodde jeg nok skulle enda mer lysende enn den er, og det var litt skuffende! Men den lyser jo konstant alikevel, og det er jo kult:)

Kommer tilbake med litt fler oppdateringer når jeg har fått testet klokken litt mer, noe jeg gleder meg til:)

54d09ef8-fc8e-0478.jpg
 
Jeg synes folk er flinke til å si noen ord denne gangen! Veldig bra, fortsett slik:)

Det kan kanskje også virke som om denne rundens Passaroundklokke generelt er bedre likt enn Stowaen i forrige runde?
 
Da har jeg hatt vår Ball klokke noen dager og jeg må si jeg er ganske så fornøyd med den:) Som tidligere nevnt virker den til å være av god kvalitet og med bra finish på det meste! Klokken går veldig presist og det er kult at tritiumrørene lyser konstant, dog hadde det vært enda tøffere om de hadde lyst litt sterkere;)

Noen ting som dog trekker litt ned i mine øyne er at skiven ligger litt langt ned i klokken (lang fra glass og ned til skiven), men dette kan også være på grunn av at det skal være plass til tritiumrørene på viserene. I tillegg synes jeg kronene er noen millimeter for stor, og den kan nok "gnage" på noen håndledd.

Jeg var også stor fornøyd med den orginale gummiremmen til å begynne med, men der har jeg forandret litt mening etter noen dager, den var ikke veldig komfortable når man fkes har på skjorter og vanilje lukten synes jeg de kunne spart seg! Av den grunn gikk jeg i går til anskaffelse av en Hirsch Liberty rem, som jeg synes kler klokken meget bra og den er samtidig veldig behagelig på:) Remmen vil jeg sende med klokken videre så lenge dere andre ser på dette som en rem dere kan tenke dere å prøve på klokken!?

Har i dag tatt noen bilder av klokken med Hirsch Liberty på:

SN153134.jpg


SN153148.jpg


SN153147.jpg


SN153146.jpg


SN153145.jpg


SN153144.jpg


SN153142.jpg


SN153141.jpg


SN153139.jpg


SN153138.jpg


SN153135.jpg


SN153133.jpg
 
Flotte bilder :)

Er det bare synsbedrag, eller har klokka fått seg en ordentlig ding nede ved 27?
 
Flotte bilder :)

Er det bare synsbedrag, eller har klokka fått seg en ordentlig ding nede ved 27?

Det er nok en ding der, men den ser nok større ut på bilde enn den virkelig er! Ernoen flere merker på klokken også har jeg sett, men sånn blir det vel fort når klokken er på en runde rundt på asylet;)
 
Det er nok en ding der, men den ser nok større ut på bilde enn den virkelig er! Ernoen flere merker på klokken også har jeg sett, men sånn blir det vel fort når klokken er på en runde rundt på asylet;)

Ok :)

Får gi den en ordentlig polering når jeg vinner den da ;)
 
Ok :)

Får gi den en ordentlig polering når jeg vinner den da ;)

Hehe, kjører den en runde med polering vis jeg vinner den selv!

Gummiremmen har tatt en del slitasje alt også, og jeg tenkte således at en skinnrem kunne være greit å ha med videre på ferden, så da får vi håpe at dem holder helt til klokken er hos deg, og litt til;)