Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

@aek

Velkommen skal du være!

Ikke minst på et fremtidig GTG, hvor jeg da for én gangs skyld ikke blir eldstemann med mine 52 år. Riktig velkommen skal du være!

Tusen takk for velkomster!

Når det gjelder GTG (vet hva det betyr! (GetToGether, for dere som er enda grønnere enn meg!)) er jeg nok skeptisk. Ikke bare har jeg ingenting å ha på meg (i metall mener jeg, med mindre jeg låner konas dame-Reverso, og sånt blir det sikkert fort snakk av) men jeg tenderer til asosial og folkesky også. Dessuten har jeg jo antydet bekymring for massesuggesjon, og på en GTG må jo den være som et sort hull som suger til seg helt uskyldige vesener som meg og gjør dem til viljeløse klokkekjøpezombier... Men vi får se etter hvert!
 
Redigert av en moderator:
Hei alle sammen

Hei alle sammen,

Det er vel på tide å si noe om meg selv og cyber-hilse på alle dere andre her inne på Tidssonen.

Jeg har i dag kjøpt min første klokke av et annet medlem og føler meg endelig klar til å si noe om meg selv.
Min store hobby utenom klokker er modelltog, noe dere sikkert kan se fra min avatar, og ikke minst fra bildet av min favorittklokke under, en Ball som er det offisielle amerikanske jernbane-klokkemerket. siden min store interesse er amerikanske tog så er det vel passende.
079724bfb47174498a2a10d49854b80d_zps5204d824.jpg


Min klokkesamling er ikke så stor enda, noen Balls, et par Longines, mange Skagen og et JLC. Men, kjenner jeg meg selv rett så kommer det nok noen til etterhvert. Spesielt Buchard og Ulysses Nardin er i kikkerten. Er ikke så veldig opptatt av Rolex, Breitling og TH "type" klokker, mer rene klassiske verk. Håper jeg ikke fornærmer noen nå, jeg vet at det er mange flotte ur også i overnevnte merker, men jeg er ikke der enda.

Setter ellers stor pris på jobben dere gjør med å rapportere svindelforsøk inn på Finn. Jeg har gjort det samme tidligere på Ebay vedrørende modelltog, det er en veldig viktig jobb.

Mer fra meg kommer etterhvert.

Johnny
 
Halla, lensmann Kobba her...
Begynte å intressere meg for klokker ca 2011. Eier ikke noen fine klokker idag, men sikter eventuelt på en Submariner eller SD i mars... ombestemmer meg kansje til dess da... typisk. Kansje en BLNR, den er fin. En av favorittklokkene mine er 5164A...
Ha det fint a gutter
 
Hei alle sammen!

Här kommer jag hela vägen från Sverige för att ta del av ert eminenta forum.
Klockintresset har funnits ett par år, men det är först det senaste 12-18 månaderna som det har tagit ordentlig fart. Nu vill jag prova alla klockor som finns där ute, eller ja, nästan alla i alla fall.
Anledningen till att jag har kommit hit är för att jag tror att det här forumet kan bli ett bra kompliment till mitt svenska forum (klocksnack.se) som jag annars hänger på, också vill jag passa på att öva på norsk :)

Så här ser min line up ut idag!
IMAG0372_zps61aff383.jpg


Ni får ursäkta, bilden är tagen med en risig mobilkamera.
 
Første post


Prøver meg på et bilde.
Prosjektet er endelig ferdig.
Har hatt denne liggende en stund.
Endelig fått surra meg til å overhale den.
 

Prøver meg på et bilde.
Prosjektet er endelig ferdig.
Har hatt denne liggende en stund.
Endelig fått surra meg til å overhale den.
For meg er dette Rolex på sitt aller vakreste!
Jeg skulle til å spørre hva det koster å ta service på en Explorer, men så ser jeg bakgrunnen; det ser ut til å være mengder av urmakerverktøy der; har du gjort det selv? Er det det prosjektet du nevner besto i?

Uansett; fabelaktig førstepost, velkommen inn i galehusets lune varme!
 
For meg er dette Rolex på sitt aller vakreste!
Jeg skulle til å spørre hva det koster å ta service på en Explorer, men så ser jeg bakgrunnen; det ser ut til å være mengder av urmakerverktøy der; har du gjort det selv? Er det det prosjektet du nevner besto i?

Uansett; fabelaktig førstepost, velkommen inn i galehusets lune varme!


Takk for velkomst AEK.

Prosjektet besto av å ta en 16013 i gull/stål og bygge den om til den jeg la ut bilde av. Vet at dette ikke er helt godtatt av noen Rolex tilhengere her, men når man er urmaker så har man nesten mer tilgang på deler enn på penger...
Jeg har ikke økonomien til å bare kjøpe akkurat den jeg vil ha så da bygget jeg den.
Verket har jeg overhalt/servet og byttet sentrumshjul og minuttrør og kassen har jeg pusset opp.
Jeg har jobbet mye med Rolex, men aldrig eid en før denne.

Skiven er tidligere kondemnert og har en liten ripe og timeviseren mangler fosfor, men jeg syntes nesten det gir klokka litt sjel.

Vurderer å kjøpe en grå tapestry skive, fluted bezel i HG og oysterlenke, men jeg er foreløpig veldig fornøyd med sånn den ble nå.

Hvor gammel er Exploreren din da? En 3035 burde vel ikke være så veldig dyr å serve hvis det ikke er nødvendig med deler. 3135 er noe mer jobb å serve, men ikke så mye. Spørs vel om du vil gjøre det hos en AD eller ikke.
 
Takk for velkomst AEK.

Prosjektet besto av å ta en 16013 i gull/stål og bygge den om til den jeg la ut bilde av. Vet at dette ikke er helt godtatt av noen Rolex tilhengere her, men når man er urmaker så har man nesten mer tilgang på deler enn på penger...
Jeg har ikke økonomien til å bare kjøpe akkurat den jeg vil ha så da bygget jeg den.
Verket har jeg overhalt/servet og byttet sentrumshjul og minuttrør og kassen har jeg pusset opp.
Jeg har jobbet mye med Rolex, men aldrig eid en før denne.

Skiven er tidligere kondemnert og har en liten ripe og timeviseren mangler fosfor, men jeg syntes nesten det gir klokka litt sjel.

Vurderer å kjøpe en grå tapestry skive, fluted bezel i HG og oysterlenke, men jeg er foreløpig veldig fornøyd med sånn den ble nå.

Hvor gammel er Exploreren din da? En 3035 burde vel ikke være så veldig dyr å serve hvis det ikke er nødvendig med deler. 3135 er noe mer jobb å serve, men ikke så mye. Spørs vel om du vil gjøre det hos en AD eller ikke.

Sorry, jeg skrev feil, mente Datejust, jeg har ingen Rolex. Spørsmålet var mer hypotetisk i forhold til en eventuell fremtid som Rolexeier, noe det hevdes her inne ikke er til å unngå, enten man vil eller ikke... Jeg synes resultatet ditt var lekkert, godtatt eller ikke godtatt!
 
Hei hei!

Mitt navn er Jørgen og jeg er ny her på tidssonen.
30år, gift og 2 barn fra Trondheim.

Ble smittet av klokkeviruset ganske tidlig, men er fortsatt på et tidlig stadiet når det kommer til samling og kunskaper.

Fikk min første klokke i konfirmasjonsgave av min morfar som drev urmakerforetningen Christophersen i Trondheim.
Det var en Certina DS Cascadeur (1998). I dag en meget velbrukt klokke med stor affeksjonsverdi.
I tillegg til denne er disse å finne i samlingen i dag:
Tissot t-touch Expert Titanium (2008) Lenke + orange gummi
Tissot Tradition (2012)
Laco FLIEGERUHR TYP A (2013)

Tenker at dette er en start, holder på å spare nå og tenker å gå all inn når jeg først skal bort fra quartz.
Gleder meg til fortsettelsen.
 
Hei!

Heisann!

Klokkeinteressert student som endelig bestemte meg for å skaffe meg bruker på dette eminente forumet. Har ingen klokker som er verd å nevne egentlig, men det betyr ikke at interessen ikke er på topp!

Driver og saumfarer markedet og modeller for tiden, og satser på at hjelp og innspill fra folk her inne gjør at jeg om ikke altfor lenge skaffer meg en skikkelig klokke.
 
Helloooo Norway!

Efter att lunkat omkring på ert härliga forum några veckor är det väl dags att säga hej:)

Haft ett intresse för klockor under ca 20-25 år men inte samlat så mycket. Under senare år har det dock blivit lite inköp, mestadels Rolex.

Vem är då jag?

Boende i grannlandets huvudstad, passerat 40 och gillar att måla tavlor på fritiden.

Finns på de svenska forumen TTT samt Klocksnack med samma alias, där finns även referenser om det skulle behövas för köp&sälj;)

Hälsningar
Compiss