Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

ligger en sånn på nett i outleten:

Seiko Prospex «Tuna» 300M Diver 47.7mm – S23633J1​


noen grunn til å ikke kjøpe denne? (stor og quarts)
 
ligger en sånn på nett i outleten:

Seiko Prospex «Tuna» 300M Diver 47.7mm – S23633J1​


noen grunn til å ikke kjøpe denne? (stor og quarts)
Jeg har samme, men med svart bezel og gummireim (så ikke helt samme da). Fantastisk klokke, med fit og finish som du må langt opp i pris for å finne tilsvarende med automatisk verk.
Med mindre du har <17cm håndledd er nok ikke størrelsen et problem. Den sitter meget bra på meg med ~18,5cm håndledd.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg har samme, men med svart bezel og gummireim (så ikke helt samme da). Fantastisk klokke, med fit og finish som du må langt opp i pris for å finne tilsvarende med automatisk verk.
Med mindre du har <17cm håndledd er nok ikke størrelsen et problem. Den sitter meget bra på meg med ~18,5cm håndledd.
Har malt håndleddet til 19cm.har jo ei klokke fra før på 47mm
Seikoen ligger på rett over 10 lapper med lenke
 
Jeg betalte vel litt over det men kun reim, så det er en god deal hvis du vil ha en slik klokke.
alt er jo stål,så blir kanskje litt tung.Men overnevnte klokke er eneste Seiko Quartz før vi går over til Grand seiko.Har sansen for GS,men usikker på om jeg vil bruke så mye på ei klokke.
Har jo mekanisk klokke også foruten Connecten. Men SW200`n er jo allerede 2 minutter for snar etter 2-3uker. Connecten er jo på slaget. men er stor, like stor som seikoen.Trives med 43mm som jeg har på nå.

så det jeg er på jakt etter er vel noe som er ca 40mm, nøyaktig og lett. max 15.000. kjøper gjerne på salg :)

Mulig Seiko Solar er noe, Hvordan er disse? tikker og går? Mulig å få service inorge? Hadde en citizen eco drive som jeg slet med/kasserte for noen år siden
 
alt er jo stål,så blir kanskje litt tung.Men overnevnte klokke er eneste Seiko Quartz før vi går over til Grand seiko.Har sansen for GS,men usikker på om jeg vil bruke så mye på ei klokke.
Har jo mekanisk klokke også foruten Connecten. Men SW200`n er jo allerede 2 minutter for snar etter 2-3uker. Connecten er jo på slaget. men er stor, like stor som seikoen.Trives med 43mm som jeg har på nå.

så det jeg er på jakt etter er vel noe som er ca 40mm, nøyaktig og lett. max 15.000. kjøper gjerne på salg :)

Mulig Seiko Solar er noe, Hvordan er disse? tikker og går? Mulig å få service inorge? Hadde en citizen eco drive som jeg slet med/kasserte for noen år siden

SNE-serien koster omtrent 6k over disken i norske butikker. De er 38mm diameter/46mm lug to lug, og har solar-quartz i seg. Jeg er veldig fornøyd med min SNE569 (gråblå bezel).

Lenka på de som kommer på lenke er dårlig, men du får kjøpt tilpassede oyster-lenker hos Uncle Seiko, spesielt tilpasset de klokkene.

Teddy forteller om modellserien:


Min modell, med aftermarket lenke:

1701862172306.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Raniets
Mulig dette er noe.
Hva er det med lenka ,siden den er dårlig?
6000 er vel egentlig nok for ei bruksklokke
 
Redigert:
Tuna bærer ikke stort i det hele tatt, den er et særtilfelle. Jeg har solcelleutgaven som måler i overkant av 47 mm. Slik ser den ut på mitt alminnelige håndledd:

e9MZGSB.jpg


... Men så har jeg en GS quartz. Var nok det jeg EGENTLIG ville ha i starten, men følte ble for dyrt. I mellomtiden brukte jeg mer på andre klokker enn en GS... Ventepølse er dyrt!

MT8xvUU.jpg


Jeg er fornøyd, selv om Certina stadig lager nye klokker som frister.

Hvis budsjettet er ca. 15:

Her er en fin Grand Seiko Quartz av litt eldre årgang og design, hvis du vil ha noe sporty men fortsatt lekkert: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=331102827

Her er en fin GS Q som bare er rålekker: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=329890920&ci=3
 
Ligger en billig tuna/47mm-100% quartz i outleten 10 lapper.


Ser seiko har billig quartz til noen tusinger,så er Tuna alene før GS kommer.
Har også sansen for tissot og certina.mye flott.disse brukte som du linker til er ikke feil.

Har surfet litt på GS idag. Lite forhandlere,ingen tilbud og ikke alle sendr pr post.litt sært
 
Redigert:
Tuna er ikke noen dagligklokke på grunn av størrelse, form og kanskje litt vekt med lenke. Men de absolutt kule, og jeg bruker min 1978 modell Seiko 7549-7910 oftere enn jeg tenkte. Men den henter jeg når jeg vil bruke den, den ligger ikke klar på nattbordet. Om det gir noen mening.
313523_d3e8e22f9036ceba5d8d334b6c421164.jpeg



Grunnen til at vi alle sier at "Den bærer mindre altså" er selvsagt at reimfestene sitter innunder kanten, så den blir ikke noe lengre enn den målte diameteren.

LarsB
 
Det er for øvrig en ni siders tråd om Tuna her:

Du får ikke mindre lyst på etter å ha skummet hele den @Raniets

LarsB
 
Det er for øvrig en ni siders tråd om Tuna her:

Du får ikke mindre lyst på etter å ha skummet hele den @Raniets

LarsB
Nå fikk jeg jo enda mer lystpå. Mulig jeg bare må bestille
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: Larsnie og Grendel