Service med "kinadeler" ?

Så alt koker ned til at Rolex AD (feilaktig?) påstår at noen har bruk "kinadeler" fordi service ikke er tatt hos AD?
I så fall:mad::mad::mad:
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
"AD bare har vært misfornøyd med at klokken har vært til service et annet sted enn hos AD, og dermed kastet ut en påstand fra hoftene for å skremme, ref "rakke ned på alle og alt som ikke innordner seg AD"...."

Så langt går de for å bevare sitt monopol ?:mad:
Hvem i h*lv*t* disse s@t@ns råtn* j@*vl*r tror de er?

riots.jpg
 
Konklusjon så langt:
- Uavhengig urmaker brukte ikke kinadeler likevel, til tross for at kinadeler er det eneste uavhengige urmakere tilsynelatende har tilgang til
- AD løy om at han ikke ville sverte tidligere kollega da han bevisst svertet tidligere kollega da han løy om bruk av kinadeler som ikke var kinadeler

Worst thread ever :confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused: Er glad jeg bor på Vestlandet, her er det ordnete Rolexforhold:cool:
 
Konklusjon så langt:
- Uavhengig urmaker brukte ikke kinadeler likevel, til tross for at kinadeler er det eneste uavhengige urmakere tilsynelatende har tilgang til
- AD løy om at han ikke ville sverte tidligere kollega da han bevisst svertet tidligere kollega da han løy om bruk av kinadeler som ikke var kinadeler

Worst thread ever :confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused: Er glad jeg bor på Vestlandet, her er det ordnete Rolexforhold:cool:

Det kan du selvfølgelig si, og kanskje med rette, men det kan vel forklares/konkluderes på en litt annen måte også:

- Uavhengig urmaker er (åpenbart) i stand til å få fatt på originale deler
- AD tror at det ikke er mulig å få fatt på originale deler for uavhengig urmaker siden han tilsynelatende ikke skal få til det, ref f.eks. din delkonklusjon. Han klarer ikke se forskjell, og tenker derfor at delene være veldig gode kopier fra Kina, igjen siden alternativet om tilgang på originale deler for uavhengig urmaker er en "umulighet" i hans øyne (pluss at han vet hvor gode kopiene derfra er). Han føler at dette må luftes for kunden (selv om det kanskje kan oppfattes som ukollegialt - hensynet til produktet går foran), og at delene bør skiftes for sikkerhets skyld. Alt i god tro.

Og så kan det vel innvendes at AD kunne ha løst dette ved å kontakte uavhengig urmaker for å forhøre seg om delene. Men kanskje fare for at uavhengig urmaker ikke vil si så mye om sine leverandører til AD her uansett.

Uansett. Ikke nødvendigvis akkurat dette jeg tenker selv, men vil likevel ikke utelukke helt at det kan ha foregått på denne måten.

Og så er jeg jo glad at det er mer enn "ordnede Rolexforhold" som inngår i en vurdering av bosted, så jeg kan bo en plass hvor jeg faktisk får bruk for solbrillene :cool:;) Neida, fint på vestlandet :)
 
Tråden er stengt for kommentarer, vennligst les reglene før posting. Dette må postes som et salgsinnlegg. Hilsen admin über alles
 
Leser jeg alt dette ping-pong-informasjonen riktig, så har jo dette ingenting med Rolex sitt serviceapparat å gjøre - men én enkeltperson hos én gitt AD.

storm_i_vannglass-264098-10-1468530084018.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Jensen92 og UJU
Vel, alle klokke nerds vet at originale forseglet Rolex deler finnes på nettet : urverk deler, kroner, krystaller, bezel, bezel inserts...
På Ebay først og fremst.
Mange NOS deler er lagret rundt omkring i verden : å ta kontakt med urmakere som er villig til å selge videre er ikke så vanskelig.

I hvilken verden bor disse AD folk?
Come on beetchezz...
 
95d791e7af38c9f99d482c4dea67f689--angus-macgyver-richard-dean-anderson.jpg


Jeg er fremdeles ikke helt sikker på om jeg skjønner hva som var greia her, men det kan virke som at Rolex AD'(er) er noe lei av å miste kunder til folk som kan gjøre samme jobben billigere, og ønsker å svartmale de på humbug grunnlag? Det hadde fått meg til å gå ut døra og aldri se meg tilbake.