Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Deler av samlingen
image.jpeg
 
Slik er ståa:



Liker at det kun er ett ur fra hver produsent. Liker at Speedyen var 40-årsgave fra far. Liker at Suben blir gave til min sønn om et par tiår. Liker at Sinn er en robust beater og liker at Reverso er inne igjen.

Er rimelig fornøyd nå, men Grand Seiko falt i smak da jeg hadde en, og Panerai har jeg aldri hatt, og IWC har mye fint, og Daytona må jo prøves en gang, savner 116613LB også - men hvorfor sparke inn åpne dører? Dere vet hvordan det er...
 
Det har kommet litt nytt i boksen og et par har blitt byttet ut siden sist.
Her var innholdet ifjor sommer.

Slik ser det ut idag.

Det er en Orange Monster på vei inn i boksen, da ryker den gamle quartz Seikoen ut.
Neste steg blir vel kanskje å bytte ut den kjipe boksen:)

Ny boks på plass. Ble en Wolf Windsor med skuff, en stor oppgradering fra den gamle kjipe boksen. Det har vært ett par endringer på innhold også, Longines Legend Diver er ute, angrer litt og det er stor fare for at en slik skal på plass igjen med tiden. Det har kommet inn en pen Omega Seamaster 2254.50, samt en gammel Tissot Navigator. Har også en Hamilton Viewmatic som ikke er avbildet. Har ingen konkrete planer for tiden, men sikler litt på Nomos, mulig det kan skje noe der på slutten av året?
 
Fortsatt "boksløs"......men den er på vei. I mellomtiden litt mer av samlingen, et par som mangler - ligger noen på jobb og en på et sikkert sted, Rolex-en. Dog er alle på bilde dykkere, sveitsere, noen franskmenn og en japse..... Verdien er beskjeden men morro for en som liker slikt.......kona synes nok ikke det....:D

0b91336a-ed08-4c8d-a1ef-505192e9429f.jpg
 
Da er samlingen i boks, har ikke lagt så mye penger i denne. Uansett bedre enn en skuff der urene ligger spredd. Først den delen av samlingen som er mest verdsatt! Den gjeveste i midten øverst!

20160516_115720.jpg


Og så nesten hele familien - kona har en Seiko 7002 på lån :)

20160516_114553.jpg


Ikke alt som er "gull" - og noe vil nok bli solgt videre ;) Fortsatt mye som ligger på ønskelisten,
men det blir etterhvert......
 
@felaron Både SKX007 og 009? De må du ta godt vare på i disse tider :) Ellers er den SMP'en utrolig flott, og en av få Omega'er jeg fortsatt liker siden de fleste andre modeller nå synes å være i maksi-størrelse.. :(
 
@netrom71

Skx'en er jo bare konge divere:)
007 fikk jeg av kona så den forsvinner nok aldri ut av samlingen. Likte den så godt at jeg skaffet meg en 009 også:p. Smp har alltid vært min favoritt klokke. Vært min grail i flere år.
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71