Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Takk for mye god lesning så langt!

Hei,

Jeg registrerte meg på forumet ganske nylig etter anbefaling fra et annet medlem. Samtidig som jeg sier mitt første "hei" her inne ønsker jeg å takke for all kunnskapen som blir delt her inne. Jeg har brukt litt tid på å orientere meg og lærer mye nytt.

Som mitt brukernavn antyder er jeg en kar (mann) og er klar for å kjøpe meg en ordentlig klokke. Foreløpig bruker jeg tiden på å finne ut hva slag ur jeg vil ha, da det første ville måtte tjene flere formål (pent og hverdagslig). Har foreløpig startet med å lese meg opp på Rolex, men har ikke låst meg til at dette blir mitt første urmerke. Hvis noen har lagt sin elsk på et annet merke enn Rolex kan jeg sikkert forføres til å bruke mer tid på å sette meg inn i dette :)

Når det gjelder Rolex er jeg nok mest begeistret for rent Stål og syntes Datejust II og Submariner er interessante valg, sistnevnte med grønn bezel. Det er imidlertid to ganske forskjellige klokker så jeg må nok bruke noe mer tid på å orientere meg i klokkejungelen. Her er tidssonen til stor hjelp, takk igjen.
 
Hei alle sammen.

Har hatt bruker her i halvannet år, og nå er det på tide med en liten introduksjon.
Er 25 år, bosatt i Oslo.
Har hatt interesse for "ordentlige" klokker i et par år nå. Et par kolleger som gikk til innkjøp av Rolex og Omega, og så satt jeg der med en Casio G-Shock..
Det endte som det måtte, med at jeg kjøpte en Omega Seamaster PO XL 8500 i fjor vinter, utvidet med en PAM 321 i mai i år. Begge kjøpt her på forumet.

Jeg som tenkte at lysten på ny klokke skulle roe seg litt etter at jeg kjøpte Paneraien, men det fungerer visst ikke sånn..

Foruten klokker så bruker jeg en stor del av fritiden på å reise, primært med fly.

Takk for meg!
 
Hei!

Jeg har vært innom forumet ofte de siste månedene og lest, så det var vel på tide at jeg fikk meg bruker her. Jeg er 22 år gammel og student, og bor i Bodø. Har lenge hatt en stadig voksende interesse for klokker, selv om jeg personlig ikke eier det man kan kalle ei "skikkelig" klokke enda (et resultat av studenttilværelsen). Dette håper jeg å snart få gjort noe med, og jeg får bruke tiden fram til da til å tilegne meg mest mulig kunnskap! :)
 
Får hive meg på her, har lest mye på forumet, men aldri lagd meg en bruker. Er 29 år gammel fra Oslo med sans for blant annet biler og klokker.

Alltid vært interessert i klokker, min første Ordentlige klokke var en Citizen Pro Master Eco Drive. Jeg likte konseptet med noe vedlikeholdsfritt som har mange funksjoner. Lader seg via sollys og stiller seg automatisk inn om natten. Den tikker og går, fortsatt "fullt" på batteri-indikatoren i dag.

Noen måneder senere var jeg så heldig at jeg kunne kjøpe meg en skikkelig mekanisk klokke. Jeg tittet på Breitling, Omega, Tag Heuer og Rolex. Endte opp med en ny 50 års jubileum GMT II fra Bjerke (Den med Grønn viser). Denne har blitt brukt til alt fra bilskruing til snekring, men den har holdt seg overraskende godt. En liten polering så er den så god som ny (Nesten).

Har hatt disse to klokkene siden ca 08 - 09 mener jeg, men i år bet basillen igjen.

Først kjøpte jeg meg en Tissot T-Race Black (Mekanisk) da jeg liker racing utseende og den mekaniske kronograf-funksjonen.

Deretter ble det en Casio G-Shock Rangeman med "Tough Solar" og Multiband, samt barometer, thermometer, altimeter osv. Ett flott verktøy, og dette er klokken jeg kommer til å bruke når jeg gjør "Dirtywork" fremover.

Når jeg kjøpte denne Rangemanen i Tyskland, så damen bak skranken Rolexen min, og vi kom litt i prat. Husker ikke helt hva som ble sagt men hun spurte om hva som var favorittklokken min. Jeg svarte da at jeg alltid har vært svak for Monaco klokken. Uten at jeg spurte hentet hun frem 3 forskjellige Monacoer slik at jeg kunne prøve. Jeg ble virkelig overrasket over servicen, jeg hadde jo bare kjøpt en Casio til 3000 kroner. Der fant jeg ut at kronografversjonen ble litt for stor for håndleddet mitt, men at versjonen uten, Caliber 6 var perfekt.

Så i dag bestilte jeg meg en Monaco, litt synd å ikke bestille fra Tyskland der jeg først fikk prøvd de, men det er noe trygt med å kjøpe de fra en urmaker i Norge :)

Bilder dukker vel opp etterhvert.
 
Hei sann, 25-åring fra Oslo her. Har fulgt med på forumet en stund, og kjøpte faktisk min første "ordentlige" klokke her, en Breitling Superocean Heritage 42.

7937_10152120931231992_1400374780_n.jpg


Klokker begynte vel å bli et tema for meg under utenlandstjeneste med Forsvaret, når gutta satt og bestilte Rolex, Breitling osv. gjennom rabattavtaler som Forsvaret hadde med norske urmakere. Plutselig var det en del fine klokker å se under våpenpussen...så da meldte interessen seg, og jeg endte opp med et fint ur etterhvert etter ankomst Norge igjen.

Neste mål blir vel å få tak i en Rolex Submariner...

- W
 
Redigert:
Hei sann, 25-åring fra Oslo her. Har fulgt med på forumet en stund, og kjøpte faktisk min første "ordentlige" klokke her.

Klokker begynte vel å bli et tema for meg under utenlandstjeneste med Forsvaret, når gutta satt og bestilte Rolex, Breitling osv. gjennom rabattavtaler som Forsvaret hadde med norske urmakere. Plutselig var det en del fine klokker å se under våpenpussen...så da meldte interessen seg, og jeg endte opp med et fint ur etterhvert etter ankomst Norge igjen.

Neste mål blir vel å få tak i en Rolex Submariner...

- W

Velkommen @wheitmann, men du glemte å si hvilken klokke du har kjøpt samt å legge ved et bilde av klokken ;)
 
Redigert av en moderator:
Hei!

Etter å ha vært en "skygge" her inne i ca.16 måneder, hvorpå jeg har planlagt mitt "første" klokkekjøp, har jeg i dag tatt steget... Klokken er bestilt fra Tyskland, og jeg har blitt medlem!

Jeg er en mann på 25 år som oppholder seg i oslo-området. Jeg har studert økonomi og finans tidligere, og jobber nå naturlig nok med nettopp dette. Klokkeinteressen ble vekket for ca 16 måneder siden uten at det var noen åpenbar grunn til det, fikk bare plutselig øynene opp for mekaniske ur, og siden har "galskapen" forplantet seg.

Men nok om meg... Klokken som er bestilt er en Sinn 104 St Sa, med sort skinnreim og hvit contrast stitching (blir nok fort flere reimer, så kom gjerne med forslag :D). Tror dette er et godt sted å starte, og har allerede begynt å planlegge neste klokke :D Har en meget sterk forkjærlighet for A. Lange & Söhne, og håper på å kanskje ta det steget en dag (Datograph er for meg helt øverst på listen).

Er liksom noe litt kleint med å "introdusere" seg selv på denne måten...
 
Redigert:
Da er det vel på tide med en presentasjon

Hei!
Jeg er en gutt som glir gjennom ungdomsskolen nå for tiden. Har flere interesser bla. klokker/ur(selvsagt), lage mat, klær og lignende. Begynte å lese på tidssonen tidlig desember 2013 og ble medlem i januar. Akkurat nå har jeg bare en klokke (Certina DS Podium quartz) men neste klokke blir nok konfirmasjonsklokka neste år. Satser på noe innenfor rolex, Omega (seamaster 300 Master co-axial) eller noe annet morsomt ;)
 
Redigert:
Hei!

Eg har vert medlem her siden tidlig august, og har allerede kjøpt/solgt klokker/reimer her inne. Eg er ein 20 år gammal mann fra vestlandet, som jobbar i Forsvaret. Interesserer meg for fly, og innen luftfart er vel klokker eit obligatorisk interessepunkt? Eg har endå ikkje det dykk klassifiserer som "skikkelege" klokker, men det kjem etterkvart.

Mvh
Morten
 
Hei!

Eg har vert medlem her siden tidlig august, og har allerede kjøpt/solgt klokker/reimer her inne. Eg er ein 20 år gammal mann fra vestlandet, som jobbar i Forsvaret. Interesserer meg for fly, og innen luftfart er vel klokker eit obligatorisk interessepunkt? Eg har endå ikkje det dykk klassifiserer som "skikkelege" klokker, men det kjem etterkvart.

Mvh
Morten

Velkommen skal du være!:D
 
Hei!

Eg har vert medlem her siden tidlig august, og har allerede kjøpt/solgt klokker/reimer her inne. Eg er ein 20 år gammal mann fra vestlandet, som jobbar i Forsvaret. Interesserer meg for fly, og innen luftfart er vel klokker eit obligatorisk interessepunkt? Eg har endå ikkje det dykk klassifiserer som "skikkelege" klokker, men det kjem etterkvart.

Mvh
Morten

Velkommen!
 
På tide med en presentasjon!

For ca 7 år siden kjøpte jeg min første klokke som kostet mer enn noen hundrelapper. Det var Rado som trigget meg. Husker jeg hadde sett en på armen til en kompis og ble nysgjerrig. Men, tanken på å bruke 20` på en klokke var ut av en annen verden den gang. De tankene forsvant på sekunder da jeg prøvde en på armen.

Etter det har jeg kjøpt litt hummer og kanari på finn.no. Oppdaget forumet rett før sommeren i år, og i det jeg opplever som god TS-ånd ble det dyrt.. Hummer og kanari er borte og jeg sitter igjen med en Omega PO, og en grail jeg ikke trodde jeg skulle kjøpe før jeg var blitt voksen. Jeg ble tydeligvis voksen for et par uker siden og er nå den heldige eier av en vintage Rolex GMT Master II.
Det er mulig å kjøpe lykke <3 Det er også mulig lykken er kortvarig da jeg fikk prøve en Rolex Submariner i helgull på armen i går kveld. Heftig klokke!

Jeg er 34 år og bosatt i Drammen. Lykkelig gift med 2 barn, hund/hamster (Chihuahua). Elsker god lyd, men er ikke særlig teknisk anlagt. Med andre ord lett bytta for gutta i Soundgarden og Hi-Fi Klubben. Det samme gjelder bil, interessen er på plass mens det skorter på det tekniske/mekaniske. Denne komboen har ført til at jeg nå kjøper bil gjennom forhandler.


Jeg kommer garantert ikke til å vinne noen fotokonkurranser på forumet, men skal starte å dele litt mer. Her er dagens familiebilde:
20140921_184147_zps8df3dd89.jpg
[/URL][/IMG]
 
Hei alle sammen, og takk for en meget flott side!

Kort om meg: 24 år fra Oslo - bor i Bergen, studerer økonomi, spiller golf, står på ski og kjører motorsykkel.

Jeg har nå snoket rundt på TS siden 2011, men meldte meg ikke inn før februar i år. Bedre sent enn aldri. Forumet blir flittig lest, og jeg tar meg selv i å sjekke TS oftere enn jeg sjekker VG nett...

Klokkeinteressen antar jeg kom med farsmelken (?!), og jeg tyvlånte stadig klokker av min far. Noen har han fått tilbake – andre har han vel innsett at han aldri ser igjen. :rolleyes: Jeg var ca 13 år gammel da jeg fikk øynene opp for Rolex Submariner, og det tok nokså nøyaktig 10 år før jeg hadde en på håndleddet. Ellers er det mye rart i boksen. I tillegg til en Sub C, har jeg en Tag Heuer Carrera 16 cal day date, en Baume & Mercier Capeland Chrono, en Sjöö Sandström Chrono Worldtimer, en Tissot T-Touch Expert Titanium og en arvet vintage Omega. En Deepsea står også veldig høyt på ønskelisten :D

Takk for oppmerksomheten!

Martin
 
Redigert:
Hei alle sammen, og takk for en meget flott side!

Kort om meg: 24 år fra Oslo - bor i Bergen, studerer økonomi, spiller golf, står på ski og kjører motorsykkel.

Jeg har nå snoket rundt på TS siden 2011, men meldte meg ikke inn før februar i år. Bedre sent enn aldri. Forumet blir flittig lest, og jeg tar meg selv i å sjekke TS oftere enn jeg sjekker VG nett...

Klokkeinteressen antar jeg kom med farsmelken (?!), og jeg tyvlånte stadig klokker av min far. Noen har han fått tilbake – andre har han vel innsett at han aldri ser igjen. :rolleyes: Jeg var ca 13 år gammel da jeg fikk øynene opp for Rolex Submariner, og det tok nokså nøyaktig 10 år før jeg hadde en på håndleddet. Ellers er det mye rart i boksen. I tillegg til en Sub C, har jeg en Tag Heuer Carrera 16 cal day date, en Baume & Mercier Capeland Chrono, en Sjöö Sandström Chrono Worldtimer, en Tissot T-Touch Expert Titanium og en arvet vintage Omega. En Deepsea står også veldig høyt på ønskelisten :D

Takk for oppmerksomheten!

Martin

Velkommen skal du være!:D
 
Heisann!
Jeg er veldig glad og nesten litt sjokkert av å finne et forum av slik kvalitet i lille Norge.

Jeg bor utenfor Drammen, arbeider som industridesigner og har et over gjennomsnittet stort behov for å lage ting.
Egentlig brydde jeg meg ikke særlig om klokker. Hadde alltid drømt om en Breitling Aerospace men avskrev det. Helt til min kjære far presterer å kjøpe en i Irak. "Sikkert en fake" tenkte jeg, og brukte den til mekking og røff bruk. Så tenkte jeg en dag at jeg skulle sende den inn til service. Var ganske overrasket da den kom i retur fra Breitling ferdig servicet med et pent brev. Så var den jaggu ekte likevel!
Litt senere flat jeg fullstendig for en Lum-Tec Combat B6. Så en B1.

Og så oppdaget jeg modding av Seiko divers for et par måneder siden. Har småmoddet 3 klokker hittil og her er jeg i dag:
sxk007stealth.jpg

("f5 guardless mod" Seiko SKX007 -konsekvensen av at jeg ikke kan utstå crown guard'en på originalen)

Jeg har en million ting som skjer i livet, så jeg kan ikke garantere at jeg vil være verdens mest aktive her, men viljen er sterk. Dessuten har jeg én til SKX007 på arbeidsbenken og enda en på vei :)

-j0ey
 
Heisann!
Jeg er veldig glad og nesten litt sjokkert av å finne et forum av slik kvalitet i lille Norge.

Jeg bor utenfor Drammen, arbeider som industridesigner og har et over gjennomsnittet stort behov for å lage ting.
Egentlig brydde jeg meg ikke særlig om klokker. Hadde alltid drømt om en Breitling Aerospace men avskrev det. Helt til min kjære far presterer å kjøpe en i Irak. "Sikkert en fake" tenkte jeg, og brukte den til mekking og røff bruk. Så tenkte jeg en dag at jeg skulle sende den inn til service. Var ganske overrasket da den kom i retur fra Breitling ferdig servicet med et pent brev. Så var den jaggu ekte likevel!
Litt senere flat jeg fullstendig for en Lum-Tec Combat B6. Så en B1.

Og så oppdaget jeg modding av Seiko divers for et par måneder siden. Har småmoddet 3 klokker hittil og her er jeg i dag:
sxk007stealth.jpg

("f5 guardless mod" Seiko SKX007 -konsekvensen av at jeg ikke kan utstå crown guard'en på originalen)

Jeg har en million ting som skjer i livet, så jeg kan ikke garantere at jeg vil være verdens mest aktive her, men viljen er sterk. Dessuten har jeg én til SKX007 på arbeidsbenken og enda en på vei :)

-j0ey

Velkommen! Dette blir spennende å følge med på!