Omegakafe – Løst og fast om, ja dere vet...

@Timebandit
Jeg fikk leke litt med noen av disse tidligere i år, og synes finishen på Speedy med månefase er aldeles nydelig. Som @Grendel påpeker kan man se et lite fotavtrykk på månen dersom man bruker lupe :)

Selv forelsket jeg meg smått i varianten med sølvgrå skive og grønn bezel. Som det fremgår av bildet nedenfor bærer de forholdvis massivt med sine 44mm, når det er sagt har jo jeg forholdvis puslete håndledd da. Ble forøvrig bare dårlige bilder denne dagen, var liksom morsommere å klå :rolleyes:


PSX_20160721_204330_zpstupkxza5.jpg


Er jo for øvrig kult at disse er METAS-sertifisert :)

PSX_20160420_150340_zpswcgeitgg.jpg
 
Jeg har også lekt med tanken på den blå, men trodde den kom på en del mer. Om du velger den stiller jeg meg i kø når du går lei ;)
 
Er det noen som vet hva som er forskjellen mellom Seamaster ref.2296.80 og 2297.80? Dette er chrono versjonen med gull og titan. Noen mener dette har noe med gult gull vs rose gull men etter litt googling får jeg ikke dette til å stemme.
 
Er det noen som har fanget opp nyss om noen prisstigning i nær fremtid? Følger de slavisk mønsteret til Rolex, eller er det en gang pr. kalenderår?
@JørgenO vet kanskje noe?
 
Hørte idag at Omega har lansert solbriller, og det første jeg tenkte var for noe tøv... Helt til jeg gikk inn på omegawatches.com

Jeg har alltid vært Omega hore for å si det rett ut, men nå har jeg bestemt meg at mitt neste ur ikke blir Omega. Blir mer og mer mote å dilldall samt mindre og mindre ur IMHO :(
 
Trøst deg med at Rolex også lager solbriller, lommebøker, nøkkelringer, capser, skjerf, you name it
Hørte idag at Omega har lansert solbriller, og det første jeg tenkte var for noe tøv... Helt til jeg gikk inn på omegawatches.com

Jeg har alltid vært Omega hore for å si det rett ut, men nå har jeg bestemt meg at mitt neste ur ikke blir Omega. Blir mer og mer mote å dilldall samt mindre og mindre ur IMHO :(
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen og Grendel
Noe dill er alltid gøy.
(Det kan jo være at solbrillene var hfj stygge). Men det kunne vært gøy å titte.

hilsen en som har Rolex-jakke!
(Og synes den er drit kul!)

8
 
Hei.
Har sett meg ut en av disse som neste kjøp.
Noen meninger rundt disse ?

Den nye Speedmasteren med min favoritt komplikasjon månefasekomplikasjon er utrolig lekker.
Den fåes også i sort med lenke.
Pris ca 95K
Kommer medio august ++

Vis vedlegg 10438


Vis vedlegg 10439


Også den nye Omega Planet Ocean chrono.
Denne er også flott.
Pris ca 68K
Kommer nå i juli.
Vis vedlegg 10440

Flott den nye remmen også.
Vis vedlegg 10441

Også denne i Sedna gull/stål er lekker.
Pris kr 145K ca.
Vis vedlegg 10442
La du denne ideen på is @Timebandit ?
Den sorte med månekomplikasjon er heilt utruleg RÅ IMO!
 
22208000.png
Hei,

Jeg er helt ny på dette forumet, trenger litt hjelp hva angår en Omega Seamaster (2220.80.00) er veldig interessert i en slik og aner ikke hva en slik kan være verdt. Noen som har innspill på hva som er fornuftig pris på en slik klokke og om det er en klokke som holder seg greit ifht verdi. Takk for svar :) (beklager stort bilde..)
 
22208000.png
Hei,

Jeg er helt ny på dette forumet, trenger litt hjelp hva angår en Omega Seamaster (2220.80.00) er veldig interessert i en slik og aner ikke hva en slik kan være verdt. Noen som har innspill på hva som er fornuftig pris på en slik klokke og om det er en klokke som holder seg greit ifht verdi. Takk for svar :) (beklager stort bilde..)

Det er en lekker klassisk Bond du viser der.

Denne finnes i flere typer. Quartz modellen er rimelig og mindre interessant. Disse ligger på 5-8-laken. Det er selvfølgelig de mekaniske som er inn. Disse finner du som medium size; 36?mm. Disse er også rimelige. Prisen er jeg ikke sikker på. 41mm er den normale. Her får du tak i de eldste med Omega 1120caliber eller den nye CoAxial urverket. Jeg vil tippe at du kan få pene klokker for fra ca 12-19-laken. CoAxial urverkene er artige!

Vær ops på at dette er en vanlig fake-modell. Det er mange slike i omløp. Kjøp fra en pålitelig person!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Vestfoldningen
Hei,

Takk for godt svar, hva tenker du fornuftig pris på en slik klokke vil være med disse forutsettningene, nylig service, 41mm med co axial urverk og med alt av papirer og eske ?

Det er en lekker klassisk Bond du viser der.

Denne finnes i flere typer. Quartz modellen er rimelig og mindre interessant. Disse ligger på 5-8-laken. Det er selvfølgelig de mekaniske som er inn. Disse finner du som medium size; 36?mm. Disse er også rimelige. Prisen er jeg ikke sikker på. 41mm er den normale. Her får du tak i de eldste med Omega 1120caliber eller den nye CoAxial urverket. Jeg vil tippe at du kan få pene klokker for fra ca 12-19-laken. CoAxial urverkene er artige!

Vær ops på at dette er en vanlig fake-modell. Det er mange slike i omløp. Kjøp fra en pålitelig person!

8
en
Det er en lekker klassisk Bond du viser der.

Denne finnes i flere typer. Quartz modellen er rimelig og mindre interessant. Disse ligger på 5-8-laken. Det er selvfølgelig de mekaniske som er inn. Disse finner du som medium size; 36?mm. Disse er også rimelige. Prisen er jeg ikke sikker på. 41mm er den normale. Her får du tak i de eldste med Omega 1120caliber eller den nye CoAxial urverket. Jeg vil tippe at du kan få pene klokker for fra ca 12-19-laken. CoAxial urverkene er artige!

Vær ops på at dette er en vanlig fake-modell. Det er mange slike i omløp. Kjøp fra en pålitelig person!

8
 
Hei alle. Spørsmål: se på bildet, klarer noen å tyde hva det står? Eller er det kun riper? Jeg kjøpte ny PO Master Chronometer hos Bjerke for noen uker siden så det er rart hvis det er riper. I de andre hjørnene er det lett å lese hva som står. Noen som har sett noe lignende?
DB93D58F-4801-45FB-A313-5D7A3AA38A3A_zps7svcmv0i.jpg
 
Hei alle. Spørsmål: se på bildet, klarer noen å tyde hva det står? Eller er det kun riper? Jeg kjøpte ny PO Master Chronometer hos Bjerke for noen uker siden så det er rart hvis det er riper. I de andre hjørnene er det lett å lese hva som står. Noen som har sett noe lignende?
DB93D58F-4801-45FB-A313-5D7A3AA38A3A_zps7svcmv0i.jpg
Setter en knapp på at det er NUF-nummeret til Bjerke :)