slipsknuter & litt snakk rundt det :)

Det var snakk om var da enorme Panerai klokker osv, dem får vel omtrent ikke igjen skjorte ermene med de største der rundt armen.. Jeg syntes det er veldig show off ;D

Løsningen er dykkerlenke med mulighet for utvidelse slik at man har klokken utenpå ermet.

Det fine med TS er at her finnes ingen posører/spradebasser :)

Noe som jeg føler er helt for jævla harry er på L4p forumet, hvor gutta har større cufs på skjorten på venstre enn på høyre armen, for å få plass til de store klokkene sine.. Da er du spradebass..

What! Finnes dette, hadde vært genialt for å få plass til paneraien min. Men jeg liker best å ha den utenfor ermet, da syntes den best. :D

Så det å gå med en slik slipskute er det samme som å gå med en dameklokke..

Ikke mye innsikt her skjønner jeg.. :rolleyes:

Jeg er dessverre såpass konservativ at jeg synes det å gå med opp-ned-turban-knuter er like elegant som å gå med hublot dekket av diamanter til dress. Jeg trodde da jeg linket at det ville være lett å skjønne at metaforen gikk på at det var en diamant-hublot, ikke det at det var en dameklokke. :)

Hvordan knyter man en duke of kent? Slet med å finne forklaring på nett.

Her er link http://www.ties-necktie.com/images/krawattenknoten-kent.gif
Double FIH kalles av noen også Prince Albert, men dette er bare et kallenavn :)

Noe som jeg føler er helt for jævla harry er på L4p forumet, hvor gutta har større cufs på skjorten på venstre enn på høyre armen, for å få plass til de store klokkene sine.. Da er du spradebass..

Nå er jeg enig i at L4P virker harry fra de ti sekundene jeg brukte der etter at jeg googlet meg frem til hva du mente.

Men du sier altså her at hvis du hadde fått sydd en skjorte, så ville du ikke lagt på en centimeter eller to på den ene mansjetten fordi det ville vært harry å tilpasse skjorten etter de faktiske målene?

Nå er jeg enig i at L4P virker harry fra de ti sekundene jeg brukte der etter at jeg googlet meg frem til hva du mente.

Men du sier altså her at hvis du hadde fått sydd en skjorte, så ville du ikke lagt på en centimeter eller to på den ene mansjetten fordi det ville vært harry å tilpasse skjorten etter de faktiske målene?

Skreddersydd er vel litt harry i utgangspunktet! :p I hvert fall slike skjortene som de der folka bruker! Men jeg kommer jo aldri til å gå med klokker til skjorter som er så store at jeg ikke får kneppet igjen.. Er jo en grunn for at jeg har dressklokke.. :)

Se på dressen, se på klokka.. passer jo ikke veldig bra sammen!? :p
05698958.jpg

Überharry bilde, ja.

Men ellers forstår jeg ikke bruken din av "harry" (folkelig, vulgær) om skreddersøm. En gentleman bruker selvfølgelig skreddersydde skjorter - men de er neppe sydd i Thailand og i allefall ikke av silke!

Überharry bilde, ja.

Men ellers forstår jeg ikke bruken din av "harry" (folkelig, vulgær) om skreddersøm. En gentleman bruker selvfølgelig skreddersydde skjorter - men de er neppe sydd i Thailand og i allefall ikke av silke!

En plain skreddersydd skjorter er jo ikke noe problem, men de som gjerne får noe spesial sydd bestemmer gjerne litt mer en bare fasongen på skjorten, det jeg sikter til! =) Ikke at den er skreddersydd =)

Å det å få skreddersydd en skjorte bare for å akkompagnere en alt for stor klokke, er også veldig "harry"..

Da er det opplest og vedtatt, om du bruker noe annet enn plain hvit skjorte som ikke passer skikkelig er du harry.

Nå må folk gi seg og la folk kle seg som se vil. Det er ikke Harry å ville ha klær litt ulikt hele saueflokken.

Akkurat nå har jeg på meg paisly kontrast inne i kraven samt inne i mansjettene i en skjorte sydd til mine mål.

Harry?

Akkurat nå har jeg på meg paisly kontrast inne i kraven samt inne i mansjettene i en skjorte sydd til mine mål.

Harry?

Om det er paisley du mener så er vel det noe av det siste jeg ville gått med.. Men om ditt store forbilde er James May eller hvem som helst annen hippie, så kjør på :)

Jeg kan ikke bestemme hva du syntes er kult eller ikke.. :)

Tilbake til tema, hvertfall nesten... her knytes det mest sløyfer.
Er det vanskelig!? Alltid sett for meg at jeg ville knotet veldig med det! Finnes det flere måter å knyte en sløyfe på?

Jeg vet bare om en, og den lærte jeg på kansje fem minutter. Sitter i fingrene hver gang etter det. bruker som regel sorte silkesløyfer, som er enkle å knyte, men har en tendens til å ville skli opp å bli litt "slappe" utover kvelden. Om du ikke ønsker det kan stoff med litt struktur løse det problemet.

For min del pleier jeg å bli bedugget når knuten begynner å skli, så da løsner jeg den bare å har den rundt halsen.

Paisley kontrast på strategiske steder kan være kult.
Slipsknuter fra the matrix er, i beste fall, for nerdete asiater. Og de er ikke mye kul. ;)

Worst case: dere like harry begge to! :D

ARMY-ISSUE-5L-JERRY-CAN.jpg

(i mangel av bilde av en som kaster bensin på bålet)