Er urverket.no en trygg side?

Medlem
3. des. 2010
Innlegg
3
Sorry om jeg postet dette på feil sted!! er ganske ny her :p

Har nå gnikket og spart i lengere tid og har tenkt å kjøpe meg en Omega Platen Ocean med svart bezel. Det å kjøpe en slik klokke er ikke verdagskost for oss i arbeiderklassen så jeg vil naturligvis gjøre en så god handel så mulig. Har sett litt omkring og funnet ut at netbutikken urverket.no har ganske lave priser i forhold til lokale urmakere i Oslo området, faktisk kan jeg spare opptil flere tusen kr. Men jeg har hørt rykter om hvor farlig det kan være å kjøpe luksus klokker på nettet, både fordi de kan være falske og at de vistnok sliper bort serienummeret, er det noen av dere som har handlet med denne siden? Om det er slik at jeg kan få en falsk klokke eller en uten serienummer betaler jeg heller de ekstra pengene for å si det sånn! Uansett tusen takk for svar! :cool:
 
Sorry om jeg postet dette på feil sted!! er ganske ny her :p

Har nå gnikket og spart i lengere tid og har tenkt å kjøpe meg en Omega Platen Ocean med svart bezel. Det å kjøpe en slik klokke er ikke verdagskost for oss i arbeiderklassen så jeg vil naturligvis gjøre en så god handel så mulig. Har sett litt omkring og funnet ut at netbutikken urverket.no har ganske lave priser i forhold til lokale urmakere i Oslo området, faktisk kan jeg spare opptil flere tusen kr. Men jeg har hørt rykter om hvor farlig det kan være å kjøpe luksus klokker på nettet, både fordi de kan være falske og at de vistnok sliper bort serienummeret, er det noen av dere som har handlet med denne siden? Om det er slik at jeg kan få en falsk klokke eller en uten serienummer betaler jeg heller de ekstra pengene for å si det sånn! Uansett tusen takk for svar! :cool:

Her inne finner du bilmekanikere, havnearbeidere, butikkansatte, studenter, gårdbrukere, skippere, redningsskøye-helter, aksjemeglere, ordførere, eiendomsmeglere og advokater i en herlig symfoni. Det eneste vi har til felles er viljen til å priortere å bruke penger på ur framfor klær (og mat). Så at du er fra "arbeiderklassen" er ikke noe å dvele over. :p

Undertegnede er student uten gullskje i r&mpa. Så bare å sette i gang!

Jeg har forresten en PO med svart bezel og oragen tall for salg. 42mm. ;)
Ta et søk i salgsforumet, ligger flere POer der nå.

Fra seriøse gråmarkedsforhandlere vil du få ekte klokker, men gjerne uten fabrikkgaranti.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trixxuz
Velkommen til TS!

urverket.no har vært diskutert flere ganger her tidligere. Erfaringene er blandet.
Prøv et søk i feltet oppe til høyre, så dukker det nok opp endel tråder.:)
 
Det viktigste å merke seg med urverket et at de sender i fra Sverige, så du må legge norsk moms på prisen.
Edit: dette stemmer vist ikke. Prisen er ink mvh. My bad

Ellers velkommen til forumet, her en vi en perfekt blanding av folk som uansett inntekt velger å bruke fritiden sin på å dyrke fasinasjonen for ur:)
 
Godt å høre at jeg ikke er den eneste uten gullhår i... :p

Du sier altså at jeg må legge til 25% moms om jeg kjøper det på urverket, da er det jo nesten like greit å kjøpe det hos en urmaker her i Oslo. Da slipper jeg jo også den kjipe ventetiden. Har fått et tilbud på 27 tusen for klokka og tror jeg skal slå til. :)
 
Nei, urverket har begynt å oppgi priser inkl mva.

Det er skrevet litt om urverket tidligere hvis du søker litt. Jeg har aldri handlet der, men vært i kontakt med de ved et par anledninger, og det virker ryddig.

Jeg har aldri lest en dårlig førstehåndserfaring med urverket.no. Som hos alle gråmarkedsforhandlere kan du oppleve usignert garantibevis og litt leveringstid, og spørsmålet er hva det er verdt i kroner. Fake og bortslipt serienummer trenger du ikke bekymre deg for der...
 
Godt å høre at jeg ikke er den eneste uten gullhår i... :p

Du sier altså at jeg må legge til 25% moms om jeg kjøper det på urverket, da er det jo nesten like greit å kjøpe det hos en urmaker her i Oslo. Da slipper jeg jo også den kjipe ventetiden. Har fått et tilbud på 27 tusen for klokka og tror jeg skal slå til. :)

Flere fordeler med å kjøpe over disk også.
En god start på kundeforholdet blandt annet ;)

Så skal det sies at jeg alltid har opplevd urmakerne her i landet som gjestmilde og gavmilde selvom jeg enda ikke har kunnet ta meg råd til å kjøpe noe nytt over disk...
 
Så skal det sies at jeg alltid har opplevd urmakerne her i landet som gjestmilde og gavmilde selvom jeg enda ikke har kunnet ta meg råd til å kjøpe noe nytt over disk...

Hehe, skjønner hvorfor gavmildheten uteblir:p:p:p
 
Hei joneren,

Som det nevnes er det flere fordeler med å handle av AD.
Viktigste grunnen er at det alltid er en stor fordel å ha en god relasjon til en urmaker i bakhånd. Du kan ha behov for å justere urverk, lenker osv ....noen av oss gjør en del selv, men en urmaker som kan "fikse" ting for deg er svært nyttig.
Om du har spinket og spart til ditt første skikkelige ur, så kjør safe og støtt en urmaker.
Ønsker du å kjøpe brukt så sjekker du bare ut FS ( for sale ) her på forumet.

Kan anbefale Protid på Palleet, hyggelige folk som yter meget bra service.

Velkommen, og lykke til.
 
Du kunne jo sende en mail til: post@lervikur.no
Si at du muligens vil handle hos urverket.no og be om en hyggelig pris.
Min erfaring er at Lervik har greie priser og leverer kjapt.

Nå føler jeg at det blir feil å "true" (misforstå meg riktig her) en urmaker med at man vil gå til en gråmarkedsforhandler.

Dessuten vil jeg gjøre oppmerksom på at flere AD´er følger med på dette forumet ;)

Men, ja; Knut er en hyggelig mann som gir gode priser til hyggelige kunder :)
 
Hei joneren,

Som det nevnes er det flere fordeler med å handle av AD.
Viktigste grunnen er at det alltid er en stor fordel å ha en god relasjon til en urmaker i bakhånd. Du kan ha behov for å justere urverk, lenker osv ....noen av oss gjør en del selv, men en urmaker som kan "fikse" ting for deg er svært nyttig.
Om du har spinket og spart til ditt første skikkelige ur, så kjør safe og støtt en urmaker.
Ønsker du å kjøpe brukt så sjekker du bare ut FS ( for sale ) her på forumet.

Kan anbefale Protid på Palleet, hyggelige folk som yter meget bra service.

Velkommen, og lykke til.

Delvis enig. Jeg har på tross av postcount hatt en del klokker gjennom årene, og det er mye greiere å få reparert/utbedret klokker om man henvender seg til butikken man kjøpte uret fra, men en godt etablert breitlingforhandler i hovedstaden ble ikke kjempeglad da jeg kom med min danske forhandlerkjøpte breitling seawolf. Så om du ikke skal handle lokalt likevel, gjerne handle fra gråmarkedet/urverket.

Og jeg vet ikke om de tjukkeste grisene i bingen trenger støtte akkurat. Agenturene til f'eks TAG og Omega er greie nok, du kan sikkert finne en småforhandler du kan oppriktig føle deg bedre etter å ha kjøpt fra, men å f'eks støtte Bjerke når de driver med kartellvirksomhet av typen de driver med er ikke noe å trakte etter.
 
.... men å f'eks støtte Bjerke når de driver med kartellvirksomhet av typen de driver med er ikke noe å trakte etter.

Hvordan klarer du å beskylde ett selskap alene for kartellvirksomhet? Man må helst være flere med på den dansen.. :confused:

Noe som fort blir vanskelig da Bjerke er eneste forhandler på berget av flere av merkene de fører....

Om du ikke liker monopoltendensene er vel de rette å ta dette opp med urprodusentene og deres leverandører.. Personlig finner jeg det ikke så merkelig at lille norge bare har 1 forhandler for de mer eksklusive urene.

Syntes du at det er rart hvordan alle urbutikkene har like priser er det i så fall ikke bare Bjerke som må pekes på. Uansett vil du nok finne at det heller skyldes merkenes strenge prispolitikk enn kartellvirksomhet....
 
Hvordan klarer du å beskylde ett selskap alene for kartellvirksomhet? Man må helst være flere med på den dansen.. :confused:

Noe som fort blir vanskelig da Bjerke er eneste forhandler på berget av flere av merkene de fører....

Om du ikke liker monopoltendensene er vel de rette å ta dette opp med urprodusentene og deres leverandører.. Personlig finner jeg det ikke så merkelig at lille norge bare har 1 forhandler for de mer eksklusive urene.

Syntes du at det er rart hvordan alle urbutikkene har like priser er det i så fall ikke bare Bjerke som må pekes på. Uansett vil du nok finne at det heller skyldes merkenes strenge prispolitikk enn kartellvirksomhet....

+1 :)

Det blir helt feil å komme med slike ubegrunnede påstander som Lilac gjør. Skjønner egentlig at de ikke blir begeistret når man kommer inn og ønsker gratis service (les: garantireparasjon) på en klokke man ikke har kjøpt i den butikken.

Man kan like Bjerke og man kan mislike dem, men jeg tror klokke-Norge ville ha blitt fattigere om de forsvant.
 
Jeg har selv utelukkende gode erfaringer med Urverket.no. Rask levering og gode priser.
 
TS: Du har neppe noe å frykte ved å handle hos urverket.no, men om besparelsen er mer verd enn fordelen ved å kjøpe av en AD må du selv vurdere. Var jeg i din situasjon, ville jeg imidlertid ikke gjort noen av delene, men kjøpt brukt. Uret du leter etter dukker stadig opp på salgssidene her på forumet, og også på Finn.no, til fornuftige priser. Jeg har kjøpt ur i tyve år, noen få nye, men de langt fleste har vært brukt fra Norge eller utlandet. Hittil har jeg ingen negatve erfaringer. Hvis du holder deg til dette forumet, til renommerte brukthandlere som Briljantwatches m.v er muligheten for å bli lurt omtrent null.
Et mekanisk ur av god kvalitet kan glede deg i årevis. Et klokke som er brukt i et par år er omtrent like bra som nytt - men noen andre har tatt det største prisfallet.
 
Jeg har også bare gode erfaringer med urverket.no. Alt følger med slik det ville gjort visst du har handlet hos AD. Serienr, stemplet med garanti fra AD osv..
 
Jeg har også bare gode erfaringer med urverket.no. Alt følger med slik det ville gjort visst du har handlet hos AD. Serienr, stemplet med garanti fra AD osv..

+ 1. Har selv et kjøp fra Urverket.no. Rask levering og kjekt med betaling med faktura inntil 10.000,-. Alt av papirer følger med og garantikortet er stemplet fra AD.
 
Hvordan klarer du å beskylde ett selskap alene for kartellvirksomhet? Man må helst være flere med på den dansen.. :confused:

Noe som fort blir vanskelig da Bjerke er eneste forhandler på berget av flere av merkene de fører....

Asked and answered, your honor.

+1 :)

Det blir helt feil å komme med slike ubegrunnede påstander som Lilac gjør. Skjønner egentlig at de ikke blir begeistret når man kommer inn og ønsker gratis service (les: garantireparasjon) på en klokke man ikke har kjøpt i den butikken.

Man kan like Bjerke og man kan mislike dem, men jeg tror klokke-Norge ville ha blitt fattigere om de forsvant.

Noen andre hadde bare tatt over agenturet, og ting hadde fortsatt på samme måte. Elsempelvis rolex kunne sikkert tillatt flere bedrifter å selge merket, men de vil vel opprettholde merkets eksklusivitet, noe som fører til at sluttkundene blir påtvunget overprisede varer.
Press fra gråmarkedet er vel det eneste som kunne snudd denne trenden, men da må det flere aktører enn urverket.no på banen. De går ikke akkurat i null med sine priser heller, og de fleste forhandlere kanskje bortsett fra den ene kan etter min erfaring tilby bedre priser enn det de jevnt over opererer med.

Men klokkemarkedet er ikke akkurat alene om dette. Hifibransjen her i landet er også et eksempel på forholdsvis stygg prising som følge av monopolvirksomhet.

Bruker man rundt 30k eller mer på en klokke, burde man forvente at den internasjonale garantien blir imøtekommet uten å høre knying. Dette burde ikke engang være et tema for diskusjon.

Om du ikke liker monopoltendensene er vel de rette å ta dette opp med urprodusentene og deres leverandører.. Personlig finner jeg det ikke så merkelig at lille norge bare har 1 forhandler for de mer eksklusive urene.

Hei. Vet du at kjøpekraft ikke måles i antall innbyggere?