Øl

Nå skal de sies at jeg ikke har sansen for mørkere øltyper o.l. Den bittre smaken fra IPAen falt i hvertfall ikke i smak :)
 
Heey ;)! Smaken er som baken, eller hva? Jeg er heller ikke heelt fan av IPA som er veldig bitter...

Og det finnes vel mye godt, friskt og smakfullt sommerøl der ute? :) Trenger vel bare å velge noe annet enn pils ala Ringnes hver gang?
 
Du liker altså ikke øl? Bortsett fra smakløs sommerøl da. ;)

Touché! Jeg skal inrømme at det går mye i Carlsberg og fatøl fra Hansa og Aas. Personlig er jeg veldig glad i belgisk blonde og wit. Hoegaarden, Leffe blonde og Nøgne Ø Wit er favoritter. Jeg drakk en juleøl fra Nøgne Ø i fjor, husker ikke helt hvilken, men den var veldig god. Jeg nyter helst vin til mat, men har planer om å gå til inkjøp av div flasker med juleøl fra Nøgne Ø til julaften iår så får vi se om jeg endrer syn eller ikke :)
 
bc971f2d-dcf1-9bd8.jpg


Denne anbefales!

Som dere ser har pizza deigen hevet i litt over 20min ;)

Den drakk faktisk jeg i går tilfeldigvis. Helt klart et godt øl, men litt for puslete hvis man skal nettopp ha en øl om vinteren.
 
Hvem trenger vel juleøl når man har eksentriske stouts :)
3e10cf1d-cb1c-4fe7.jpg


Sent from my mobile device
 
3e10e85e-3b53-4cf2.jpg


En Stout fra Nøgne Ø. Siden det var det eneste Nøgne Ø ølet igjen når jeg handlet prøvde jeg denne, litt i ytterkant hva hva jeg vanligvis drikker men kan faktisk like denne :)
 
Fyr og flamme IPA skal i hvert fall prøves. Og så er jo Two Captains tilbake. Ellers håper jeg Vika får inn en runde til med Costa Rica. Skål :)

Sent from my mobile device
 
Men hvordan smaker den?

"God" kan være så mangt.

Javisst, dette er sikkert vondteri for noen... Jeg får prøve meg på en beskrivelse. Middels kullsyre og fyldighet (viskosistet), smaker av frukt og sitrus,søt initielt og bitter avslutning, ettersmak som varer. Ølets temperatur var et sted mellom 12 - 15 grader.
 
Prøvde litt nytt i helgen, denne falt MEGET godt i smak, selv med sine 9,2%. Muligens god med litt kraftig mat, men for meg var den et lite måltid i seg selv.
Om man setter pris opp mot % er den heller ikke så dyr.

Stjeler et bilde fra bloggen "kjempetorsken"

midtfynipa.jpg
 
Dette er det eneste ølet jeg har drukket siden jeg kom tilbake til England. Det er lyst og går ned som vann. Litt som amerikansk øl. Dere som liker mørkt øl ville vel ikke klasifisert dette som øl en gang. Nevnte jeg at man må ut med 68 kr for 24 0.25l flasker? Hva mer kan en student be om :)
8ba63570.jpg