Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Trengs ingen større klokkeboks her altså:D

Rolex 5513 birthyear
PP 5167

rolpp.JPG
 
image.jpeg
Samlingen p.t.
SMP300 22208000 med bølgeskive og Co-axialverk, SKX011j, Speedmaster 35705000 med plexiglass og Explorer ll 16570. Egentlig fornøyd for øyeblikket og føler jeg har dekket de fleste behov. Kanskje bortsett fra dress/penklokke.
Jeg tror 4 er et riktig antall for meg. Nok variasjon og ikke så mange at noen ikke får armtid. Takk for oppmerksomheten :)
 
Redigert:
Tre meget forskjellige, men akk så fine ur på hver sin måte. Jeg er dessverre for dårlig til å ta bilder til at kvalitetene i hver klokke kommer skikkelig frem.

Fra venstre:
1970 Omega Genève
1929 Longines i gull
1996 Rolex Submariner 14060

IMG_4796.JPG
 
Etter et par måneder med mye flipping, begynner jeg å bli fornøyd med den lille familien.



Speedmaster co-axial 9300: Brukes stort sett til hverdags. Var skeptisk til størrelsen før denne kom i hus, men syns denne bærer mindre enn 44,25mm (kanskje ned mot 42mm). Passer best på skinn (blir litt for voldsom på lenke..)

Explorer 2 polar: Sesong/hverdagsklokke. Syns denne gjør seg best på Nato/gummi. Nydelig på sommeren :)

BLNR: Dress-up/helg/ferier. Favoritten nå for tiden. Er litt redd for å bli lei, så prøver å redusere bruken :) Her er det kun lenke som gjelder.

Er egentlig veldig fornøyd nå, men.... :) tanken er å utvide med en litt finere klokke (IWC Portuguese chrono..?) og evt. en "billigere" beater (Oris Sixty-Five..?). Større winder må også inn.... Lenge leve galskapen :)
 
IMG_7104.JPG

Dagens samling - fargerikt kledd for anledningen :) Egentlig godt fornøyd nå. Tordde jeg skulle ha inn en blå YM 116622, men det ble en blå Milgauss i steden, og den fyller plassen for blåklokke med glans! Men savner litt å ha en Panerai i samlingen...

IMG_7091.JPG

Synes dette bildet ble så kult at jeg ville ha det med selv om Ingenieuren på dette tidspunktet befant seg på armen.