International Watch Company-tråden

Høres bra ut, jeg har lenge vurdert om min neste klokke skulle være noe så originalt som en Rolex Submariner, men jeg heller mer og mer mot en IWC Aquatimer. Rolex er like vanlig som Casio så da kan jeg alltids kjøpe det en annen gang, vil gjerne prøve noe litt annet først. Det blir ikke med det første, så prioritetene kan jo selvsagt endres, men per nå så blir det nok en IWC på meg til høsten, hvis jeg ikke får en god deal på en Reverso, er vel det eneste som kan hindre det:eek:

Jeg en seks måneder gammel 3568, med både original gummirem, stållenken og komplett emballasje, som jeg vurderer å selge.
 
Endte som tidligere nevnt opp med å kjøpe både brun og sort alligator til min Yacht-Club. Synes resultatet ble ganske så godt! :)

Tok også noen "makrobilder-light" av baksiden og detaljene på uret, dersom det skulle være av visuell interesse! :)





























Ha en fremdeles fin dag! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr. Ur
Jeg klarer ikke å forstå hvorfor jeg har vært så blind på IWC tidligere... Jeg sa vel senest i forkant av siste GTG i Oslo at merket ikke ga meg noen ting og at jeg var ganske sikker på at jeg aldri kom til å eie en IWC. Et par dager senere så kjøper jeg nettopp en IWC og jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Her snakker vi tonnevis av kvalitetsfølelse til en relativt billig penge. Lenken er rett og slett noe av det mest geniale jeg har vært borti.

Dette nye bekjentskapet har faktisk vært så positivt at jeg har begynt å revurdere mine grails.. Kanskje en Ingenieur i gull hadde vært noe å sikle etter :rolleyes:

IWC%20watch%20IW500503.jpg


iwc-big-ingenieur-chronograph-gold.jpg


Eneste problemet jeg ser er at de muligens blir veeeldig store på mine håndledd. 45mm er jo litt.. Må få testet en på armen en dag!

Forløpig er jeg uansett veldig fornøyd med min beskjedne Ingy i stål :eek:

GH4jaPW.jpg
 
Redigert:
@acnorway

Hva er dette for en ingeniur? Veldig flott! Årstall/modellnummer?

@vizoid takk for det :)

Dette er en Ingenieur 3228 som ble laget i begrenset opplag for å teste markedet for en 40mm Ingenieur (mener å ha lest om et opplag på 600-800). Den har in-house IWC cal 80111 og er vel fra 2008 om jeg ikke tar helt feil. Har boks, bruksanvisninger osv, men garantikortet har forsvunnet så jeg får ikke sjekket når den ble stemplet ut fra forhandler :)
 
Redigert av en moderator:
Har helt glemt å legge ut bilder, har løpt rundt med kamera som en idiot i på både Sveriges vestkyst og min første tur til Vestlandet, uten at jeg har delt med dere!



















Nok en gang, takk for titten og ha en fremdeles fin dag! :)
 
Jeg har prøvd den nye 3290 (IWC Schaffhausen | Fine Timepieces From Switzerland | Collection | Aquatimer Family | Aquatimer Automatic). Den satt som et skudd på armen min. Svært behagelig gummirem, og kassen/lugsene er utformet slik at den legger seg pent på lanken. Lekker kombinasjon av skive/visere også. Mener at prisen på Bjerke var 41-et-eller-annet. Dessverre er jeg blitt en inhouse-snobb.

Helvete, du kunne sagt at den var forferdelig og at lugsene stakk rett ut som på carreraen, da hadde jeg spart meg turen til bjerke;)
 
Hviken nydelig tråd - mye pent å se på her!

For meg som er ganske ny i gamet er det gøy å finne noe nytt å beundre. Var akkurat en tur i Berlin og fikk prøvd både Portuguese Chrono med blå visere og 3777 på armen - begge satt så fantastisk bra.

Portuguesen er fantastisk vakker, og mitt eneste aber er vel mangel på inhouse-verk. Joda, man kan gå opp til inhouse-versjonen, men den blir så forbannet tykk og hele klokken blir så brutalt dyr. Dessuten er jeg ikke engang sikker på om man kan få den med blå hender, noe jeg finner helt magisk. Kjæresten ble også ytterst betatt av Portuguesen, og mente det var gode muligheter for å stjele / låne, som hun rettet seg selv til. Kjærlighet, rett og slett.

3777 er også pokker så flott. Lenken forstår jeg absolutt ingenting av, men en sort eller brun skinnrem gjør den klokken til en helt nydelig og avslappet chrono. Eneste aber blir igjen urverket, og jeg lurer kanskje også på om jeg foretrekker designet til 3717.

Hva tenker folket om ETA-verkene som brukes her? Forringes følelsen nevneverdig? Går urene bra og presist?
 
Hviken nydelig tråd - mye pent å se på her!

For meg som er ganske ny i gamet er det gøy å finne noe nytt å beundre. Var akkurat en tur i Berlin og fikk prøvd både Portuguese Chrono med blå visere og 3777 på armen - begge satt så fantastisk bra.

Portuguesen er fantastisk vakker, og mitt eneste aber er vel mangel på inhouse-verk. Joda, man kan gå opp til inhouse-versjonen, men den blir så forbannet tykk og hele klokken blir så brutalt dyr. Dessuten er jeg ikke engang sikker på om man kan få den med blå hender, noe jeg finner helt magisk. Kjæresten ble også ytterst betatt av Portuguesen, og mente det var gode muligheter for å stjele / låne, som hun rettet seg selv til. Kjærlighet, rett og slett.

3777 er også pokker så flott. Lenken forstår jeg absolutt ingenting av, men en sort eller brun skinnrem gjør den klokken til en helt nydelig og avslappet chrono. Eneste aber blir igjen urverket, og jeg lurer kanskje også på om jeg foretrekker designet til 3717.

Hva tenker folket om ETA-verkene som brukes her? Forringes følelsen nevneverdig? Går urene bra og presist?

IWC er vel et qv selskapene som gjør de aller mest omstendige oppgraderingene av sine ETA-verk (Nå har de vel gått over til Sellita?). Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for verken kvalitet eller nøyaktighet. Følelsen du har for klokken vil dessverre være høyst subjektiv så det er det bare du selv som kan vurdere :)
 
Hviken nydelig tråd - mye pent å se på her!

For meg som er ganske ny i gamet er det gøy å finne noe nytt å beundre. Var akkurat en tur i Berlin og fikk prøvd både Portuguese Chrono med blå visere og 3777 på armen - begge satt så fantastisk bra.

Portuguesen er fantastisk vakker, og mitt eneste aber er vel mangel på inhouse-verk. Joda, man kan gå opp til inhouse-versjonen, men den blir så forbannet tykk og hele klokken blir så brutalt dyr. Dessuten er jeg ikke engang sikker på om man kan få den med blå hender, noe jeg finner helt magisk. Kjæresten ble også ytterst betatt av Portuguesen, og mente det var gode muligheter for å stjele / låne, som hun rettet seg selv til. Kjærlighet, rett og slett.

3777 er også pokker så flott. Lenken forstår jeg absolutt ingenting av, men en sort eller brun skinnrem gjør den klokken til en helt nydelig og avslappet chrono. Eneste aber blir igjen urverket, og jeg lurer kanskje også på om jeg foretrekker designet til 3717.

Hva tenker folket om ETA-verkene som brukes her? Forringes følelsen nevneverdig? Går urene bra og presist?


Spørsmålet rundt modifisering av ETA-verkene blir grundig diskutert på IWC sitt eget forum, kan være interessant lesning! :)
Har også snublet over en relativt gammel artikkel, usikker på om denne er verdt noe idag, men morsomt å lese....
http://www.pmwf.com/Watches/Series/IWCGSTChronoBeachHuaHin/UhrenjournalIWCUseOfBaseMovements.html

Det er sinnsykt lekre klokker, men jeg ville følt meg litt "snytt" dersom jeg i denne prisklassen ikke fikk et in-house urverk, noe som forøverig er det samme "problemet" med Ingenieur-serien (dersom man skal se bort ifra acnorway sin da... :D )
 
Spørsmålet rundt modifisering av ETA-verkene blir grundig diskutert på IWC sitt eget forum, kan være interessant lesning! :)
Har også snublet over en relativt gammel artikkel, usikker på om denne er verdt noe idag, men morsomt å lese....
http://www.pmwf.com/Watches/Series/IWCGSTChronoBeachHuaHin/UhrenjournalIWCUseOfBaseMovements.html

Det er sinnsykt lekre klokker, men jeg ville følt meg litt "snytt" dersom jeg i denne prisklassen ikke fikk et in-house urverk, noe som forøverig er det samme "problemet" med Ingenieur-serien (dersom man skal se bort ifra acnorway sin da... :D )

Og broren 3227-01, som forøvrig bygger en del pga. inhouse-verket ;)

IMG_0043JPG2_zpsb8290234.jpg


IMG_0033JPG2_zps49ccd32e.jpg
 
Min første IWC måtte bare bli denne. Har faktisk ikke prøvd den på armen før jeg hadde kjøpt den :)
Perfekt på alle måter. Så i samlingen nå har den funnet seg god til rette blant Speedy fra ´69 og helgull submariner.

01_239.jpg


02_63.jpg


03_32.jpg


04_24.jpg


05_17.jpg
 
Kan godt hende jeg ligger hundre år bak alle andre, men jeg synes denne reklamen er festlig! :D Finnes flere versjoner av den, både på engelsk og tysk! :D

almost-as-complicated-iwc-john-cornacchia.jpg
 
thomask: husker den ja :)

Edzilla: utrolig lekker den der!!! Skulle bare ønske IWC kunne lage noen flere modeller i "normale" størrelser også. Blir for store for mine håndledd :( Så, ble en XVII i stedet. 41 mm er maks for meg med den type ur!

 
Redigert:


Kort om uret: IWC Big Ingenieur Mission Earth, IW3236. Vitale mål 46 MM diameter og 15 MM tykk. IWC Cal. 80110 urverk, som er basert på ETA/Valjoux Cal. 7765.

Ønsker alle IWCere en riktig god torsdagskveld, skål. Leker litt med ny iPhone og håper på å forbedre kvaliteten på bildene litt om litt (baby steps). Er så mange imponerende bilder at man får ærefrykt før man poster noe.