Omegakafe – Løst og fast om, ja dere vet...

Min siste Bjerkekjøpte Rolex har ikke noe slikt. Kjøpt for et par uker siden
Takker alle for svar på dette. Det er nok NUF nummer men jeg ringer til Bjerke I morgen for å sjekke om de gjør dette fremdeles. For meg så er det uleselig men det ser ikke ut som en ripe heller. Det er jo rart hvis de gjør det på noen klokker men ikke alle...
 
Ikke noe på min Speedmaster kjøpt hos Bjerke for to mnd siden, fikk den rett ut av plastikken og på hånda, bare innom bakrommet et par minutter for lenkejustering. Når blir dette ingravert da?
 
Noen som har kjennskap til om Omega lager sine egne reimer (evt. gjennom selskap eid av Swatch Group)?
 

Vel bevart hemmelighet ser det sånn ut: Kanskje i Lyon (Frankrike) hvor Tudor får laget sine Nato.
http://watchesbysjx.com/2015/08/explaining-how-tudors-fabric-nato-straps-are-made-with-video.html
12.TUDOR-Fabric-Straps_weaving-the-Heritage-Chrono-Blue-strap-on-antique-Jacquard-loom.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Nicolai
image.jpeg
En kompis av meg har arvet denne etter en bestefar, vi googlet oss fram til at det er en 166.0039 med 565-urverk, ikke helgull, bare gullbelagt. Noen som har peiling på verdi? :) Klokka går, men den har nok ikke vært på service på nærmere femten år. Den er jo rimelig slitt også, så hadde nok hatt godt av litt generell TLC hos en urmaker ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Vis vedlegg 21183 En kompis av meg har arvet denne etter en bestefar, vi googlet oss fram til at det er en 166.0039 med 565-urverk, ikke helgull, bare gullbelagt. Noen som har peiling på verdi? :) Klokka går, men den har nok ikke vært på service på nærmere femten år. Den er jo rimelig slitt også, så hadde nok hatt godt av litt generell TLC hos en urmaker ;)

Virkelig flott klokke. Slike blir det vanskelig å sette verdi på. Den er verdt 3-4000 på grundig service, for så å bli beholdt av din kompis! Dette er noe han kan ha og bruke med stolthet! Denne vil aldri bli slitt ut!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Gunnar
Noen som har noe kjennskap til nyere Omega De Ville dressklokker? (2000-tallet). Synes de gamle modellene er utrolig kule, men er så mange potensielle feller å gå i for en nybegynner. Lurer litt på en nyere versjon, feks denne: http://www.chrono24.com/omega/de-ville-prestige-automatic-37mm--id4834007.htm

Synes denne klokken er helt fantastisk, og hvis den er fra 2007 så slipper man vel problemer med redial, polishing, uorginale deler osv osv som jeg skjønner er mulige fallgruver når man snakker om vintage Omega. Kommer i tillegg med boks og papirer, strøken condition og fra en trusted seller. Er det noe jeg overser her?

Gledelig jul!
 
Noen som har noe kjennskap til nyere Omega De Ville dressklokker? (2000-tallet). Synes de gamle modellene er utrolig kule, men er så mange potensielle feller å gå i for en nybegynner. Lurer litt på en nyere versjon, feks denne: http://www.chrono24.com/omega/de-ville-prestige-automatic-37mm--id4834007.htm

Synes denne klokken er helt fantastisk, og hvis den er fra 2007 så slipper man vel problemer med redial, polishing, uorginale deler osv osv som jeg skjønner er mulige fallgruver når man snakker om vintage Omega. Kommer i tillegg med boks og papirer, strøken condition og fra en trusted seller. Er det noe jeg overser her?

Gledelig jul!


Min favoritt blant De Ville er Hour Vision-modellen.
http://www.ted79.com/aaaa-copy-omeg...ed-gold-on-red-gold-43160412213001-p-224.html

Denne er lekker!

God jul alle TS'ere!
Kunstig JuleTre.jpg


8
 
Er til salgs no, av meg ;)(trur vertfall det er samme som Darwin hadde)
Du får prikke meg på skulderen hvis du skulle trenge penger. Kjøpte nylig 19mm-reim, må følgelig skaffe meg en klokke meg 19mm lugs. :)
 
Vis vedlegg 21183 En kompis av meg har arvet denne etter en bestefar, vi googlet oss fram til at det er en 166.0039 med 565-urverk, ikke helgull, bare gullbelagt. Noen som har peiling på verdi? :) Klokka går, men den har nok ikke vært på service på nærmere femten år. Den er jo rimelig slitt også, så hadde nok hatt godt av litt generell TLC hos en urmaker ;)

Update. Klokka ble som ny med ny plexi og lett service :)

IMG_0523.JPG