Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Første innlegg

Heisann!

Jeg skriver for tiden fra det fjerne utland, er medisinstudent i Danmark, og klager overhode ikke på tilværelsen her. Har snoket rundt på TS i en god stund, men nå har jeg altså tenkt å begynne for alvor. Mitt håndledd blir utsatt for en daglig strid mellom en Tag Heuer Aquaracer 300 m/blå skive og en IWC Portuguese Yatch Club i stål med sort skive; en samling jeg er særdeles fornøyd med, men er alltid på utkikk etter å utvide dersom lommeboken tillater det. For tiden er drømmeklokken en JLC Grande Reverso, men dere kjenner sikkert til hvordan slikt endrer seg omtrent fra time til time.
Utover å overvåke TS anonymt, så er jeg på fritiden særdeles glad i HiFi, sport (gjøre, ikke se på), fotografi, bilær, båtær (er dog ikke fra Fredrikstad) og selvfølgelig blod....

Personlig er jeg alt for dårlig til å forevige mine klokker med fine motiver, så per nå, er dette mitt "beste" bilde av IWCen; særdeles mye makroeffekt, og den deilige svenske skjærgården i bakgrunnen.



Så det var kort om meg, skal gjøre mitt ytterste til å bidra til å opprettholde den gode kvaliteten på wristhots og innlegg her inne! :)
 
Hei!

Jeg er en Telemarking (Notodden) i siste halvdel av 30årene. Er ganske nybitt av klokkebasillen, men er redd dette kan bli en dyr hobby! Dette er vel noe de fleste av dere vet endel om, vil jeg tro!?

Jobber i et firma som heter FMC Technologies, så det blir endel reising i jobb. Men jeg reiser også endel på fritiden, årets sommerferie blir biltur med noen kamerater og vi skal blant annet innom Zermatt i Sveits, så kanskje det blir en ny klokke? :)

Utenom å reise så liker jeg å sykle terrengsykkel og fiske, og gå turer i skog og fjell. (Nå begynte dette nesten å høres ut som en kontaktannonse) av klokker så har jeg ikke så veldig mye spennende enda, men beholdningen så langt er:1 stk Oris Aquis Titan, 1 stk Edox Les Vauberts, 1 stk Candino, 1 stk Tissot, 1 stk Polar til trening og 3-4 "moteklokker" type: Moods Of Norway o.l (men å nevne slikt her, er kanskje som å banne i kirken)

Ellers er jeg såpass nybegynner at jeg ikke helt henger med i klokke teminiologi, så ord som f.eks "Beater" og "AD" er for meg: "noe jeg har lest her, men ikke skjønner betydningen av". Så fint hvis noen kunne linket til en "ordbok" eller "dumme spørsmål" hvis det finnes her inne?

Forumet virker til å være veldig vennlig og bra, så jeg ser frem til å henge rundt her.

Vi sees.
 
Jeg er en Telemarking (Notodden) i siste halvdel av 30årene. Er ganske nybitt av klokkebasillen, men er redd dette kan bli en dyr hobby! Dette er vel noe de fleste av dere vet endel om, vil jeg tro!?

Jobber i et firma som heter FMC Technologies, så det blir endel reising i jobb. Men jeg reiser også endel på fritiden, årets sommerferie blir biltur med noen kamerater og vi skal blant annet innom Zermatt i Sveits, så kanskje det blir en ny klokke? :)

Utenom å reise så liker jeg å sykle terrengsykkel og fiske, og gå turer i skog og fjell. (Nå begynte dette nesten å høres ut som en kontaktannonse) av klokker så har jeg ikke så veldig mye spennende enda, men beholdningen så langt er:1 stk Oris Aquis Titan, 1 stk Edox Les Vauberts, 1 stk Candino, 1 stk Tissot, 1 stk Polar til trening og 3-4 "moteklokker" type: Moods Of Norway o.l (men å nevne slikt her, er kanskje som å banne i kirken)

Ellers er jeg såpass nybegynner at jeg ikke helt henger med i klokke teminiologi, så ord som f.eks "Beater" og "AD" er for meg: "noe jeg har lest her, men ikke skjønner betydningen av". Så fint hvis noen kunne linket til en "ordbok" eller "dumme spørsmål" hvis det finnes her inne?

Forumet virker til å være veldig vennlig og bra, så jeg ser frem til å henge rundt her.

Vi sees.
Hei og velkommen!

Jeg er selv ganske ny her og har gjort liknende observasjoner som deg; her en vennligheten og storsinnet ofte til stede i større grad enn man er vant til, og det gjør forumet til et hyggelig og morsomt sted å være. Og når det gjelder kirkebanning er takhøyden stor, det eneste som nok ikke aksepteres er fakes. Og som vi pleier å si her inne; pics or it didn't happen, så vis oss gjerne klokkene dine også! Vi er hunder etter bilder!

I begynnelsen slet jeg også med alle forkortelsene som ikke nødvendigvis ga mening for en nylig innflyttet, men det kommer fort; bare å venne seg til! Som regel er det engelske forkortelser, AD betyr Authorized Dealer. En beater er bare en klokke som tåler litt juling, «a watch that can take a beating», kanskje i motsetning til en litt skjørere vintageklokke. Men du vil også se at oppfatningen av hva som egner seg som beater er høyst forskjellig fra person til person, så det er nok opp til deg selv å avgjøre hva en beater er i dine øyne.

Noen ordbok er foreløpig ikke lagt ut, men dumme spørsmål skal du ikke være redd for å stille, det gjør de fleste rett som det er og får som oftest svar!
 
Hei og velkommen!

Jeg er selv ganske ny her og har gjort liknende observasjoner som deg; her en vennligheten og storsinnet ofte til stede i større grad enn man er vant til, og det gjør forumet til et hyggelig og morsomt sted å være. Og når det gjelder kirkebanning er takhøyden stor, det eneste som nok ikke aksepteres er fakes. Og som vi pleier å si her inne; pics or it didn't happen, så vis oss gjerne klokkene dine også! Vi er hunder etter bilder!

I begynnelsen slet jeg også med alle forkortelsene som ikke nødvendigvis ga mening for en nylig innflyttet, men det kommer fort; bare å venne seg til! Som regel er det engelske forkortelser, AD betyr Authorized Dealer. En beater er bare en klokke som tåler litt juling, «a watch that can take a beating», kanskje i motsetning til en litt skjørere vintageklokke. Men du vil også se at oppfatningen av hva som egner seg som beater er høyst forskjellig fra person til person, så det er nok opp til deg selv å avgjøre hva en beater er i dine øyne.

Noen ordbok er foreløpig ikke lagt ut, men dumme spørsmål skal du ikke være redd for å stille, det gjør de fleste rett som det er og får som oftest svar!
Takk, og takk for forklaringen av AD og Beater, nå forstår jeg ihvertfall litt mer av hva som blir snakket om. :)
 
Hei, mitt navn er Kristoffer og har egentlig alltid vært fascinert av ur.
Men det er ikke før nå jeg har hatt økonomi til å skaffe meg noe virkelig pent. Jeg ønsker som så mange andre å bygge opp en respektabel samling, og har kommet frem til at jeg først og fremst trenger følgende:

Beater/arbeidsklokke (Jobber på boredekk i Nordsjøen ) bruker en Citizen promaster titanium eller Tag heuer formula 1. (Disse er de eneste klokkene jeg har)

Hverdagsklokke
Dykkerur
Dressur
Kronograf
Noe spesielt.

Jeg mangler altså det meste, men har en vag ide om hva jeg ønsker meg. Er det noen som har et forslag til min første av mange ? Jeg har et budsjett på ca 50000. Alternativer som er i hodet mitt akkurat nå : Omega speed og Sea (po) master. Rolex sub, breitling navitimer. Tusen takk for et flott forum.

Kristoffer
 
Hei, mitt navn er Kristoffer og har egentlig alltid vært fascinert av ur.
Men det er ikke før nå jeg har hatt økonomi til å skaffe meg noe virkelig pent. Jeg ønsker som så mange andre å bygge opp en respektabel samling, og har kommet frem til at jeg først og fremst trenger følgende:

Beater/arbeidsklokke (Jobber på boredekk i Nordsjøen ) bruker en Citizen promaster titanium eller Tag heuer formula 1. (Disse er de eneste klokkene jeg har)

Hverdagsklokke
Dykkerur
Dressur
Kronograf
Noe spesielt.

Jeg mangler altså det meste, men har en vag ide om hva jeg ønsker meg. Er det noen som har et forslag til min første av mange ? Jeg har et budsjett på ca 50000. Alternativer som er i hodet mitt akkurat nå : Omega speed og Sea (po) master. Rolex sub, breitling navitimer. Tusen takk for et flott forum.

Kristoffer

Vanskelig å komme unna en Submariner som førsteklokke. Hva med en Seadweller? Bør kunne anskaffet meget pent brukt til under 40. En helt fantastisk klokke! Da har du dykkerklokke også, og er godt på vei inn i neste ur.
 
Vanskelig å komme unna en Submariner som førsteklokke. Hva med en Seadweller? Bør kunne anskaffet meget pent brukt til under 40. En helt fantastisk klokke! Da har du dykkerklokke også, og er godt på vei inn i neste ur.

Har absolutt tenkt tanken, men jeg har en sperre mot å kjøpe brukt (ihvertfall første godklokken) dersom sølvprisen bikker 20.15 i nærmeste fremtid, så har jeg et betydelig romsligere budsjett. Da kan det lett bli en ny seadweller :)
 
Hej!

Jag håller till vardags till på klocksnack.se och tittar in på rolexforums.com då och då.

Det händer att jag befinner mig i Norge, och skulle gärna delta i GTG om tillfälle erbjuds. Framför allt hoppas jag kunna sälja några klockor som fattiga svenskar uppenbarligen inte har råd med, då jag skulle vilja prova nytt.
 
Har lest på TS i flere år. I senere tid våget meg til å kjøpe og selge litt via markedet her inne. Kun gode erfaringer. Mann på snart 39 og har klokkedilla. Men ikke nok penger til å kjøpe "grailen" enda. Det går i trappetrinn for meg som for de fleste andre tenker jeg. Er hektet på Sinn for tiden men drømmer om PP Aquanaut en gang i fremtiden.

Samlingen består av et Omega lommeur fra 1937. Swatch Sistem 51 i rød, svart og hvit (solgt den blå til en goodguy på forum men må vel kjøpe den igjen). Sinn UX EZM2B og Sinn 857 UTC. Utallige billigklokker totalt uten mening som ligger i en skuff.

Kunne tenke med en GMT Master II med pepsicola bezel men det får vente litt.

Bilder av Sinnklokkene:

857 UTC

imagejpg5_zps7d7765e0.jpg


EZM 2B

imagejpg2_zps64631cb6.jpg
 
Ny her

hei alle sammen!!!

Jeg er ny her på tidsonen.no! Jeg er fra Nederland så det kan være at det finnes noe skrivefeil i postene mine og håper at det går fint ;). jeg flyttet til bergen i slutten av 2012 og klokker er en av min store hobbyer. Favorittmerke er vel Omega og jeg håper å kjøpe min første Omega om få uker (heia skattepenger ;)). Til den tiden kommer må jeg bruke noe av mine andre klokker ut av skrinet. Jeg skal ikke poste alle mine klokker men de 2 klokker som jeg bruker mest er min Certina DS Action Diver og min Tissot Visodate, begge kjøpt hos Protid i Bergen :)

Jeg er ingen fotograf så jeg håper at dere liker bildene mine likevel :)

Visodate:

2r3whu1.jpg


DS Diver Titanium på original Titaniumlenke:

5p22vo.jpg


Og på original gummireim:

1pdk3l.jpg


Og en liten lumeshot:

vs0v1e.jpg


Håper å bidra litt i diskusjoner her og lære mye! Og ikke minst ha en hyggelig klokkeprat!!!

God natt!
 
Velkommen skal du være! @Rene :D Min Visodate hilser tilbake!:D

Gratulerer med en flott seier over Spania!:mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
hei alle sammen!!!

Jeg er ny her på tidsonen.no! Jeg er fra Nederland så det kan være at det finnes noe skrivefeil i postene mine og håper at det går fint ;). jeg flyttet til bergen i slutten av 2012 og klokker er en av min store hobbyer. Favorittmerke er vel Omega og jeg håper å kjøpe min første Omega om få uker (heia skattepenger ;)). Til den tiden kommer må jeg bruke noe av mine andre klokker ut av skrinet. Jeg skal ikke poste alle mine klokker men de 2 klokker som jeg bruker mest er min Certina DS Action Diver og min Tissot Visodate, begge kjøpt hos Protid i Bergen :)

Jeg er ingen fotograf så jeg håper at dere liker bildene mine likevel :)

Håper å bidra litt i diskusjoner her og lære mye! Og ikke minst ha en hyggelig klokkeprat!!!

God natt!
Velkommen @Rene! Og ekstra velkommen fordi du er utlending, det er ikke så mange aktive ikke-norske her; en svenske og en franskmann er det jeg kommer på i farta. Skrivefeil trenger du ikke bekymre deg for, du ser ut til å ligge over gjennomsnittet for nordmenn... Men pass på å skrive Bergen med stor B, det er mange bergensere her inne og du vet jo hvordan de er, hehe...

Og vis oss gjerne dine andre klokker også!
 
Redigert av en moderator:
Velkommen @Rene! Og ekstra velkommen fordi du er utlending, det er ikke så mange aktive ikke-norske her; en svenske og en franskmann er det jeg kommer på i farta. Skrivefeil trenger du ikke bekymre deg for, du ser ut til å ligge over gjennomsnittet for nordmenn... Men pass på å skrive Bergen med stor B, det er mange bergensere her inne og du vet jo hvordan de er, hehe...

Og vis oss gjerne dine andre klokker også!

Det var det første jeg lærte, at jeg ikke bor i Norge men i Bergen ;) Selv legger jeg ikke så mye vekt i det men med en Samboer (med stor S) fra Bergen er det klart at jeg har tilpasset meg en del. Til å med dialekten er tilpasset og jeg sparer dere fra for min Bergenske skrivestil ;)

De andre klokker er ikke så spesiale, resten av samlingen består av:

  • Certina DS Podium Titanium (på bilde på NATO, har også original lenke)
    34h6jbl.jpg¨
  • Seiko Kinetic auto relay (SNG043)
    53445d1182481267-fs-mint-seiko-kinetic-auto-relay-sng043-seiko-k2-2.jpg
  • Seiko w358-4a10 (digital vintage watch)
    W3584A101-400x500.jpg
  • Garmin Forerunner 610 (løpeklokke)
  • Fossil (vet ikke type)
    safe_image.php
  • Timex T2N820
    t103244_03.jpg
  • Casio G-shock g7710-c
 
Redigert av en moderator:
Kanskje greit å introdusere meg først som sist.

Har fulgt med lenge, men aldri hatt behov for å poste. Måtte dog lage meg en account i dag da jeg nylig ble scammet: http://www.tidssonen.no/forum/sikke...scammet-just-got-scammed-kenvw-watches-24033/

Ellers har jeg vært interessert i klokker i 3-4 år. Økonomien har ikke alltid vært på topp så har sjeldent mer enn 1-2 klokker, men har hatt gleden av å eie et par fine over årenes løp :)
 
Hei hei. Forholdsvis ny på forumet. Som flere andre har jeg spionert litt før jeg nå er "passe" aktiv inne på forumet. 23 år fra Drammen. Ble bitt av den fantastiske klokkebasillen for røflig 1 år tilbake, og skjønner at denne interessen har kommet for å bli. Litt rookie, og har opp igjennom året prøvd å finne "keeperen". Nå sitter jeg på en nyinnkjøpt hvit 216570 som ble kjøpt av en hyggelig kar her inne på forumet. Akkurat denne hadde jeg tvilsomt endt på ellers hadde jeg ikke vært her inne :) Min take på det: Flott portal for kjøp og salg, ekstremt mye nyttig informasjon og utvilsomt mange hyggelige klokkeentusiaster.
 
Hei hei. Forholdsvis ny på forumet. Som flere andre har jeg spionert litt før jeg nå er "passe" aktiv inne på forumet. 23 år fra Drammen. Ble bitt av den fantastiske klokkebasillen for røflig 1 år tilbake, og skjønner at denne interessen har kommet for å bli. Litt rookie, og har opp igjennom året prøvd å finne "keeperen". Nå sitter jeg på en nyinnkjøpt hvit 216570 som ble kjøpt av en hyggelig kar her inne på forumet. Akkurat denne hadde jeg tvilsomt endt på ellers hadde jeg ikke vært her inne :) Min take på det: Flott portal for kjøp og salg, ekstremt mye nyttig informasjon og utvilsomt mange hyggelige klokkeentusiaster.

Velkommen hit @Kremmerhuset!

Er en god gjeng fra Drammen her inne nå :)
 
Redigert av en moderator:
Heisann!

Etter fleire månadar med leiting på nettet har eg endeleg tatt steget frå quartz til mekanisk.
Har vore innom mange ulike klokker, som f.eks nomos og speedmaster pro, men kom fram til at eg måtte ha ei klokka som tåler vatn. Enda difor opp med seamaster 2254.50, som er på veg i posten no. Gler meg til å få den på armen.
Har skjønt at det er ein del andre her på forumet som har (og har lyst på) denne klokka, så det er jo kjekt.
 
Hei.
Etter et års tid med "hangaround" er det kanskje på tide å lette på sløret?
27 år og fra Horten, bosatt Tønsberg etter 5 år i Stavanger. Alltid likt stil, så klokker har vært naturlig å like. Ellers er det mest bil det går i (italiensk). Samt livsstil. God mat og drikke er en selvfølge. Stort sett jeg som står for kokkelering hjemme, og er heldig med en mor som er kokk så jeg kan plukke opp litt tips.

Klokkefacinasjonen startet vel for alvor når jeg var 16 år og fikk en Certina DS Titanium av min mor i gave. Denne var daglig på armen helt til jeg kjøpte min første mekaniske for ca 5 år siden. Tissot PRS 516. Denne passet meg fint med blå skive, svart bezel og mye "racingdetaljer". Baklokket er jo toppen av kaka på denne!
Nå er det dags å gå videre. Holdt lenge på å kjøpe meg en Tag Heuer Aquaracer, for så nesten å handle en Breitling Superocean Steelfish. Holdt meg litt der og tittet mye på litt nyere Superocean også. For så å dette tilbake på Tag igjen.
Nå har jeg i midlertid satt ned foten. Siden min far har en Rolex GMT "fat lady" kan ikke jeg være noe dårligere. Det blir en GMT IIc 116710.

Ser ferm til å finne uret, og har hatt stor glede å lese gjennom noen tråder her.
Angående bortforklaringer til min bedre halvdel, har vi heldigvis et så bra forhold at vi kan være ærlige med hverandre. Hun sier det meste er greit så lenge jeg har råd til å kose meg sammen med henne også. Så slår jeg stadig i bordet med at jeg hverken røyker, spiller på hest eller drikker usedvanlig mye alkohol. Selv om Italienske biler sluker sitt og detailing er heller ikke billig. Men når jeg tok frem Surfex HD for å vaske dusjen, da ble hun imponert over hvor rent det ble ;)