Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Må si jeg likte den med sort skive best. Har du ref.nummer?
SSK023 og SSK025.

edit: SBSC009 for den hvite.
1702465787496.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og sydvester
Hvor lenge garanterer seiko deler til ura sine? Ser div produsenter garanterer i 10år etc.
Far min har en tidlig 80-talls seiko som stoppet for ca 10år siden.lokal urmaker klarte ikke å reparere
 
Er på utkikk etter en rød gummirem til en SKX007. Noen som har noen anbefalinger? Tenkte jeg skulle gi den litt mer armtid men den lenken jeg har på nå er så stusselig. En fargerik gummirem av ok kvalitet hadde vært gøy :)

Takk på forhånd for eventuelle innspill!
 
Er på utkikk etter en rød gummirem til en SKX007. Noen som har noen anbefalinger? Tenkte jeg skulle gi den litt mer armtid men den lenken jeg har på nå er så stusselig. En fargerik gummirem av ok kvalitet hadde vært gøy :)

Takk på forhånd for eventuelle innspill!
Tror jeg hadde gått for enten denne med curved ends eller disse, som jeg synes er nokså sommerkule.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid og GrimReaper
Er på utkikk etter en rød gummirem til en SKX007. Noen som har noen anbefalinger? Tenkte jeg skulle gi den litt mer armtid men den lenken jeg har på nå er så stusselig. En fargerik gummirem av ok kvalitet hadde vært gøy :)

Takk på forhånd for eventuelle innspill!
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Heihei!

Har en Seiko SLA023 som sakker en del daglig, ca -17sek. Hvem er gode på 8L35 urverk i Oslo og kan hjelpe meg med en titt/regulering? Noen tips?

image.jpg
 
Disse er vel fremdeles ‘front loadere’ med GS-verk så er vel litt mer omstendelig.. Godt mulig det kan gjøres, men vil tro den må sendes av gårde?
 
Interessert i høre hva du ender opp med her @Lasse84, har en som trenger litt justering selv. Min lokale urmaker mente de kunne fikse det (uten å ha sett klokka), men jeg føler meg ikke helt trygg..
 
Heihei!

Har en Seiko SLA023 som sakker en del daglig, ca -17sek. Hvem er gode på 8L35 urverk i Oslo og kan hjelpe meg med en titt/regulering? Noen tips?
Viser seg at min bare måtte ut av dvale. Er en stund siden den ble brukt åpenbart. Nå etter noen flere dager med bruk så går den innafor kravene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Svorsk