Hvor finner jeg oversikt/bilder over Omega-remmer?

Jeg tørr egentlig ikke poste i en Omega tråd i fare for å bli satt i "Omega-båsen", men er det noen som aner hvor jeg kan få tak i en orginal Omega rem med spenne til Chronostopen min?
 
Her kommer noen bilder. Remmen er et spontankjøp av han samme karen Tore har skaffet sin fra litt tidligere i denne tråden. Er litt usikker på hvor vellykket fargekomboen er, synes nesten det blir litt for liten kontrast mellom farge på rem og skive. Den er også litt kresen på hvilke klær/farger som går til.

Synes det var vanskelig å få frem fargen på remmen, er nok en kombinasjon av en amatørfotograf og iPhone.

Remmen er en custom koksgrå alligator, here goes;

8c46dccd.jpg


677b38cd.jpg


8bfc479c.jpg


18821512.jpg
 
Jeg synes det så helt rått ut! Likte spesielt godt de bildene med frost.
Fargen passet meget bra , litt sånn "under the radar sort" fram til du ser nærmere på den. Slik som Speedy skiven :)


Har bestillt ny Bellini alligator selv, laget for omega deployment. Den jeg har nå sitter litt rart på armen, siden den er en "vanlig" reim.
 
Det er utrolig mange remmer og kombinasjoner som kler Speedmasteren. Forventer bilder når du får inn din nye ;)

Hvor kjøpte du den?
 
Meget overbevisende bilder fra Tore, flyback og mikkemus23!
Flott at dere deler!

Jeg er såpass fristet (ja, Tore - jeg har sett "The American" nå :cool:), og ser for meg et kjøp av OMEGA foldespenne og sort skinnrem til min Speedy Pro.
Litt i tvil om hvor høy "original-faktor" det er nødvendig å gå for til slikt supplement, og undres om noen av dere har tanker om det.
På den annen side, - når jeg eventuelt får foldespenne og skinnrem på uret, er det vel en viss fare for at dette blir mer permanent løsning på bekostning av stållenken. Kanskje er det greiest med OEM-produkter da.
Hva gjelder skinnremmen, er jeg også litt i tvil om det blir med hvit eller sort søm.

- Any thoughts and advice, guys?
(Suppler gjerne med bilder);)
 
Meget overbevisende bilder fra Tore, flyback og mikkemus23!
Flott at dere deler!

Jeg er såpass fristet (ja, Tore - jeg har sett "The American" nå :cool:), og ser for meg et kjøp av OMEGA foldespenne og sort skinnrem til min Speedy Pro.
Litt i tvil om hvor høy "original-faktor" det er nødvendig å gå for til slikt supplement, og undres om noen av dere har tanker om det.
På den annen side, - når jeg eventuelt får foldespenne og skinnrem på uret, er det vel en viss fare for at dette blir mer permanent løsning på bekostning av stållenken. Kanskje er det greiest med OEM-produkter da.
Hva gjelder skinnremmen, er jeg også litt i tvil om det blir med hvit eller sort søm.

- Any thoughts and advice, guys?
(Suppler gjerne med bilder);)

Jeg synes orginal spenne og uorginal reim er en bra kombinasjon.
 
Meget overbevisende bilder fra Tore, flyback og mikkemus23!
Flott at dere deler!

Jeg er såpass fristet (ja, Tore - jeg har sett "The American" nå :cool:), og ser for meg et kjøp av OMEGA foldespenne og sort skinnrem til min Speedy Pro.
Litt i tvil om hvor høy "original-faktor" det er nødvendig å gå for til slikt supplement, og undres om noen av dere har tanker om det.
På den annen side, - når jeg eventuelt får foldespenne og skinnrem på uret, er det vel en viss fare for at dette blir mer permanent løsning på bekostning av stållenken. Kanskje er det greiest med OEM-produkter da.
Hva gjelder skinnremmen, er jeg også litt i tvil om det blir med hvit eller sort søm.

- Any thoughts and advice, guys?
(Suppler gjerne med bilder);)

Bra film!

Dette er min personlige mening, men jeg liker lys, gjerne honningaktig brun på speedy, og da med natur(hvit) farge på søm. På den sorte liker jeg best sort søm, det gir klokken mer ro eller eleganse om du vil. Jeg venter på en slik selv, og regner med det blir den jeg kommer til å bruke mest.

I ditt tilfelle tror jeg du blir mest fornøyd med å gå for den originale sorte. Jeg er litt usikker på om det er 98000062 eller 98000245 (de er ganske like), men det er best å se de hos en AD om du har sjansen. dessverre er det omtrent aldri lagervare, men kanskje du finner den på en klokke i butikken.
 
Jeg er forresten ganske skamløs når det gjelder reimvalg på Speedy. F.eks denne fra i sommer (en nyere Speedy). Alt kler den smukke!
L1010341.jpg
 
Bra film!

Dette er min personlige mening, men jeg liker lys, gjerne honningaktig brun på speedy, og da med natur(hvit) farge på søm. På den sorte liker jeg best sort søm, det gir klokken mer ro eller eleganse om du vil. Jeg venter på en slik selv, og regner med det blir den jeg kommer til å bruke mest.

I ditt tilfelle tror jeg du blir mest fornøyd med å gå for den originale sorte. Jeg er litt usikker på om det er 98000062 eller 98000245 (de er ganske like), men det er best å se de hos en AD om du har sjansen. dessverre er det omtrent aldri lagervare, men kanskje du finner den på en klokke i butikken.

Thanks, Tore!
Skal ta meg en sjekk innom en AD der det måtte passe.
Når jeg først skaffer foldespennen, så er det vel like greit gå for den originale remmen også. Tror nok de sorte sømmene er et godt valg også.

Synes det er et meget pent resultat med sort på sort...:)

Omega-Speedmaster-Professional-38705031_0.jpg
 
En liten oppdatering i denne tråden. Fikk en nydelig sort alligator til speedyen fra Peter Watch Acc i Bangkok i dag. Samtidig fikk jeg tilslag på en omtrent ubrukt original Omega, så nå kan jeg sammenligne litt. Har ikke fått Omegaen, men har bilder av den fra annonsen. Det er en 9800062.

Må først bare skryte av Peter som er en utrolig fin fyr. Han har vært i Norge og spør alltid hvordan det går (drukner i snø? Nyttårsstorm? Overlever vi? :)) og forteller litt om situasjonen i bangkok etter flommen. Litt dårlige forhold for businessen. I dag fulgte det med nyttårskort på thai, men med hans oversettelse :) og lykkeønskinger til hele familien. Det kunne jo vært salgsfremmende mumbo-jumbo, men det skinner gjennom at han er hel ved. Remmene holder meget god kvalitet, minst på høyde med Omega, og han har tatt til følge mine ønsker om ørsmå justeringer fra forrige reim på en tilfredsstillende måte.

Tok et par bilder, om enn i litt hardt lampelys. Først Peters reim som har betydelig mer mønster (begge er alligator):

L1010772.jpg


L1010769.jpg


L1010766.jpg


Så Omega 98000062:
BlackOEMFS02.jpg


Vil tro at dette er smak og behag med tanke på hvor tett mønster du liker versus ro i mønsteret, og om OEM er viktig for deg. Her er et bilde av en 22 mm fra Peter som jeg fikk til Memomaticen min. Det ble så bra at til og med min kone la merke til det :-o

L1010764.jpg
 
Ser meget bra ut Tore. Jeg har selv vært i kontakt med Peter angående en brun alligator rem til min Aqua Terra. Men da var lageret tomt gitt, etter at en viss nordmann kom meg i forkjøpet ;) Jeg har folde spennen fra før på sort croco, men kan være kjekt å bytte på litt. Tror jeg må sende Peter en ny mail, den brune remmen din ble fantastisk fin :)
 
Speedmaster på rem er den perfekte combo. Denne må inn i samlingen ila året. *misunnelig* :D