Høstdepresjon

Jeg så disse 1000m stål SH i Paris: Den Svart og den grår. De er ikke så tykk som min titanium 3000m, som du kan sikkert tenke deg.
Min har 5mm tykk bak-kasse og 4,85mm tykk krystall hvis jeg husker riktig...
Jeg vet ikke hva GP har prøvd å gjør med den gummi greie der: Under den bezel og på kronen.
Det har jeg kritisert der og da i butikken og sagt ifra også til Anne.C.Gaudin som sitter på Dpt Communication hos GP...Veldig hyggelig dame som sagt ifra videre til den utviklings team hos GP...
Det ble en "stopper" for meg: Gummi tilhører ikke en GP etter min mening.
GP står langt over dette fashion greie "à la Hublot" og å bruke materialer som tørker og sprekker med tiden er ikke riktig.

http://oceanictime.blogspot.no/2012/12/girard-perregaux-sea-hawk.html
 
Jeg så disse 1000m stål SH i Paris: Den Svart og den grår. De er ikke så tykk som min titanium 3000m, som du kan sikkert tenke deg.
Min har 5mm tykk bak-kasse og 4,85mm tykk krystall hvis jeg husker riktig...
Jeg vet ikke hva GP har prøvd å gjør med den gummi greie der: Under den bezel og på kronen.
Det har jeg kritisert der og da i butikken og sagt ifra også til Anne.C.Gaudin som sitter på Dpt Communication hos GP...Veldig hyggelig dame som sagt ifra videre til den utviklings team hos GP...
Det ble en "stopper" for meg: Gummi tilhører ikke en GP etter min mening.
GP står langt over dette fashion greie "à la Hublot" og å bruke materialer som tørker og sprekker med tiden er ikke riktig.

http://oceanictime.blogspot.no/2012/12/girard-perregaux-sea-hawk.html

Hadde ikke tenkt de tankene vedr. plastikk/gummi under bezel og gummikrone. Er jo helt merkelig. Men de har sikkert en finurlig svar på dette óg. Skal få prøvd den på armen å de den med egne øyne før jeg dømmer den nord og ned. Til da er jeg fortsatt småbetatt av den :eek:
 
[video=youtube_share;Xj_8PraT3lM]http://youtu.be/Xj_8PraT3lM[/video]

Det er uten tvil at finish´n står ganske høy hos G.P og du burde like det du ser...

[video=youtube_share;WYkie_Xjklo]http://youtu.be/WYkie_Xjklo[/video]
 
Vet noen hva FBN står for på verket Laurent Ferrier? Er mine initialer så dette er klokken for meg :)


Laurent+Ferrier+Galet+Micro-Rotor+%25287%2529.jpg
 
Redigert:
Vet noen hva FBN står for på verket Laurent Ferrier? Er mine initialer så dette er klokken for meg :)


Laurent+Ferrier+Galet+Micro-Rotor+%25287%2529.jpg

FBN står for "Ferrier-Babasini-Navas". Uten å vite alt for mye, vil jeg tippe at det er navnene på de tre urmakere som har utviklet urverket.

Edit: Er nok navnene på tre viktige urmakere for verket. Viser seg at F'en står for Ferrier, som i Christian Ferrier, sønnen til Laurent, som tar seg av 3D modellering og slikt, mens Babasini og Navas er to urmakere som Laurent jobbet med hos PP.
 
Redigert:
Takk for opplysningen @SimSVa. Jeg tror det er mange som kommer til å gå på at jeg fikk urmakeren til å gravere det der som en hyllest til første eier :eek::eek::eek:
 
Redigert av en moderator:
Lysere tider gjør mye med godt med sinnet. Desto mer happy blir man når det kun er 35 dager til årets første Londontur.
Kartet og planen for klokketuren er lagt med to andre WIS´er. Så da er det bare å lese igjennom notene, å prioritere de viktigste stoppene.


4j86s3.png


23kf11w.png


14cz5le.png


1qsbpx.png
 
Skal vel ikke tilfeldigvis se litt på klokker dere óg? @Havvo
 
Redigert av en moderator:
Jeg la forresten merke til at du sluttet å flippe etter at du fikk Patek i hus? Ikke tilfeldig. @Edzilla
 
Redigert av en moderator:
Jeg la forresten merke til at du sluttet å flippe etter at du fikk Patek i hus? Ikke tilfeldig. @Edzilla

Føler det litt sånn at jeg har flippet meg inn i ett hjørnet. Pateken dekker stort sett mitt behov per dags dato. Den fungerer utmerket til bading i basseng, svetting i saunaen, som penklokke, arbeidsklokke og hverdagsklokke. Har jo noen eldre keepere som Speedy fra ´69, bestefars gull Ebel, og min første klokke som er en Certina DS som jeg arvet av min mor. Så det eneste som frister veldig nå er en sommerklokke som skal brukes på stranda.
 
Redigert av en moderator:
Noen som kan fortelle meg hvordan det er å bruke en Deep Sea 116660 som daily summer beater
 
Føler det litt sånn at jeg har flippet meg inn i ett hjørnet. Pateken dekker stort sett mitt behov per dags dato. Den fungerer utmerket til bading i basseng, svetting i saunaen, som penklokke, arbeidsklokke og hverdagsklokke. Har jo noen eldre keepere som Speedy fra ´69, bestefars gull Ebel, og min første klokke som er en Certina DS som jeg arvet av min mor. Så det eneste som frister veldig nå er en sommerklokke som skal brukes på stranda.

Akkurat slik jeg føler om Rolex Sub om dagen, selv om jeg kanskje er ute etter en TT Sub. Vil det si at jeg etterhvert ikke vil føle dette om Sub, og må begynne å se etter en Patek? Du har jo hatt/har mange Rolex?
 
Akkurat slik jeg føler om Rolex Sub om dagen, selv om jeg kanskje er ute etter en TT Sub. Vil det si at jeg etterhvert ikke vil føle dette om Sub, og må begynne å se etter en Patek? Du har jo hatt/har mange Rolex?

Det er hovedsakelig to "problemer" med Rolex.
Det første er at den ikke går under radaren på noen. Dette på godt og ondt. Det andre er at Rolex er så vanlig at den blir l
 
Akkurat slik jeg føler om Rolex Sub om dagen, selv om jeg kanskje er ute etter en TT Sub. Vil det si at jeg etterhvert ikke vil føle dette om Sub, og må begynne å se etter en Patek? Du har jo hatt/har mange Rolex?

Det er hovedsakelig to "problemer" med Rolex.
Det første er at den ikke går under radaren på noen. Dette på godt og ondt. Det andre er at Rolex er så vanlig blant klokkeinterserte at det blir litt som å kjøre rundt i en VW Golf.
 
Det er hovedsakelig to "problemer" med Rolex.
Det første er at den ikke går under radaren på noen. Dette på godt og ondt. Det andre er at Rolex er så vanlig blant klokkeinterserte at det blir litt som å kjøre rundt i en VW Golf.

Hehe.. Da må jeg sørge for å bare omgås med "ikke klokkeintereserte" mennesker ;) Jeg som er over middels bilinteressert kan ikke assosieres med å kjøre Golf ;)

Men ser poenget ditt. Men virker som at "Golf" er meget populært blandt klokkeinteresserte.

Da blir det Patek etterhvert... Må bare selge en av bilene først..
 
Redigert: