Service med "kinadeler" ?

Dette er jo uhørt! Blir jo som om jeg handler meg en ny, men ordinær bil, som produseres i stor skala, og dekaltrimmer og styler denne før første service. Jeg kan love deg at det hadde blitt ragnarok om ikke forhandleren ville tatt service på den bilen.
På tide Bjerke tar hue ut av ræven og slutter å være så forbanna rigid. Rolex er Rolex, selv om den har vært innom Bamford. Det er urverket som skal ha service, ikke kasse og lenke.
Jeg er ikke helt enig med deg her. Hvis du pimper corrolaen din til den ser ut som et romskip, og den utsettes for en kollisjon, forventer du da at merkeforhandleren skal lete seg grønn på eBay for å finne noe ræl som ligner på det du har montert? Eller hadde du godtatt at det ble montert nye originale deler?

Jeg forstår begge partene her. Det er vanskelig å rydde i andres rot. AD har spisskompetanse/kursing på vanlig service etc, men hvis de kommer til noe som er endret av en ekstern «stylist», er det vanskelig å bruke de teknikkene de er gode på.
 
Jeg har lest en god del om dårlige historier angående service på Rolex AD verden rundt.
Trustpilot har en del kommentarer som fikk meg til å flire godt.
De som sier mest ser ut som de har en ekte historie å fortelle og de som sier minst ser ut som propagandister.
 
Jeg er ikke helt enig med deg her. Hvis du pimper corrolaen din til den ser ut som et romskip, og den utsettes for en kollisjon, forventer du da at merkeforhandleren skal lete seg grønn på eBay for å finne noe ræl som ligner på det du har montert? Eller hadde du godtatt at det ble montert nye originale deler?
Her snakker vi forbi hverandre; for hvor jeg snakker om en service, snakker du om karrosseriarbeid. Og det er to vidt forskjellige ting.
Poenget her er vel at de nektet å ta i klokken, pga ytre endringer. Derav min opprinnelige kommentar.
Hva din fremstilling angår, så er jeg helt enig.
 
Dette minner mye om problematikken enkelte har: Levere bilen til service hos merkeverksted eller satse på et vilkårlig frittstående bilverksted. Hva er grunnen til at man leverer bilen til et tilfeldig verksted??? Eneste svaret er å spare penger.

Ikke nødvendigvis. Prisforskjellen mellom en dyktig frittstående urmaker og AD når det gjelder service på Rolex er forsvinnende liten, de er like billige. Etter poleringsjobber hos AD (for ordens skyld: ikke Bjerke) som ser ut som de er utført med vinkelsliper i delir har jeg også skjønt at autorisert ikke alltid er synonymt med kompetent.

Fordelen med førstnevnte er etter min erfaring bedre oppfølging og større aksept for kundens ønsker og behov. Det er noe befriende med en urmaker som gjør det du ber om uten å være bundet av rigide direktiver - som f.eks. rutinemessig beslag av komponenter som byttes ut.

Ulempen er selvsagt at man i verste fall blir utsatt for en luring som tar snarveier på delefronten. Det synes ikke å være tilfellet her, om jeg har dechiffrert tråden korrekt.
 
Redigert:
Her snakker vi forbi hverandre; for hvor jeg snakker om en service, snakker du om karrosseriarbeid. Og det er to vidt forskjellige ting.
Poenget her er vel at de nektet å ta i klokken, pga ytre endringer. Derav min opprinnelige kommentar.
Hva din fremstilling angår, så er jeg helt enig.
Ja, det ble en ræva sammenligning når jeg leser det i etterkant, og har blitt edru;)

Ting går litt i hverandre. På en klokke, må man jo gjennom det ytre for å ta en service. Om man da lager et merke i en coating som er påført i etterkant, har man ingen mulighet til å utbedre dette hos AD, så jeg skjønner at de kvier seg.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
1wZLW_f-maxage-0_s-200x150.gif
 
Angående sammenligning bil, så har jeg bråket med Mazda AD om deres "service" og hva den inneholder eller ikke. Det er nå en annen historie, men konklusjonen er at man kjører til bilen stopper. I alle fall om man har årlig og regelmessig kontroll. Med mindre man utfører kontroll og service i tillegg selv....

Holdbart?
NEI!!!!! Det er min mening.
Leveres noe på service skal man ha et åpent og oppriktig forhold og dialog. Brukes 3'je part deler / pirat deler, eller punkter droppes, så må det ansees som ok, dersom dette avtales od dokumenteres.

Ingen Mazda-sprell!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71