Omegakafe – Løst og fast om, ja dere vet...

Denne? 42mm, gamle versjonen med 8500-verket? Eller Speedmaster plexi?

Hatt begge før, og tenker å gå til anskaffelse av en av dem igjen. Beslutningsvegring....

E84C8F21-BBE8-43C3-85A3-CD21A08F7DDF.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Denne? 42mm, gamle versjonen med 8500-verket? Eller Speedmaster plexi?

Hatt begge før, og tenker å gå til anskaffelse av en av dem igjen. Beslutningsvegring....

Vis vedlegg 110417
Begge vil bli bra, men

Jeg liker ikke at Seamasteren (med unntak av de nyeste kronografene med cal 9900) bare har 25,200 vph, men hvis jeg skulle hatt Seamaster ville jeg gått for Omega Seamaster Spectre. Jeg foretrekker sistnevnte rent utseendemessig, den fremstår som en større klassiker, den holder seg bedre i pris og strengt tatt klarer jeg meg ofte uten heliumventil.

Siden sistnevnte ikke er blant valgene dine, ville jeg derfor gått for en klassisk utgave av Speedmaster (eneste variant av sistnevnte jeg personlig har hatt på armen er forøvrig DSOTM, som jeg liker bedre av forskjellige årsaker).

Sikkert lurest å stikke innom AD å prøve begge på armen i samme seanse så får du nok en følelse for hva som blir best - lykke til!
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvermansen
Begge vil bli bra, men

Jeg liker ikke at Seamasteren (med unntak av de nyeste kronografene med cal 9900) bare har 25,200 vph, men hvis jeg skulle hatt Seamaster ville jeg gått for Omega Seamaster Spectre. Jeg foretrekker sistnevnte rent utseendemessig, den fremstår som en større klassiker, den holder seg bedre i pris og strengt tatt klarer jeg meg ofte uten heliumventil.

Siden sistnevnte ikke er blant valgene dine, ville jeg derfor gått for en klassisk utgave av Speedmaster (eneste variant av sistnevnte jeg personlig har hatt på armen er forøvrig DSOTM, som jeg liker bedre av forskjellige årsaker).

Sikkert lurest å stikke innom AD å prøve begge på armen i samme seanse så får du nok en følelse for hva som blir best - lykke til!
Takk for supert svar! TS leverer! :)

Jeg har forøvrig eid begge flere ganger, jeg har prøvd begge side om side flere ganger, likevel sitter jeg her igjen....o_O

Livet er ikke lett... Jungelen av klokker en vil ha gjør det ikke lettere.... #ilandsproblemer
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Yes
Fattet akkurat samme beslutning i helga, bare med 8900 versjon av seamaster. Har kjøpt nytt hus,så en av de måtte ut og endte opp med å selge speedmaster. Jeg vektla bedre vanntetthet, dato og safirglass, men det var ikke noe n enkel beslutning.
 
Hei klokkevenner. Jeg har gledet meg med min Omega FOIS i over et år, og kommet fram til at det nå er på tide å finne en passende stållenke. Jeg observerer at de vanligste alternativene for FOIS / CK2998 er 1125/560 (vintage) eller 1565/976 (moderne). På Omega sine hjemmesider opplyses det om at Speedmaster ‘57 (1957 Trilogy) har lugs-avstand på 19mm, og jeg lurte derfor på om det er noen på dette forumet som har erfaringer med å kombinere denne lenken med en FOIS? Lar dette seg i det hele tatt gjøre, og er det mulig å bestille denne lenken hos AD?
 
4CB346EF-0A63-42C9-958E-8CAA68854348.jpeg
39284988-C664-4585-A0BC-C8A1FFBC857F.png

Ja He-ventilen er fortsatt rævva unødvendig og til bry. Og akkurat denne modellvariasjonen ser litt LEGO ut. Men jeg liker den. Det er bare noe med den. Heftig oppgradering av gammel god sliter. Robust bygget, topp urverk og lesbarhet deluxe. Og prisen? 42! 6 mindre enn feks AT. Hvorfor?

Man blir aldri for gammel for LEGO! Denne er gøy og god
 
Hei.

Har vært på utkikk etter en AT2500 med hvit skive og blå visere en stund.

Er det noen som kan hjelpe meg å vurdere denne klokken:

https://omegaforums.net/threads/ome...ra-2503-33-39mm-blue-accent-white-dial.78330/

Setter veldig pris på all hjelp :)
Dyr? Står ikke hvor gammel den er og har ukjent servicehistorikk, så du må regne inn en mulig service + norsk moms. Du bør sjekke hvilken versjon av 2500 urverket som sitter i, første versjon var det vistnok problemer med. Regner med at garanti har utløpt.
Fin klokke da :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Tusen takk for et godt svar @chronometer !

Jeg er enig i at den var litt dyr. Skal sjekke med selger om hvor gammel den er, servicehistorikk og hvilket versjon av verket som sitter i.

Takk igjen! :)