Weekendbag i skinn - tips?

Saddleback er veldig høy kvalitet, har selv duffel/overnight og briefcase, veldig fornøyd. Skinnet er helt fremragende, håndarbeidet top notch, og kundeservicen om det skulle være noe er upåklagelig.

Dog; de veier skrekkelig mye. Pakker du duffelen med stæsj for en overnatting eller to, er det en svært tung bag å drasse rundt på; uten hjul. Veldig pen, veldig solid, oser kvalitet, men reiser du mye uten privat bærer ville jeg anbefalt noe lettere.
 
Jeg synes denne er råtøff! Har ikke tatt/sett på den i levende live, men har lest at det skal være veldig god kvalitet.

De Bruir Aviator

De-Bruir-Aviator-Bag.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Glemte helt denne tråden. Jeg fikk det jeg bestilte fra Saddleback for noen uker siden.
Kjapp levering og jeg fikk med en complimentary nøkkelring.

Det havnet innerst i skuffe med en gang, så den 100-årsgarantien kommer neppe i bruk.
Det ser meget solid ut, kvaliteten på skinn og håndarbeidet ser 100% ut. Men det er for røft. selv lommeboken jeg kjøpte veier mer enn jeg synes er behagelig å ha i lommen. I tillegg er skinnet så tykt og stivt at det for meg er ubrukelig. Hvis den skulle ha vært i salveske på hesten hadde jeg jo ikke merket så mye til det, men for mitt bruk er det ikke greit.

Jeg kjøpte også noen luggage-tags som jeg sikkert kommer til å få bruk for, de var ganske fine...

Så dommen må være topp produkter, enestående kvalitet (etter hva 2 uker i skuffen skulle tilsi;)) og perfekt for deg som lever livet på hesteryggen...
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Har du noen bilder?
Jeg er utrolig sugen på en dufflebag. Digger ting som tåler å bli slept bak en bil og kjørt over av en tanks, overkill-yes please! :mrgreen:
 
Jeg tok like greit å lettet Mogens for lomeboken han la bakerst i skuffen.

Når jeg åpnet pakken fra Mogens skjønte jeg umiddelbart hva han mente med at dette var solide saker...

Har ikke laderen til kameraet mitt, så skal prøve å beskrive litt :p
  • Den er tung, men er du vant med å ha en smartphone i lommen er det ikke ubehagelig..
  • Skinnet er tykt! I seddelåpningen er hver halvdel mellom 1,5 og 2 mm tykke.
  • Den er linet med griseskinn. Som umiddelbart føltes utrolig stivt, billig og hardt!

For å gi et bilde av hvor stiv denne saken var da jeg fikk den:

Fullastet med kort (4 på hver side) og blodgiverkortet mitt i seddelåpningen lukket ikke lommeboken seg mer en til en ca 70 graders vinkel når jeg la den på bordet.


Uansett, jeg har bestemt meg for å gi den en sjangse, kanskje så lenge som til sommeren for å se hvordan den endres ved bruk. Så langt er jeg positivt overrasket! Har ikke blitt mye bruk i julehelgen, men lommeboken lukker seg alt til ca 30 grader med samme stuffing som sist.
På innsiden har skinnet i kortplassene alt begynt å tilpasse seg innholdet og har fått litt fargenøyanser som angir komturen av kortene. Me like! :)
Linningen med griseskinn føles også mykere alt nå.

Skal prøve å huske å poste noen updated med bilder etc etter hvert som tiden går. Bare å sende meg en pm om det uteblir. Er jeg fornøyd til sommeren vil denne lommeboken bli solgt ferdig innkjørt slik at jeg kan kjøpe meg den farge og modell jeg egentlig ønsket meg! :D
 
Har lenge vært på utkikk etter slik bag selv, men kom over en nylig som jeg bare ikke klarte å motstå.

Kjøpte den fra Ralph Lauren og er rett og slett kanonfornøyd med kjøpet. Den går som håndbagasje på fly og rommer akkurat nok til å dekke en weekend med diverse klesskift osv.

Liker det faktum at den er såpass kraftig, noe som forsterker kvalitetsinntrykket.

Baggen kostet $1500, men da har man en bag for livet :)

 
Har lenge vært på utkikk etter slik bag selv, men kom over en nylig som jeg bare ikke klarte å motstå.

Kjøpte den fra Ralph Lauren og er rett og slett kanonfornøyd med kjøpet. Den går som håndbagasje på fly og rommer akkurat nok til å dekke en weekend med diverse klesskift osv.

Liker det faktum at den er såpass kraftig, noe som forsterker kvalitetsinntrykket.

Baggen kostet $1500, men da har man en bag for livet :)


Den var fin Maggi, om jeg skulle hatt den selv hadde jeg nok valgt en annen farge en sølv på detaljene, men likte grønnfargen.
 
Heisann,

Jeg befinner meg for tiden på Manhattan og skal være her fram til sommeren. Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en weekend bag i skinn mens jeg er her, men er litt usikker påp hvor jeg skal begynne å lete. Har vært en tur innom The Village Tannery og syntes egentlig de hadde mye fint til greie priser. Den minste carry on baggen kostet $475 men man kan sikkert prute den ned litt hvis man vil.

Dere som har vært her før; kjenner dere til noen gode butikker som fører skinnbagger? Har ikke lyst til å betale noe særlig mer enn 3000 for en slik bag... gjerne mindre, men er også opptatt av at den skal være fin og av kvalitet.

edit: er det noen som har noe erfaring med the village tannery og deres produkter?
 
Jeg kunne ikke motstå lenger, bestilte en Duffelbag i dark coffee brown og den ankom idag:D
For en helt sinnsyk bag, verdt hver krone! Dette er helt min greie, alt er overdimensjonert og lagd for å tåle 3. verdenskrig og litt til :mrgreen:
Nå må jeg bare begynne å reise litt, så jeg faktisk kan få brukt den:roll:
Litt bilder



Saddleback Leather by Dime a dozen, on Flickr


Saddleback Leather by Dime a dozen, on Flickr


Saddleback Leather by Dime a dozen, on Flickr


Saddleback Leather by Dime a dozen, on Flickr


Saddleback Leather by Dime a dozen, on Flickr


Saddleback Leather by Dime a dozen, on Flickr
 
Jeg kunne ikke motstå lenger, bestilte en Duffelbag i dark coffee brown og den ankom idag:D
For en helt sinnsyk bag, verdt hver krone! Dette er helt min greie, alt er overdimensjonert og lagd for å tåle 3. verdenskrig og litt til :mrgreen:
Nå må jeg bare begynne å reise litt, så jeg faktisk kan få brukt den:roll:
Litt bilder
snip*

Jeg håper du sender noen teaserbilder til Saddleback Leather! :D De du har tatt er helt vanvittig fete.
 
Har lenge vært på utkikk etter slik bag selv, men kom over en nylig som jeg bare ikke klarte å motstå.

Kjøpte den fra Ralph Lauren og er rett og slett kanonfornøyd med kjøpet. Den går som håndbagasje på fly og rommer akkurat nok til å dekke en weekend med diverse klesskift osv.

Liker det faktum at den er såpass kraftig, noe som forsterker kvalitetsinntrykket.

Baggen kostet $1500, men da har man en bag for livet :)

Jeg vil ha en sånn en! Hva heter den?