International Watch Company-tråden

IWC står meg veldig nært.
En manufaktur som alltid vil inngå i samlingen. Portuguese-linjen ga meg sterk crush på IWC - og ur generelt.

Målet ble etterhvert disse to; - Portuguese Perpetual Calendar (502218) og Portuguese Automatic LE (500104).





Og litt suppleringer....




500104




502218






DSC_0254-2.jpg


 
IWC står meg veldig nært.
En manufaktur som alltid vil inngå i samlingen. Portuguese-linjen ga meg sterk crush på IWC - og ur generelt.

Målet ble etterhvert disse to; - Portuguese Perpetual Calendar (502218) og Portuguese Automatic LE (500104).

De der to er to av de fineste urene jeg vet om. Vet ikke om du fortjener mest et grattis for valgene dine, eller bare et stort hurra. Jeg går for det siste: HURRA!
 
Er det en Portuguese Jubilee som ligger nederst på bildet der? :)

Indeed.

Jeg hadde skrevet en liten review men den ble bare så lik de mest kjente at de ble nesten pinlig.
Dette er et ur som jeg har siklet etter i nesten 20 år og som aldri hadde krysset min vei før jeg fikk min.
En review fra back in the day : Searching for the Holy Grail: The IWC Jubilee Portugueser [4/98] - TimeZone

En til : 53 : Two Large IWC Wristwatches using Pocket Watch Movements - TimeZone
 
Må virkelig få gratulere deg med den @lobergen. Det er en virkelig lekker IWC. Jeg kan ikke så mye om IWC, men jeg syns det er en av de peneste og med et nydelig innsyn til det flotte urverket. :)
 
Redigert av en moderator:
Synes denne er utrolig sjarmerende! Månefasen på "Big Pilot's Watch Perpetual Calendar Edition":

tumblr_n2l6opiHPR1qflbmto1_1280.jpg
 
Synes denne er utrolig sjarmerende! Månefasen på "Big Pilot's Watch Perpetual Calendar Edition":

tumblr_n2l6opiHPR1qflbmto1_1280.jpg

Denne Saint-Exupéry "le petit prince" utgaven er utrolig pen! Skiven på den andre "le petit prince" utgaven av XVII er jo også noe litt utenom det vanlige (litt mer tilgjengelig rent prismessig er den også) :D

PetitPrince_052.jpg
 
Yatch Club

Får vel vise frem min Portoguese Yatch Club, er utrolig glad i hvordan den (i mitt hode) er en hybrid mellom noe klassisk og noe nytt!

Halvveis i sitt rette miljø, nærhet til sjøen



Wristshot med bibelen innenfor cellekjemi i bakgrunnen





Har spekulert på om det kunne kledd en litt mer pyntet rem, noen tanker rundt farge? :)
 
Er IWC Ingenieur Automatic Misson Earth (IW323604) ute av produksjon? Ser på hjemmesiden til IWC, og finner den ikke lengre. Det var jo den råeste Ingenieurklokka for min del....
 
Etter å ha fått låne denne vakre 3228 av @Greg noen dager nå så har jeg virkelig fått opp øynene for IWC, jeg mener virkelig:eek:
v3sm98V.png


Jeg har spesielt ett godt øye til Aquatimer og da særlig 3548
iwc-blaustichbearbeitciqwy.jpg

391724d1331844398-unverhofft-kommt-iwc-aquatimer-3548-1.jpg


Er det noen her som har erfaringer med enten denne eller 3538? Eller bare generelle meninger... Merker jeg får mer lyst på IWC framfor Rolex om dagen:D
 
Redigert av en moderator:
Får vel vise frem min Portoguese Yatch Club, er utrolig glad i hvordan den (i mitt hode) er en hybrid mellom noe klassisk og noe nytt!

Halvveis i sitt rette miljø, nærhet til sjøen



Wristshot med bibelen innenfor cellekjemi i bakgrunnen





Har spekulert på om det kunne kledd en litt mer pyntet rem, noen tanker rundt farge? :)

Jeg hadde en kunde på jobben som hadde en slik en, men satt den på en brun Pilot-rem fra IWC.
Jeg synes det så helt fantastisk ut.. Nå er nok jeg en sucker for pilot-klokker generelt, men det var en fin kombo!

Croco (både sort og brun) hadde vel også gjort seg bra :)
 
Føler ikke jeg ser mye 3714 her på Sonen?
Et av de vakreste urene i eksistens synes jeg, som har vært i toppen på ønskelista stort sett så lenge jeg har interessert meg for klokker, men nå som jeg har mulighet til å begynne å tenke på realisering blir jeg plutselig litt usikker iom at det er så lite snakk om disse. Er det verket som blir for simpelt?
 
Jeg er også spesielt glad i 3548. Det er en super klokken som fortjener mer oppmerksomhet. jeg har eid denne modellen hele 3 ganger. Det sier litt siden det ikke er så mange av dem i omløp. Har også forsøkt å legge ut min nåværende for salg, men har trukket meg hver gang.

Får du tak i en så ikke bli fristet til å flippe den.
 
Jeg hadde en kunde på jobben som hadde en slik en, men satt den på en brun Pilot-rem fra IWC.
Jeg synes det så helt fantastisk ut.. Nå er nok jeg en sucker for pilot-klokker generelt, men det var en fin kombo!

Croco (både sort og brun) hadde vel også gjort seg bra :)

Jeg har kjøpt både brun og sort, litt pricey, men i mine øyne verdt originale Portoguese-remmer; klokken får et helt annet uttrykk! :) Tror jeg omtrent ikke har benyttet meg av gummi-remmen siden jeg kjøpte the 'gators ;)
 
Jeg er også spesielt glad i 3548. Det er en super klokken som fortjener mer oppmerksomhet. jeg har eid denne modellen hele 3 ganger. Det sier litt siden det ikke er så mange av dem i omløp. Har også forsøkt å legge ut min nåværende for salg, men har trukket meg hver gang.

Får du tak i en så ikke bli fristet til å flippe den.

Høres bra ut, jeg har lenge vurdert om min neste klokke skulle være noe så originalt som en Rolex Submariner, men jeg heller mer og mer mot en IWC Aquatimer. Rolex er like vanlig som Casio så da kan jeg alltids kjøpe det en annen gang, vil gjerne prøve noe litt annet først. Det blir ikke med det første, så prioritetene kan jo selvsagt endres, men per nå så blir det nok en IWC på meg til høsten, hvis jeg ikke får en god deal på en Reverso, er vel det eneste som kan hindre det:eek:
 
Jeg er også spesielt glad i 3548. Det er en super klokken som fortjener mer oppmerksomhet. jeg har eid denne modellen hele 3 ganger. Det sier litt siden det ikke er så mange av dem i omløp. Har også forsøkt å legge ut min nåværende for salg, men har trukket meg hver gang.

Får du tak i en så ikke bli fristet til å flippe den.

+1, det er en latterlig lekker klokke! Dersom du i et svakt øyeblikk legger den ut for salg igjen, kan jeg ikke garantere for mine handlinger.... ;)
 
Penger til overers?

IWCChronoRacer_zps17024e05.jpg
[/IMG]

Dette uret hadde antagelig blitt kjøpt inn hvis lommeboken hadde vært tykkere. Kul, pen og et vakkert ur!!

Enig i noen her inne at IWC har flere pene ur.

Synes IWC med egne verk tiltaler meg mer enn IWC med ETA verk!!