Tenkte vi kunne ha en felles tråd ang. erfaringer med QC på klokkene våre. Vet ikke om jeg har vært uhheldig og samtidig lest litt for mange bad stories på WUS, men jeg føler det er litt for mange eksempler på dårlig QC ute å går blant nesten alle merkene jeg har hatt nærmere kjennskap til. Sendte akkurat den ferske IWCen min til Sveits fordi 5 min. markørene rett og slett ikke er på riktig plass. POen min kom også med "misaligned" bezel. Har tafset på en god del andre klokker med bezelproblemer, særlig Omega, Rolex og Breitling. Litt av grunnen til klokkeinteressen min er at jeg er en detaljfreak, og jeg forventer perfeksjon når jeg kjøper et dyrt ur, håper IWCen min blir den siste "NIB" som går rett til Sveits....
Her er et litt dårlig bilde som ble strukket litt, men det viser at markørene klokken 5 og 6 ikke er riktig plassert på "railroad"-ringen.
Her er slik det skal være, alle mine markører har for mye space ene eller andre veien, virker som det rett og slett har blitt en slags følgefeil fra 12-markøren min.
Noen med flere historier?
Her er et litt dårlig bilde som ble strukket litt, men det viser at markørene klokken 5 og 6 ikke er riktig plassert på "railroad"-ringen.
Her er slik det skal være, alle mine markører har for mye space ene eller andre veien, virker som det rett og slett har blitt en slags følgefeil fra 12-markøren min.
Noen med flere historier?
Redigert: