Omega Seamaster-tråden

Tenker Bondklokken ja! Syns historien bak er kul, men dersom enn ikke får noe igjen for en quartz vs auto som vintage om noen år, så er vel sistvalgte beste alternativ?:)

Jeg ville uten tvil kjøpt brukt Omega Seamaster Professional Automatic Ref: 2531.80.
Dette er klokken Pierce Brosnan brukte i filmene etter Golden Eye. Klart mye mer spennende med mekanisk urverk fremfor Quartz. Fordelen med denne fremfor noen nyere CoAxial er at du får bølgene på skiven + den er antimagnetisk (så vidt jeg vet). Den er litt billigere også. Ser for meg du må ut med alt fra 15.000-21.000 kr for en komplett boks og papirer med grei service historie. Eneste negative for de som ikke liker det er kanskje lenken. Den er vel også ETA urverk.
 
Ingen av urverkene som sitter i diver 300M er såvidt meg bekjent antimagnetisk. Det er vell kun forbeholdt de nyere urverkene til Omega som ikke sitter i denne klokken.
 
Ingen av urverkene som sitter i diver 300M er såvidt meg bekjent antimagnetisk. Det er vell kun forbeholdt de nyere urverkene til Omega som ikke sitter i denne klokken.

Skal ikke si at jeg er helt sikker men trodde Ref: 2531.80 er antimagnetisk. Tror at om du åpnet denne klokken har den en antimagnetisk beskyttelse over 1120 urverket.
 
Jeg ville uten tvil kjøpt brukt Omega Seamaster Professional Automatic Ref: 2531.80.
Dette er klokken Pierce Brosnan brukte i filmene etter Golden Eye. Klart mye mer spennende med mekanisk urverk fremfor Quartz. Fordelen med denne fremfor noen nyere CoAxial er at du får bølgene på skiven + den er antimagnetisk (så vidt jeg vet). Den er litt billigere også. Ser for meg du må ut med alt fra 15.000-21.000 kr for en komplett boks og papirer med grei service historie. Eneste negative for de som ikke liker det er kanskje lenken. Den er vel også ETA urverk.

2220.80.00 har coaxial og bølgeskive :) Ellers er forskjellene at denne har applied markers og noe rød skrift.

https://www.omegawatches.com/planet-omega/cinema/james-bond/

22208000.png
 
IMG_0779.JPG


Første gang på lenge uten en seamaster..
Ser nå på "The world is not enough" og han ardbeg sier meg at jeg burde gjøre noe med det.
Er det noen som har en pen 2531.80 for salg? :rolleyes::)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Noen som vet om det finnes nye Seamaster PO 2500 til salgs hos AD fortsatt, eller er det noen år siden det var mulig å finne?
 
Noen som vet om det finnes nye Seamaster PO 2500 til salgs hos AD fortsatt, eller er det noen år siden det var mulig å finne?

Gikk ut av prod rundt 2011/2012, så de finner du nok ikke i hyllene lenger.

Bruktmarkedet er jo alltids en mulighet. :)
 
IMG_7036.JPG
Noen som har en anelse om hva en 2008 modell Planet Ocean er verdt? Udokumentert service i 2015. 45,5mm. Ref 22085000.
 
Hei. Fant denne omega seamaster 30. Er det noen som vet noe om den? Om hvor gammel den er? Må trekkes opp
 

Vedlegg

  • IMG_0409.JPG
    IMG_0409.JPG
    127,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_0410.JPG
    IMG_0410.JPG
    194,9 KB · Visninger: 0
Så noen kommenterte annonsen på Klokkeriet nylig @seikoskar . En kar hadde vært oppe hos selger og sa at det var kosher. Klokken hadde han "funnet", dvs. kjøpt, gjennom et dødsbo eller konkursbo.