Klokkespotting

Lurer på hva jeg så idag og om det kan være noen her. 30 bussen ca halv fire. Carbonrem. Rosegull kvadrataktig kasse med sort rund besel.

Høres veldig ut som noe Hublot-aktig.

hublot-big-bang-18ct-hu6514.jpg
 
Aquanaut på Kiwi Stabekk.

Jeg tror snart jeg blir gal hvis folk ikke gir seg til kjenne her inne :D Kanskje vi burde begynne med mer detaljerte spottings-beskrivelser à la Prippa sin et par poster opp, særlig når det er noe spesielt!? PO og sub er ikke det mest sjeldne på norske håndledd, men jeg tenker at det må være begrenset hvor mye pam'er, nautiluser og APROOer som ferdes rundt i det ganske land!? Jeg vet at det finnes en del bemidlede som kjøper noen av disse klokkene i statusjag osv, men tenker at oddsene for at det kan være noen her er gode :)
 
Helgull daytona på lenke på et kurs jeg holdt i dag i lørenskog... det kan da umulig være så himla mange relativt unge folk med slike på armen utenfor de klokkegales sirkler ;). Flott klokke uansett tilfelle.
 
Relatert til den fake-tråden, hvor mange av de spottede urene her er replica? En bekjent av meg kom vandrede ned Karl Johan med en 45,5 orange bezel PO på armen, jeg gav han kudos for klokken og når han lot meg se nærmere på den, var det obvious en fake, men jeg kunne aldri spottet det uten nærmere titt.
 
Rolex Submariner på den lokale Italienske kameraguruen i Bergen (rett ved fløyen) Steik for en klokke....!!! :D Neste gang jeg er der å kjøper film til kameraet mitt skal jeg spørre om å prøve den.. :eek:;)
 
Konsernsjef i stort norsk selskap sett med Patek Philippe på jobb i dag. Så ut som en Calatrava (3919). Må nesten være litt hemmelighetsfull for ikke å avsløre for mye :cool:
 
Helgull Rolex Yacht master med hvit skive på Meny Snarøya idag, så en Panerai sub der for et par dager siden.. Bra sted for spotting med andre ord :p
 
Relatert til den fake-tråden, hvor mange av de spottede urene her er replica? En bekjent av meg kom vandrede ned Karl Johan med en 45,5 orange bezel PO på armen, jeg gav han kudos for klokken og når han lot meg se nærmere på den, var det obvious en fake, men jeg kunne aldri spottet det uten nærmere titt.

Ja det kan du si. Jeg har ved et par anledninger spottet en Sub (date) på en selger som vi handler mye fra. Det passet seg ikke å kommentere den der og da, men da jeg senere møtte ham med en GMT Master pepsi måtte jeg slå av en klokkeprat. Han fortalte da at begge var fake ("men gode fakes"), og samtalen ble med ett litt klein.

Nå sist han kom på besøk til oss hadde han en Certina DS Automatic på armen, og den er jeg ganske sikker på er ekte ;) (Fin var den også.)
 
Jepp, mener å huske det er en mid-size.

Ramsay har for øvrig en god del klokker... alltid gøy å spotte håndleddet hans.

Da tror jeg det er en mid-size, stoppet nemelig bildet da den kom i god positur, og da så den veldig liten ut på hans håndledd!

Er klar over at han har en god del med ulike klokker, dog ikke altid like lett å spotte hva det er;)