International Watch Company-tråden

Klarte ikke gi meg med lekingen i kveld, casual I morgen så venter bytte til rem nå.

 
John Mayer har satt mine tanker om IWC ned på papir i et åpent brev til manufakturet. Kunne ikke sagt det bedre selv. Les mer på Hodinkee.

Spot on der gitt, men det er lett å si når man ikke sitter med ett ansvar for måloppnåelse og EBIT krav. På en annen side er det vel sånn det ofte går med selskaper som slukes av store konsern generelt. Det interessante, unike og spesielle, forvitrer ofte mellom hendene på de som kun tenker kortsiktig profitt?
 
Spot on der gitt, men det er lett å si når man ikke sitter med ett ansvar for måloppnåelse og EBIT krav. På en annen side er det vel sånn det ofte går med selskaper som slukes av store konsern generelt. Det interessante, unike og spesielle, forvitrer ofte mellom hendene på de som kun tenker kortsiktig profitt?

Mayer har skjønt det, men når det er sagt, er det fremdeles godt med interessante, unike og spesielle IWC-er i porteføljen. Dog er det lenge siden sist de slapp noe jeg ble begeistret for. Kanskje med unntak for den nye Portoen og fjorårets SafeDive på AT-ene...
 
Men man klarer ikke helt la være å flire litt av et synspunkt fra kommentarfeltet:

"Dear John,

I was a fan of yours back when you hung out with the likes of Dave Chappelle and Questlove. But then something happened. You started dating strange women and your guitar playing was floundering. Don't get me wrong I still love the old John, just get back to your roots and get the old fire back....

A fan."


Fnis.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Jeg tar oppfordringen :D

20121004_160615.jpg


20120601_184149.jpg


_DSC0797.jpg


20121121_202612.jpg

Den der er jo bare så latterlig fin at jeg får litt vondt i magen. Gratulerer!
 
IWC Portugieser Perpetual Calendar Digital Day-Month

Denne likte jeg! Så ikke så stor ut heller?



Edit: Så var den 46mm >.<
 
Redigert:
Mulig det er besvart tidligere, men er det bare Bjerke i Oslo som selger IWC nå som Alf Lie er slutt. Finner ikke noe på hjemmesidene til IWC men det kan jo alltids være noen andre uten AD status.

Har en WTB ute, men der er den er det ikke mye respons på...
 
Mulig det er besvart tidligere, men er det bare Bjerke i Oslo som selger IWC nå som Alf Lie er slutt. Finner ikke noe på hjemmesidene til IWC men det kan jo alltids være noen andre uten AD status.

Har en WTB ute, men der er den er det ikke mye respons på...

Kun Bjerke som har IWC i Oslo ja.
 
Jeg fant, jeg fant

Er lykkelig her nå. Fant IWC katalogen fra 2010/11, fra den gangen jeg var innom Urmaker Alf Lie og så på IWC for første gang. Den har vært "borte" en stund etter flytting for litt over 3 år siden. Eneste skåret i gleden er at den har fått noen merker på omslaget :( Men det hjelper med tanken på at det nå ligger noen timer med hygge og klokkedrømming og venter :rolleyes:

 
Redigert:
Service på en IWC perpetual

Noen som vet hva koster service på en IWC med PPC og chrono (Da Vinci)?
Har dere en e-post adresse hos Bjerke eller Ottesen der jeg kan spørre?
Min er fra 2008 så er det vel på tide til tross for at den fungerer fortsatt utmerket.
 
IWC på Finn.no

Jeg har inntrykk av at IWC er i vinden som aldri før, men likevel ligger modeller jeg trodde var ettertraktet lenge på finn.

Som ny i klokke-gamet trenger jeg litt opplæring i IWC, og må derfor spørre: hvorfor blir ikke disse to solgt?

Portuguese: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55071367 Klokka ser jo superfin ut. Er det prisen som er for høy?

Titan Aquatimer 2000
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=53547944
Denne har ligget ute lenge, og ifølge selger har det vært stor interesse for klokken, men den er altså ikke solgt.

Så hva er galt med dem?
 
Portoguesen har blitt diskutert før. Klokken mangler b&p og prisen er nok noe høy.

Ble solgt en tilsvarende her inne på sensommeren mener jeg til langt nærmere 30k.

Aquatimeren vet jeg ikke, men siden den ikke er solgt så får man vel anta at prisen er for høy? Aner ikke noe om populæriteten eller bruktpriser på disse. At den er i titan snevrer kanskje inn kjøpsgruppen noe?