Er urverket.no en trygg side?

Asked and answered, your honor.
Ergo drives det ikke med kartellvirksomhet.

Noen andre hadde bare tatt over agenturet, og ting hadde fortsatt på samme måte. Elsempelvis rolex kunne sikkert tillatt flere bedrifter å selge merket, men de vil vel opprettholde merkets eksklusivitet, noe som fører til at sluttkundene blir påtvunget overprisede varer.
Ja, og i hifibransjen som du selv sier. Men også motebransjen, bilbransjen, etc. etc. etc. Stort sett alle bransjer som opererer med en viss eksklusivitet. Produsent dikterer i stor grad prisene. Brilleprodusenten Oakely er et godt eksempel på dette, blir en Oakelyforhandler tatt for å gi prosent på et Oakleyprodukt mister det retten til å forhandle Oakley.

..........

Bruker man rundt 30k eller mer på en klokke, burde man forvente at den internasjonale garantien blir imøtekommet uten å høre knying. Dette burde ikke engang være et tema for diskusjon.
Det er jeg enig med det i. De urmakerforhandlerne jeg har pratet med også. Er vist nok ofte impotøren som sitter med regningen etter reklamasjoner, og da blir man litt snurt til tider. Etter min mening burde produsentene stå for sin egen garanti.

Men ta denne med en klype salt, litt usikre kilder.


Hei. Vet du at kjøpekraft ikke måles i antall innbyggere?

Ja, men da vet du vel at lille Norge totalt har omtrentlig halvparten så mange inbyggere som f.eks London.. Så kan man legge til at kjøpeviljen til de med kjøpekraft i dette landet ikke er veldig stor når det kommer til dyre ur.
Så da må de få som har kjøpevilje i Norge ha en temmelig gigantisk kjøpekraft for å kompansere for hvordan det ligger an internasjonalt.

Jeg trenger vel ikke å kommentere at det regnestykket blir totalt useriøst, for det viste du vel allerede.... :rolleyes:
 
Som rousp skriver, så er det faktisk ikke opp til urmakerne å sette prisene. De har prislister å forholde seg til. Men, de fleste gir noen prosenter dersom man oppfører seg pent :)

Ingen skal hindre deg i å handle hos gråmarkedsforhandler, Lilac, men det blir litt dumt når man om noen år må sende klokken avgårde for service, da det ikke er urmakere igjen...
 
Har tenkt litt og tror kanskje jeg skal prøve å få tak i en brukt rolex submariner istedet! Hvilken av de to urene synes dere er best? Tror jeg kan få en brukt submariner for samme prisen som en ny omega PO
 
Urverket.no

Hmmm.. selv må jeg si at det frister jo å spare litt penger.
Jeg skal selv ha meg en TAG Heuer Grand Carrera Calibre 17RS. Har vert hos Bjerke og de skal ha 44 500,- for denne med en brun krokkorem og clamp-on spenne.
Ser at urkverket.no selger denne for 32 325,-

det er jo over 12 000,- blanke bolls det...
dvs at en må tjene ca 16 500,- for å betale mellomlegg...
vet ikke hvordan det er for alle andre, men det er noen timer på jobb det, samtidig som de 12k kan en bruke på mange andre "fornuftige" ting... ;)

eller er jeg på tur? :confused:
 
Hmmm.. selv må jeg si at det frister jo å spare litt penger.
Jeg skal selv ha meg en TAG Heuer Grand Carrera Calibre 17RS. Har vert hos Bjerke og de skal ha 44 500,- for denne med en brun krokkorem og clamp-on spenne.
Ser at urkverket.no selger denne for 32 325,-

det er jo over 12 000,- blanke bolls det...
dvs at en må tjene ca 16 500,- for å betale mellomlegg...
vet ikke hvordan det er for alle andre, men det er noen timer på jobb det, samtidig som de 12k kan en bruke på mange andre "fornuftige" ting... ;)

eller er jeg på tur? :confused:

Nei, du er forsåvidt ikke helt på tur. Det er gøy å spare penger, men som jeg har sagt tidligere føler jeg at det er greit å støtte litt opp om urmakerne også.

Blir man god kunde hos en urmaker, vil man ofte kunne få litt fordeler ut av det; billigere service, rabatt på fremtidige kjøp, større mulighet til å prøve klokker på armen før kjøp, etc.

Dersom alle handler på nettet, er jeg redd flere og flere av urmakerne vil forsvinne. Da må man sende klokker avgårde i posten for å få dem på service, man mister muligheten til å prøve klokker før man handler, etc, etc.

Det er litt som i dagligvaren: Mange klager på dårlig utvalg og dårlig kvalitet på maten, men hva er det vi vil ha? Jo, vi vil ha det billigst mulig. Da blir ofte kvaliteten og utvalget deretter...

Se for deg et land med bare Bjørklund-forretninger :p
 
Hmmm.. selv må jeg si at det frister jo å spare litt penger.
Jeg skal selv ha meg en TAG Heuer Grand Carrera Calibre 17RS. Har vert hos Bjerke og de skal ha 44 500,- for denne med en brun krokkorem og clamp-on spenne.
Ser at urkverket.no selger denne for 32 325,-

det er jo over 12 000,- blanke bolls det...
dvs at en må tjene ca 16 500,- for å betale mellomlegg...
vet ikke hvordan det er for alle andre, men det er noen timer på jobb det, samtidig som de 12k kan en bruke på mange andre "fornuftige" ting... ;)

eller er jeg på tur? :confused:

Du kan også prute deg ganske lett opp til 20 % avslag på de fleste TH-modeller.
 
Visst det er 12tusen å spare, hadde jeg ikke vært i tvil. Hadde det vært snakk noen hundringser hadde jeg gått til AD'en på hjørnet. Har inntrykk av at Tag er lette å prute litt på, så det er jo lovt å prøve seg..
 
Gå til urmakeren og si du har penger på konto som du skal kjøpe akkurat den klokken for. Opplys om at du gjerne ønsker å kjøpe hos AD i Norge, men at du har fått et tilbud fra en forhandler i utlandet på en gitt pris. Jeg føler ikke dette er å "true" urmakeren, men heller gi han et beløp og forholde seg til. Om han ikke kan matche prisen kan du spørre om hvorfor du skal kjøpe hos akkurat han, hva gjør han ekstra som er verdt de ekstra 1000 lappene du må bruke hos han kontra det andre tilbudet. Enten får du et spark i ræva eller så får du en rem og en god pris på en watchwinder o.l med på kjøpet.

Lykke til
 
Jeg fikk faktisk et bedre pristilbud hos Lervik sammenlignet med urverket. Det var før evt pruting. Så anbefaler i allefall å forhøre seg med AD først.
 
Jeg fikk faktisk et bedre pristilbud hos Lervik sammenlignet med urverket. Det var før evt pruting. Så anbefaler i allefall å forhøre seg med AD først.


Alle klokker som urverket.no selger kommer jo fra en eller annen AD. Og da tjener urverket.no penger, AD tjener noen kroner(eller går i beste fall i null) og de selger - normalt- billigere enn hos AD.

Hele grunnen til at gråmarkedet eksisterer er jo nettopp fordi ADene ikke vil/kan gi denne rabatten over disk.

På noen merker er produsent langt mer villig til å gi rabatt, eller en AD vil av en eller annen grunn "bli kvitt" en klokke, og således er det ingen garanti for at gråmarkedet alltid er billigst...
 
kjøpte nettop en tt sub, en god del billigere hos AD enn urverket.

Ser og at urverket har feile listepriser på enkelte modeller, som feks tt sub, som koster 80.100,- hos ad, og ikke 84.500,- som urverket skriver.
 
veiledende priser

Har ikke handlet av de, men reagerer på annonsen for Planet Ocean, med lenke (mod220950, 42mm). Oppgis at veiledende pris er 27200,- I Fredrikstad koster samme klokke 26500,- så her skryter de vel på seg at man sparer mer enn det man faktisk gjør! (Beløpet sto også i prislista fra SwatchGroup,så antar at reell veil pris er 26500,-)
http://www.urverket.no/omega-seamaster-planet-ocean-orange-bracelet-p-308.html
:confused:
 
Prisene hos Urverket er ikke nøyaktige og det har de aldri vært. Jeg tipper at disse er beregnet ut fra svenske veil. priser med en valutakurs de har valgt selv.

På en klokke jeg nettopp kjøpte skiller det nesten 10´andre veien på det de oppgir som veil pris, så jeg tror ikke de spekulerer i dette...
 
Prisene hos Urverket er ikke nøyaktige og det har de aldri vært. Jeg tipper at disse er beregnet ut fra svenske veil. priser med en valutakurs de har valgt selv.

På en klokke jeg nettopp kjøpte skiller det nesten 10´andre veien på det de oppgir som veil pris, så jeg tror ikke de spekulerer i dette...

Hmmmm, merkelig at de har Montoya offshore LE modellen i sine lister.... Denne skulle jo
for lengst være utsolgt og er så vidt jeg kan se ikke med i verken 2009/10 eller 2010/11
katalogen til AP:confused:
 
Hmmmm, merkelig at de har Montoya offshore LE modellen i sine lister.... Denne skulle jo
for lengst være utsolgt og er så vidt jeg kan se ikke med i verken 2009/10 eller 2010/11
katalogen til AP:confused:

Det er vel ingen andre en Hr. Audemars selv som klarer å holde oversikt over alle LE-utgavene av Offshore, så at ikke urverket.no har full kontroll forbauser meg ikke. :D

Dette er noe som alle gråmarkedshandlere som opererer som urverket (tilbyr klokker de ikke har på lager) "sliter med". Jeg vet om flere som har bestilt klokker for siden fått beskjed om at klokken dessverre ikke kan skaffes...
 
Det er helt sikkert forklaringen, jeg er også enig at det begynner og bli et par
LE Offshore modeller;) Men de slår tydeligvis an blandt samlere. Jeg ser nå at
de innfører scuba modellene som en permanet del av sortimentet sitt og det er jo
fint for de som har lyst til å ta med en AP på dykking. Og iogmed at urverket.no
fører 32 merker så det er sikkert lett og gå i surr:)